Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda CR-Z - hybridní kupé 2+2

Na autosalónu v Detroitu byl ve světové premiéře představen nový automobil Honda CR-Z, který spojuje výhody čistého a efektivního benzínového a elektrického hybridního pohonu se šestistupňovou manuální převodovkou a stylovou karoserii typu kupé se 2+2 sedadly.

Atraktivní nové kupé má za úkol změnit současné vnímání hybridů. Nabízí dynamické jízdní vlastnosti a pružný motor, kterému asistuje paralelní hybridní systém IMA.
Karoserie se vyznačuje nízkou linií kapoty a výraznou šířkou, která automobilu dodává sebejistý vzhled. V designu lze rozpoznat charakteristické designové prvky značky Honda, jako např. dělené sklo dveří zavazadlového prostoru či aerodynamická, mírně skloněná linie střechy.
Poprvé je paralelní hybridní systém – zážehový čtyřválec 1.5 a elektromotor (10 kW, 78 Nm) kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou. Dohromady tak vůz disponuje výkonem 91 kW (124 k) a točivým momentem 174 Nm, který je stejný jako u modelu Civic 1.8.
Díky elektromotoru má CR-Z neobvykle plochou křivku točivého momentu, jehož maximum je k dispozici již při 1500/min, což je na atmosférický motor nízká hodnota. Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou se motor podporovaný systémem IMA vyznačuje vynikající pružností, nízkými emisemi a atraktivním zvukem.
Honda CR-Z je vybavena systémem pohonu se třemi režimy, který usnadňuje každodenní používání vozidla. Řidič si může zvolit jeden ze tří režimů jízdy, které se liší různým nastavením charakteristiky škrticí klapky, řízení, dobou vypnutí motoru při zastavení, řízením klimatizace či úrovní podpory poskytované systémem IMA.
Evropská verze je vybavena např. světly pro denní svícení tvořenými osmi LED diodami, které zvýrazňují spodní linii předních světlometů. Je to poprvé, kdy má sériový model Honda světla pro denní svícení. Uspořádání sedadel umožní přepravu dvou dalších dospělých na kratší vzdálenosti nebo dětí na delší cesty. Zadní sedadla lze jedním pohybem sklopit do vodorovné polohy a zvětšit zavazadlový prostor.
Interiér byl vyvinutý na základě konceptu CR-Z vystavovaného na autosalónu v Tokiu 2007, včetně 3D displejů a vnitřního prostoru přizpůsobeného potřebám řidiče. Palubní deska kombinuje dvouúrovňové uspořádání – horní tmavá část vytváří představu plovoucího panelu nad světle šedou spodní částí, která zvolna přechází až ke středu výplně dveří.
Při vytváření charakteru vozidla hraje hlavní roli podvozek, který sdílí některé komponenty s modelem Insight, avšak rozvor náprav, rozchod kol a prostorové uspořádání jsou zcela jedinečné. Na rozdíl od Insightu, který využívá válcovaných komponent, byly u CR-Z kvůli snížení hmotnosti a zvýšení pevnosti použity kované hliníkové vzpěry McPherson.
Celkově má model CR-Z o 115 mm menší rozvor náprav a je o 295 mm kratší než nsight, což přispívá ke snížení pohotovostní hmotnosti o 44 kg v porovnání s jeho pětidveřovým a pětimístným sourozencem. Systém zavěšení kol obsahuje nové nastavení pružin a tlumičů, přičemž tolerance jsou nastaveny individuálně pro toto kompaktní kupé.


JL, 14.1.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar