Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Honda CR-V se představí v Paříži

Společnost Honda Motor Europe Ltd představila už třetí generaci modelu CR-V, jehož předchůdců se za během jedenácti let prodalo téměř 2,5 miliónu kusů.

 

Nejnovější CR-V nabízí praktičnost SUV, avšak jízdní dynamikou a vzhledem připomíná spíše osobní automobil. Tato změna se odráží rovněž v komfortnějším a luxusnějším interiéru.

Velkorysá výbava je doplněna nejmodernějšími technologiemi včetně dvou systémů, které jsou v daném segmentu unikátní: adaptivního tempomatu (ACC) řízeného radarem, který dokáže udržovat nastavenou vzdálenost od vozidla vpředu, a systému pro zmírňování následků kolize (CMBS), jenž v případě zkrácení vzdálenosti od vozidla jedoucího vpředu několika různými způsoby upozorní řidiče na hrozící nebezpečí.

Sportovní styling charakterizuje posunutí kabiny směrem vpřed a zkosený profil bočních oken připomínajícím kupé. Odvážněji působí rovněž příď s výraznou kapotou, dvojitou mřížkou chladiče ohraničenou projektorovými světlomety a s větším nárazníkem. Příslušnost ke kategorii SUV zdůrazňují nižší, svalnaté proporce, široký rozchod kol a standardně nabízená 17" kola. Nejvýraznějším prvkem na zádi vozu je zaoblené sklo víka zavazadlového prostoru, které se otevírá směrem vzhůru, a zajímavě tvarovaný spodní ochranný kryt nárazníku. Rezerva byla přemístěna pod podlahu zavazadlového prostoru.

Seznam standardně nabízených prvků pasivní bezpečnosti zahrnuje dvoustupňové přední airbagy,  boční airbagy na předních sedadlech, okenní airbagy po celé délce vozu.

Vůz dále vybaven pomocným systémem pro jízdu s přívěsem (Trailer Stability Assist - TSA), který spolu se stabilizačním systémem VSA při jízdě s přívěsem neustále monitoruje a koriguje úroveň bezpečnosti.  Hmotnost přívěsu navíc vzrostla u benzínové verze s manuální převodovkou z 1500 na 1600 kg, u dieselového motoru z původních 1500 kg na 2000 kg.

Poprvé jsou u CR-V k dispozici aktivní přední světlomety (AFS), zajišťující lepší osvětlení silnice před vozidlem díky potkávacím světlometům, jež se natáčejí ve směru jízdy.

Stejně jako ostatní moderní vozy Honda, také CR-V je vybaveno konstrukcí karosérie Advanced Compatibility Engineering (ACE), která je zárukou vynikající bezpečnosti v případě nárazu. Polygonální konstrukce přídě přispívá ke snížení následků srážky s menším vozidlem, zatímco horní a spodní dráhy pro pohlcování energie optimalizují přenos energie karosérií. Skořepinová karosérie je nyní z 58 procent vyrobena z vysokopevnostní oceli.

Prostor v interiéru si uchovává svou velkorysost i rozměry, přičemž prostor pro zavazadla se zvětšil díky místu uvolněnému přesunutím rezervy ze zadních dveří pod automobil.

Luxusnější interiér zdobí kovové obložení palubní desky a panelů dveří, které kontrastuje s jemně texturovaným černým čalouněním. Přední sedadla jsou větší a komfortnější, sloupek řízení je nastavitelný výškově i podélně. Řadicí páka byla přemístěna do spodní části středové konzoly, takže je nyní blíže k volantu.

Příplatkové doplňky zahrnující sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v osmi směrech, kožené čalounění, 18" kola z lehkých slitin, přední a zadní parkovací senzory a parkovací kameru.

Podobně jako Civic, také CR-V nabízí volitelnou panoramatickou skleněnou střechu sahající od předního skla až za zadní sedadla.

Zadní sedák dělený v poměru 60:40 a opěradlo dělené v poměru 40:20:40 lze posouvat a podle potřeby zvětšit místo pro nohy nebo pro zavazadla. Opěradla mají pro větší komfort nastavitelný úhel sklonu.

Pohon vozu zajíšťuje zážehový 2.0 a moderní vznětový čtyřválec 2.2 i-CTDi s výkonem 140 k.Díky zlepšení aerodynamiky  je o 12 procent nyní ještě úspornější.

Benzinový motor je nový a vychází z 1.8 SOHC i-VTEC s nejmodernějších technologií VTEC. Tento motor však přichází s další inovací: zpožděným uzavíráním sacích ventilů v kombinaci s široce otevřenou škrticí klapkou při ustálené jízdě, čímž se snižují tlakové ztráty a klesá spotřeba paliva.

Disponuje výkonem 110 kW/150 k při 6 200/min a točivým momentem 190 Nm při 4 200/min. Zlepšení jízdní dynamiky dokumentuje zrychlení z 0 na 100 km/h, které kleslo z 10,8 na 10,2 s (s manuální převodovkou) a z 13,1 na 12,2 s (s automatickou převodovkou).

Vozy s benzinovým motorem jsou vybaveny novými převodovkami - šestistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou. Systém pohonu všech kol Real Time 4WD bleskurychle přenáší výkon - až o 20 % více točivého momentu v porovnání se stávajícím modelem - na zadní kola, čímž zlepšuje stabilitu při rozjezdu a při průjezdu na zasněžených vozovkách nebo jiných náročných podmínek.

Nová Honda CR-V se světu poprvé představí v průběhu září na autosalónu v Paříži a prodej bude zahájen v lednu 2007.

 

Jindřich Lasík, 4.9.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar