Honda CR-Z - hybridní kupé v ČR
Dlouho očekávané sportovní hybridní kupé CR-Z je už v prodeji také v ČR. Třetí hybridní model v modelové řadě Honda spojuje výhody čistého a efektivního benzinového motoru v kombinaci s elektrickým hybridním pohonem a šestistupňovou manuální převodovkou v karoserii kupé.
Poprvé je úsporný paralelní hybridní systém s nízkými emisemi kombinován s přesnou šestistupňovou manuální převodovkou. Flexibilita unikátního paralelního hybridního systému IMA vyvinutého společností Honda umožňuje jeho spojení s různými typy převodovek, nikoliv pouze s převodovkami typu CVT. Manuální převodovka je spojena se čtyřválcem 1.5 i-VTEC, který je v Evropě novinkou. Výkonný, ale úsporný motor pochází z agregátu používaného v některých neevropských verzích modelu Jazz. Vysokootáčkový charakter doplňuje dodatečných 78 Nm točivého momentu poskytovaných elektromotorem o výkonu 10 kW (14 k), který je umístěn mezi motorem a spojkou. Elektromotor poskytuje točivý moment v nízkých a středních otáčkách, což vozu dodává pružnost obvyklou pro vozy s přeplňovaným motorem.
Linie světlometů zdůrazňují světla pro denní svícení tvořená z LED diod v jejich spodní části. Poprvé se tak na přídi sériové Hondy objevují LED světla pro denní svícení. Navíc pomáhají zdůraznit šířku a sportovní charakter hybridního kupé.
Interiér, zejména jeho 3D ukazatel rychlosti a kokpit obklopující řidiče, byly ovlivněny konceptem CR-Z Concept, představeného v roce 2007 na autosalonu v Tokiu. High-tech přístrojový panel soustředí všechny běžně používané ovládací prvky do blízkosti rukou řidiče.
Stylový interiér disponuje uspořádáním sedadel 2+2, díky čemuž mohou zákazníci přepravovat dva další dospělé na kratší vzdálenosti nebo děti. Jedním pohybem lze sedadla sklopit do podlahy zavazadlového prostoru, jehož objem dosahuje až 401 litrů, což je hodnota srovnatelná s většinou hatchbacků třídy C.
Jedním z nejdůležitějších úkolů pro konstruktéry odpovědné za vývoj nového vozu bylo vytvořit podvozek, který nabídne potěšení z jízdy. Platforma sdílí některé komponenty s modely Jazz a Insight, avšak rozvor náprav, rozchod kol a prostorové uspořádání jsou u nového hybridu zcela jedinečné. Celkově má model CR-Z o 115 mm menší rozvor náprav a je o 310 mm kratší než Honda Insight.
Na českém trhu jsou k dispozici čtyři stupně výbav: S, Sport, GT a GT Top. Cena nejnižší výbavy S je 569 000 Kč, výbava Sport je k dispozici za 599 000 Kč, výbava GT za 629 000 Kč a GT Top za 659 000 Kč.
Zákazníci mají možnost vybrat si z 8 barevných provedení: třech metalických Storm Silver, Dark Pewter, Brilliant Orange, čtyřech perleťových Premium White, Crystal Black, Deep Sapphire Blue, Horizon Turquoise a jedné základní Milano Red. Metalické a perleťové barvy jsou u Hondy standardně bez příplatku.
Linie světlometů zdůrazňují světla pro denní svícení tvořená z LED diod v jejich spodní části. Poprvé se tak na přídi sériové Hondy objevují LED světla pro denní svícení. Navíc pomáhají zdůraznit šířku a sportovní charakter hybridního kupé.
Interiér, zejména jeho 3D ukazatel rychlosti a kokpit obklopující řidiče, byly ovlivněny konceptem CR-Z Concept, představeného v roce 2007 na autosalonu v Tokiu. High-tech přístrojový panel soustředí všechny běžně používané ovládací prvky do blízkosti rukou řidiče.
Stylový interiér disponuje uspořádáním sedadel 2+2, díky čemuž mohou zákazníci přepravovat dva další dospělé na kratší vzdálenosti nebo děti. Jedním pohybem lze sedadla sklopit do podlahy zavazadlového prostoru, jehož objem dosahuje až 401 litrů, což je hodnota srovnatelná s většinou hatchbacků třídy C.
Jedním z nejdůležitějších úkolů pro konstruktéry odpovědné za vývoj nového vozu bylo vytvořit podvozek, který nabídne potěšení z jízdy. Platforma sdílí některé komponenty s modely Jazz a Insight, avšak rozvor náprav, rozchod kol a prostorové uspořádání jsou u nového hybridu zcela jedinečné. Celkově má model CR-Z o 115 mm menší rozvor náprav a je o 310 mm kratší než Honda Insight.
Na českém trhu jsou k dispozici čtyři stupně výbav: S, Sport, GT a GT Top. Cena nejnižší výbavy S je 569 000 Kč, výbava Sport je k dispozici za 599 000 Kč, výbava GT za 629 000 Kč a GT Top za 659 000 Kč.
Zákazníci mají možnost vybrat si z 8 barevných provedení: třech metalických Storm Silver, Dark Pewter, Brilliant Orange, čtyřech perleťových Premium White, Crystal Black, Deep Sapphire Blue, Horizon Turquoise a jedné základní Milano Red. Metalické a perleťové barvy jsou u Hondy standardně bez příplatku.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












