Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Civic Type R - tak jsme se dočkali

Po pětiletém čekání přichází konečně Honda Civic Type R, který je označován za „silniční závoďák“, nastaví novou laťku v segmentu vysoce výkonných hatchbacků s pohonem přední nápravy. Prodej bude v Evropě zahájen letos v létě.

Pod kapotou je nový přeplňovaný 2,0litrový zážehový motor VTEC TURBO s přímým vstřikováním, který přináší výkon 228 kW (310 k) při 6500/min a točivý moment je 400 Nm při 2500/min – obě hodnoty jsou vyšší, než u jakéhokoli předchozího modelu Honda Type R.
Tento motor s maximálními otáčkami 7000/min je vybaven novým zdokonaleným turbodmychadlem a technologií VTEC, která posiluje točivý moment v nízkých otáčkách a zajišťuje maximální akceleraci v celém rozsahu otáček. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,7 s a dosáhne rychlosti 270 km/h. Nový motor je doplněn šestistupňovou manuální předovkou s hladkým řazením.

Elegantní a aerodynamicky efektivní design je výrazem vozu, který byl vyvinut pro vysoké rychlosti. Pozornost věnovaná aerodynamice zajišťuje stabilitu při vysokých rychlostech a vysoký přítlak. Navržená konstrukce byla ověřována rozsáhlým testováním prototypu jak v běžném silničním provozu, tak na závodních okruzích.

Nový a téměř plochý podvozek pomáhá proudění vzduchu pod vozem a v kombinaci se zadním difuzorem optimalizuje přítlak – účinně „přisává“ vůz k vozovce.
Zadní křídlo bylo oproti konceptu přepracováno. Struktura nosné části – její úhel, výška a tvar a také její svislé koncové klapky – byla navržena tak, aby optimalizovala přítlak, aniž by docházelo k přílišnému zvýšení aerodynamického odporu při vyšších rychlostech.

Dalším cílem konstruktérského týmu, který ovlivnil celou řadu důležitých změn vnějšího designu, byl odvod tepla. Zvětšené horní a dolní mřížky v předním nárazníku přivádějí více chladícího vzduchu k motoru. Proud vzduchu je veden do průduchů nad koly po stranách vpředu a průduchy na zadních hranách rozšířených předních podběhů kol společně zajišťují lepší chlazení a odvětrávání vysoce výkonného motoru.

Vizuální změny podtrhují nová, lehká a pevná 19palcová litá kola, speciálně vyvinutá pro model Type R. Vyplňují zvětšené podběhy pneumatikami 235/35R19, které byly vyvinuty speciálně pro model Type R.Vůz je vybaven účinnými speciálně vyvinutými brzdami Brembo. Čtyřpístové třmeny kotoučových brzd na přední nápravě vyvíjejí brzdnou sílu na 350 mm vrtané disky.


Interiér se sportovní atmosférou


V interiéru byla provedena řada estetických a funkčních změn, které posilují jeho sportovní charakter. Hlavice řadicí páky je z leštěné hliníkové slitiny. Sportovní sedadla s vysokým opěradlem poskytují řidiči a spolujezdci dostatečnou boční oporu.


Nové technologie zavěšení


Pro Type R byla představena řada speciálních inovativních systémů zavěšení, zaručující citlivé ovládání vozu a maximalizující přenášení výkonu na vozovku. Nové speciální čtyřbodové adaptivní tlumiče umožňují nezávisle ovládat každé kolo pro zajištění stability na vozovce, pro omezení zatížení klopení karosérie při ostré akceleraci a brzdění a pro udržování stabilní jízdy.

Pokročilý systém dvojitého zavěšení přední nápravy s pružicí a tlumicí jednotkou pomáhá omezovat „tahání do řízení“ o 50 procent v porovnání se standardním zavěšením, zvyšuje stabilitu při vysokých rychlostech a při extrémním zatáčení. Zadní náprava je odpružena torzním nosníkem průřezu H s torzní kruhovou výztuhou, který vylepšuje torzní tuhost zadní nápravy o 180 procent a tím dále vylepšuje stabilitu při zatáčení ve vysokých rychlostech. Tyto systémy doplňuje dvoupastorkový elektrický posilovač řízení, který zajišťuje rychlou a zároveň lineární zpětnou vazbu řízení.

Nový režim „+R“


S novým modelem má premiéru také nové tlačítko Honda „+R“, zvyšující citlivost různých systémů podvozku a hnacích systémů.
Když je aktivován režim +R, zvýší se citlivost motoru a charakteristika točivého momentu se změní na agresivnější a více výkonově zaměřenou. Řízení je s omezeným posilováním, a proto citlivější na zásahy řidiče, zvýší se základní tlumicí síla nových čtyřbodových adaptivních tlumičů a to o 30 procent v porovnání s normálním režimem.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar