Honda CR-V nejen s novým turbodieselem
Značka Honda přichází na trh s inovovaným modelem Honda CR-V pro modelový rok 2010, když poslední generace byla uvedena na konci roku 2006. Novinkou je také základní výbava S s benzinovým motorem a cenou 599 000 Kč.
Za tři roky existence na trhu si model CR-V získal oblibu zákazníků a od počátku patří k leaderům v segmentu SUV, o čemž svědčí i vysoká prodejní čísla – 3260 prodaných vozů od roku 2007. K vyzdvihovaným přednostem vozu patří výborné a úsporné motory, vynikající jízdní vlastnosti, prostorný a vysoce variabilní interiér a bohatá výbava již v základním provedení.
Inovovaná verze modelového roku 2010 přináší rozšíření nabídky výbavových verzí a nový dieselový motor 2,2 i-DTEC, který lze nově kombinovat i s automatickou převodovkou. Další vylepšení a novinky se objevují nejen na exteriéru a interiéru, ale také v nabídce výbav, zlepšili se již tak vynikající jízdní vlastnosti a komfort. Také nabídka originálního příslušenství se rozrostla o nové zajímavé prvky.
Honda CR-V je v nabídce ve dvou základních motorických verzích. Benzinový motor 2.0 i-VTEC/ 110 kW (150 k) prošel drobnými úpravami, takže již plní požadavky normy Euro5. Mezi hlavní přednosti tohoto motoru patří vysoký výkon a nízká spotřeba paliva.
Původní vznětový motor 2.2 i-CTDi byl nahrazen novým 2.2 i-DTEC (intelligent Diesel Technology), s výkonem 110 kW (150 k), který se používá v poslední generaci modelu Accord. Má výkon větší o 7 kW (+10 k) a vyšší točivý moment o 10 Nm a to při nižší spotřebě paliva.
Poprvé u modelu CR-V je dieselový motor k dispozici se šestistupňovou manuální převodkou a nově také s pětistupňovou automatickou, která byla s drobnými změnami převzata z modelu Accord. Díky originální konstrukci nabízí stejné parametry a dynamiku jako konkurenční šestistupňové automatické převodovky. Pro zlepšení spotřeby paliva je automatická převodovka vybavena předehřívačem kapaliny ATF, díky čemuž je po startu mnohem rychleji dosaženo optimální pracovní teploty náplně převodovky, což snižuje třecí ztráty u automatických převodovek.
Novinkou pro verze s manuální převodovkou je tzv. indikátor řazení, který řidiči doporučuje, jaký rychlostní stupeň má zařadit s ohledem na momentální jízdní režim, tak aby dosáhl optimální spotřeby paliva. Tímto způsobem lze ušetřit až 0,2 l benzínu na 100 km.
Změnami neprošel pouze samotný motor, ale upravena byla také geometrie zavěšení pro lepší vedení při přímé jízdě. Byly modifikovány přední tlumiče, geometrie přední nápravy a uložení zadní nápravy. Všechny změny vedou k zlepšení jízdního a akustického komfortu.
Ve srovnání se současnou verzí, působí nová kompaktněji, stabilněji a celkově se dá vozidlo popsat jako větší. Tento efekt byl dosažen např. novým předním nárazníkem, maskou chladiče a kapoty, novým zadním nárazníkem a v neposlední řadě, doplněním koncovky výfuku a změnou designu kol. Šířka a výška auta jako i rozvor kol zůstaly nezměněné. Zvětšila se délka díky osazení vozidla mohutnějšími nárazníky, vpředu o 30 mm a vzadu o 15 mm.
Interiér je k dispozici v černé nebo světlé barvě, ve verzi Executive a Top Executive v koženém provedení. Kožený potah má nové provedení prošití. V interiéru najdeme nové kliky dveří a nové barvy dekorů interiéru. Další novinky interiéru jsou širší loketní opěrka, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním, hliníkové lišty na prazích dveří a zavazadlového prostoru.
Dalšími novinkami jsou autorádio, které má po vzoru nejnovějších autorádii ve vozech Honda, ovládací prvky podobné s přehrávačem i-Pod. Ten a jiné přehrávače či paměťové disky lze nově připojit pomocí USB konektoru, který se nachází v horní odkládací skříňce u spolujezdce.
Bohatou základní bezpečnostní výbavu nově doplňuje i systém varování při snížení tlaku v pneumatikách – DWS. Pro nejvyšší výbavový stupeň Top Executive jsou stále standardně k dispozici oba unikátní bezpečnostní systémy Honda: Adaptivní tempomat – ACC a systém varování před srážkou CMBS.
V nabídce příslušenství najdeme svítící lišty prahů, ambientní osvětlení prostoru pro nohy na zadních sedadlech, přední a zadní nárazníky, různé typy kol z lehké slitiny a množství dalších doplňků. Mezi nejzajímavější novinky ale patří vestavěná navigace použitelná do všech stupňů výbav a nosič kol připevnitelný na tažné zařízení s integrovanými zadními světly.
Ceny zůstávají na stejné úrovni, jako u předchozí modelové řady, přičemž výbava se zvětšila. Portfolio výbav Elegance, Executive a Top Executive bylo rozšířeno o dieselové verze s automatickou převodovkou. K oblíbené výbavě Style přibyla verze s dieselovým motorem a manuální převodovkou. Novinkou je také základní výbava S s benzinovým motorem a cenou 599 000 Kč. Ceny výbavy Style začínají na 629 000 Kč (2.0 i-VTEC), resp. na 689 000 Kč (2.2 i-DTEC)
Základní technické údaje
Inovovaná verze modelového roku 2010 přináší rozšíření nabídky výbavových verzí a nový dieselový motor 2,2 i-DTEC, který lze nově kombinovat i s automatickou převodovkou. Další vylepšení a novinky se objevují nejen na exteriéru a interiéru, ale také v nabídce výbav, zlepšili se již tak vynikající jízdní vlastnosti a komfort. Také nabídka originálního příslušenství se rozrostla o nové zajímavé prvky.
Honda CR-V je v nabídce ve dvou základních motorických verzích. Benzinový motor 2.0 i-VTEC/ 110 kW (150 k) prošel drobnými úpravami, takže již plní požadavky normy Euro5. Mezi hlavní přednosti tohoto motoru patří vysoký výkon a nízká spotřeba paliva.
Původní vznětový motor 2.2 i-CTDi byl nahrazen novým 2.2 i-DTEC (intelligent Diesel Technology), s výkonem 110 kW (150 k), který se používá v poslední generaci modelu Accord. Má výkon větší o 7 kW (+10 k) a vyšší točivý moment o 10 Nm a to při nižší spotřebě paliva.
Poprvé u modelu CR-V je dieselový motor k dispozici se šestistupňovou manuální převodkou a nově také s pětistupňovou automatickou, která byla s drobnými změnami převzata z modelu Accord. Díky originální konstrukci nabízí stejné parametry a dynamiku jako konkurenční šestistupňové automatické převodovky. Pro zlepšení spotřeby paliva je automatická převodovka vybavena předehřívačem kapaliny ATF, díky čemuž je po startu mnohem rychleji dosaženo optimální pracovní teploty náplně převodovky, což snižuje třecí ztráty u automatických převodovek.
Novinkou pro verze s manuální převodovkou je tzv. indikátor řazení, který řidiči doporučuje, jaký rychlostní stupeň má zařadit s ohledem na momentální jízdní režim, tak aby dosáhl optimální spotřeby paliva. Tímto způsobem lze ušetřit až 0,2 l benzínu na 100 km.
Změnami neprošel pouze samotný motor, ale upravena byla také geometrie zavěšení pro lepší vedení při přímé jízdě. Byly modifikovány přední tlumiče, geometrie přední nápravy a uložení zadní nápravy. Všechny změny vedou k zlepšení jízdního a akustického komfortu.
Ve srovnání se současnou verzí, působí nová kompaktněji, stabilněji a celkově se dá vozidlo popsat jako větší. Tento efekt byl dosažen např. novým předním nárazníkem, maskou chladiče a kapoty, novým zadním nárazníkem a v neposlední řadě, doplněním koncovky výfuku a změnou designu kol. Šířka a výška auta jako i rozvor kol zůstaly nezměněné. Zvětšila se délka díky osazení vozidla mohutnějšími nárazníky, vpředu o 30 mm a vzadu o 15 mm.
Interiér je k dispozici v černé nebo světlé barvě, ve verzi Executive a Top Executive v koženém provedení. Kožený potah má nové provedení prošití. V interiéru najdeme nové kliky dveří a nové barvy dekorů interiéru. Další novinky interiéru jsou širší loketní opěrka, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním, hliníkové lišty na prazích dveří a zavazadlového prostoru.
Dalšími novinkami jsou autorádio, které má po vzoru nejnovějších autorádii ve vozech Honda, ovládací prvky podobné s přehrávačem i-Pod. Ten a jiné přehrávače či paměťové disky lze nově připojit pomocí USB konektoru, který se nachází v horní odkládací skříňce u spolujezdce.
Bohatou základní bezpečnostní výbavu nově doplňuje i systém varování při snížení tlaku v pneumatikách – DWS. Pro nejvyšší výbavový stupeň Top Executive jsou stále standardně k dispozici oba unikátní bezpečnostní systémy Honda: Adaptivní tempomat – ACC a systém varování před srážkou CMBS.
V nabídce příslušenství najdeme svítící lišty prahů, ambientní osvětlení prostoru pro nohy na zadních sedadlech, přední a zadní nárazníky, různé typy kol z lehké slitiny a množství dalších doplňků. Mezi nejzajímavější novinky ale patří vestavěná navigace použitelná do všech stupňů výbav a nosič kol připevnitelný na tažné zařízení s integrovanými zadními světly.
Ceny zůstávají na stejné úrovni, jako u předchozí modelové řady, přičemž výbava se zvětšila. Portfolio výbav Elegance, Executive a Top Executive bylo rozšířeno o dieselové verze s automatickou převodovkou. K oblíbené výbavě Style přibyla verze s dieselovým motorem a manuální převodovkou. Novinkou je také základní výbava S s benzinovým motorem a cenou 599 000 Kč. Ceny výbavy Style začínají na 629 000 Kč (2.0 i-VTEC), resp. na 689 000 Kč (2.2 i-DTEC)
Základní technické údaje
| Motor | 2.0 i-VTEC | 2.2 i-DTEC |
| Výkon kW(k)/min | 110 (150)/6200 | 110 (150)/4000 |
| Točivý moment Nm/min | 192/4200 | 350/2000-2750 |
| Spotřeba l/100 km | 10,5/6,9/8,2 | 8,0/5,6/6,5 |
| Rychlost km/h | 190 | 187 |
| Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10,2 | 9,6 |
| Rozměry mm | 4750 x 1820 x 1675 | |
| Rozvor mm | 2630 | |
| Rozchod kol mm | 1570/1586 | |
| Světlá výška mm | 175 | 155 |
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










