Honda CR-Z s pěti hvězdami Euro NCAP
Nová Honda CR-Z byla v nezávislých nárazových testech podle nové metodiky Euro NCAP vyhodnocena jako jeden z nejbezpečnějších evropských automobilů, čímž navázala na úspěch modelu Insight ve stejném testu.
V systému hodnocení se organizace Euro NCAP zaměřila na celkové bezpečnostní parametry vozidla a zákazníkům je předkládáno snadno srozumitelné a jednoduché hodnocení. Tento systém bere v úvahu ochranu cestujících při čelním a bočním nárazu, při nárazu do sloupu a při nárazu do vozidla zezadu. Dále je hodnocena ochrana dětí, ochrana chodců a dostupnost podpůrných systémů řidiče. Honda CR-Z obdržela nejvyšší hodnocení — pět hvězdiček.
Nový systém hodnocení, zavedený v únoru 2009, využívá hodnocení jednotlivých parametrů a bere v úvahu celou řadu aspektů a bezpečnostních parametrů vozidel: hodnocení ochrany dospělých (50 %), dětí (20 %) a chodců (20 %) doplňuje hodnocení dostupnosti bezpečnostních asistenčních systémů (10 %). Aby mohl být vůz zařazen do hodnocení, musí být bezpečnostní asistenční systémy (v případě značky Honda se jedná o systém VSA) součástí standardní výbavy vozů modelového roku 2010 na 90 % trhů 27 zemí EU.
CR-Z je nejnovějším modelem Honda, který nejvyšší hodnocení obdržel. Od zavedení nového systému hodnocení Euro NCAP byly testům podrobeny čtyřo další modely Civic, Accord, Jazz a naposledy Insight. Všech pět získalo hodnocení 5 hvězdiček, přičemž Honda Insight byla rovněž vyhlášena „nejbezpečnějším hybridním vozidlem“ a zároveň se stala druhým nejbezpečnějším testovaným vozidlem za celý rok 2009.
Pozn. Hodnoty jsou v procentech
Nový systém hodnocení podle metodiky Euro NCAP odráží úsilí společnosti Honda v oblasti celkové bezpečnosti vozidel a potvrzuje výsledky interních dlouhodobých bezpečnostních testů. Zkušební nárazové středisko Honda ve výzkumném a vývojovém centru v japonském městě Tochigi umožňuje analýzu nárazů mezi různými modely vozidel různých velikostí a hmotností. Na základě výsledků těchto testů konstruktéři společnosti Honda vyvíjejí řešení, která pomáhají zmírňovat následky nehod pro posádky vozidel i pro chodce. Toto univerzální středisko pro nárazové zkoušky bylo uvedeno do provozu v roce 2001 a je prvním uzavřeným zařízením svého druhu na světě.
Nový systém hodnocení, zavedený v únoru 2009, využívá hodnocení jednotlivých parametrů a bere v úvahu celou řadu aspektů a bezpečnostních parametrů vozidel: hodnocení ochrany dospělých (50 %), dětí (20 %) a chodců (20 %) doplňuje hodnocení dostupnosti bezpečnostních asistenčních systémů (10 %). Aby mohl být vůz zařazen do hodnocení, musí být bezpečnostní asistenční systémy (v případě značky Honda se jedná o systém VSA) součástí standardní výbavy vozů modelového roku 2010 na 90 % trhů 27 zemí EU.
CR-Z je nejnovějším modelem Honda, který nejvyšší hodnocení obdržel. Od zavedení nového systému hodnocení Euro NCAP byly testům podrobeny čtyřo další modely Civic, Accord, Jazz a naposledy Insight. Všech pět získalo hodnocení 5 hvězdiček, přičemž Honda Insight byla rovněž vyhlášena „nejbezpečnějším hybridním vozidlem“ a zároveň se stala druhým nejbezpečnějším testovaným vozidlem za celý rok 2009.
| Typ | Ochr.dospělých | Ochr.dětí | Ochr.chodců | Bezp.prvky |
| CRZ | 93 | 80 | 71 | 86 |
| Insight | 90 | 74 | 76 | 86 |
| Jazz | 78 | 79 | 60 | 71 |
| Accord | 86 | 79 | 54 | 86 |
| Civic | 79 | 76 | 67 | 86 |
Pozn. Hodnoty jsou v procentech
Nový systém hodnocení podle metodiky Euro NCAP odráží úsilí společnosti Honda v oblasti celkové bezpečnosti vozidel a potvrzuje výsledky interních dlouhodobých bezpečnostních testů. Zkušební nárazové středisko Honda ve výzkumném a vývojovém centru v japonském městě Tochigi umožňuje analýzu nárazů mezi různými modely vozidel různých velikostí a hmotností. Na základě výsledků těchto testů konstruktéři společnosti Honda vyvíjejí řešení, která pomáhají zmírňovat následky nehod pro posádky vozidel i pro chodce. Toto univerzální středisko pro nárazové zkoušky bylo uvedeno do provozu v roce 2001 a je prvním uzavřeným zařízením svého druhu na světě.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











