Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda CR-V míří vysoko

Třetí generace modelu Honda CR-V nabízí zážitek z jízdy srovnatelný se sedanem třídy D, vylepšenou výbavu a nejmodernější bezpečnostní technologie. Přesto však zůstává stejně praktická, jako předchozí provedení.

Úspěšní předchůdci definovaly v segmentu SUV nové standardy a díky jízdním vlastnostem a variabilitou se staly etalonem. S rostoucí konkurencí Honda postupně zvedala laťku, a proto byla nová verze navržena tak, aby se charakterem více blížila osobnímu vozu, ale přitom si zachovala rysy SUV. Spodní polovina karosérie působí dojmem robustnosti a odolnosti, horní část charakterizuje hladký, elegantní design s kabinou posunutou vpřed. Společně se zkoseným profilem bočních oken evokuje tak kupé. V odvážné přídi vyniká výrazná kapota a dvojitá mřížka chladiče. Svalnaté proporce, široký rozchod a 17“ kola zdůrazňují příslušnost ke kategorii SUV. Podobně jako Civic nabízí laminovanou a tónovanou panoramatickou skleněnou střechu, jenž sahá od čelního skla až za zadní sedadla. Uvnitř kabiny je skleněný panel rozdělen na dvě stejně velké části.
Významným rozdílem oproti minulé generaci je přemístění rezervního kola z pátých dveří pod podlahu zavazadlového prostoru. Důvodem byly reakce zákazníků, kteří preferovali víko zavazadlového prostoru otevírané směrem vzhůru. Vůz je o 110 mm kratší (4525 mm), o 35 mm širší (1825 mm) a o 30 mm nižší (1810 mm).
Velkorysá výbava obsahuje nejmodernější technologie včetně dvou systémů, v tomto segmentu unikátních:
-adaptivní tempomat (ACC) vybavený radarem, který pomocí brzd a plynu automaticky udržuje nastavenou vzdálenost od vozidla vpředu. Funguje v rozmezí od 30 do 180 km/h a řidič může nastavenou rychlost měnit tlačítkem na volantu v krocích 5 km/h.
-systém pro zmírňování následků nehody (CMBS) v případě zkrácení vzdálenosti od vozidla vpředu pod přijatelnou úroveň řidiče nejprve upozorní a vůz lehce přibrzdí. V případě kritické situace zahájí silné brzdění a přitáhne bezpečnostní pásy na předních sedadlech. Systém funguje při rychlosti nad 15 km/h a při rozdílu mezi vozy vyšší než 15 km/h.
Pokud srážce nelze zabránit, byla konstrukce karosérie ACE navržena tak, aby cestujícím poskytla potřebnou ochranu. V interiéru jsou rozmístěny boční, okenní a dvoustupňové přední airbagy, které mají společně se zádržným systémem minimalizovat zranění cestujících.
Celkovou úroveň bezpečnosti zvyšuje stabilizační systém VSA, spolupracující se systémem pohonu všech kol Real Time 4WD. Jeho doplňkem je systém stabilizace jízdy s přívěsem TSA, který snížením točivého momentu a selektivním brzdění zpomalí vozidlo na bezpečnou rychlost, pokud by při jízdě s přívěsem hrozilo jeho rozkmitání.
Poprvé jsou u CR-V za příplatek k dispozici také aktivní xenonové přední světlomety pro lepší osvětlení vozovky před automobilem.
Zavazadlový prostor byl prodloužen dozadu, čímž se zvětšil prostor původně vyhrazený pro rezervní kolo na pátých dveřích. Zavazadlový prostor má objem 524 l, po sklopení zadních sedadel až na 955 litrů. Zadní sedadla se sklopnými opěradly jsou v podélném směru posuvná o 150 mm, posunutím zcela vpřed a napřímením opěradel vznikne prostor pro dvě nerozložená horská kola.
Zajímavostí je lehká, ale robustní přepážka, která prostor rozděluje na horní a dolní část, což zvyšuje flexibilitu a usnadňuje manipulaci s nákladem. Je koncipována tak, aby se pod ní vešel průměrně velký skládací kočárek. Přepážku lze vyjmout a uložit do prolisu v podlaze.
Interiér je kombinací prvků z SUV, MPV a sedanu. Nová kabina slučuje výbornou ergonomii, důmyslně rozmístěné odkládací prostory a praktické a funkční uspořádání. Prvky kovového obložení na palubní desce a dveřích kontrastují s měkkými černými texturovanými výplněmi panelů. Přední sedadla jsou větší, sloupek řízení seřiditelný výškově i podélně. Přemístěním řadicí páky do spodní části středového panelu se zlepšila ergonomie a uvolnil prostor na podlaze. Otáčkoměr a rychloměr jsou podsvíceny bílými LED diodami, stupnice číselníků a displejů pak modře.
Součástí volitelné výbavy je satelitní navigační systém s 6,5“ dotykovou obrazovkou, technologií Bluetooth, funkcí rozpoznávání hlasu, čtečkou digitálních paměťových karet. Rovněž umožňuje přehrávání souborů MP3 a WMA z karet SD, CompactFlash a Flash ATA.
Na výběr jsou dva motory – nový benzinový čtyřválec 2.0 VTEC s nejnovější technologií VTEC a zpožděným uzavíráním sacích ventilů v kombinaci se široce otevřenou škrticí klapkou při klidné jízdě, čímž se snižují tlakové ztráty a klesá spotřeba paliva.
Jeho spotřeba je zhruba o litr menší (8,1) než dříve a zrychlení z 0 na 100 km/h se zkrátilo z 10,8 na 10,2 s (man. převodovka) a o celou sekundu na 12,1 sekundy u automatu. Tato verze je vybavena novými převodovkami: šestistupňovou manuální nebo volitelnou pětistupňovou automatickou. Druhým motorem je vylepšený vznětový čtyřválec 2.2 spojený se šestistupňovou manuální převodovkou.
TypBenzinový 2.0Dieselový 2.2 CTDi
Objem(cm³)19972204
Výkon kW(k)/min110(150)/4200103(140)/4000
Toč.mom.(N.m/min)192/4200340/2000
Rychlost km/h)190187
Zrychlení 0-100km/h(s)10,210,3
Spotřeba(město/mimo město/kombin.) l/100 km10,4/6,7/8,18,1/5,7/6,5


(údaje pro mechanické převodovky)

Rozměry: 4525 x 1820 x 1675 mm
Rozvor: 2630 mm

Jak jsme už řekli pohon 4x4 využívá systému Real Time 4WD, který se automaticky aktivuje pouze v případě prokluzu kol. Bleskurychle přenáší výkon – až o 20 % více točivého momentu oproti předchozímu modelu – na zadní kola, čímž zlepšuje stabilitu při rozjezdu a průjezdu zatáčkou na vozovkách se sníženou adhezí. Jízdní vlastnosti se hodně blíží osobnímu automobilu. Vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu zavěšením kol se dvěma příčnými rameny. Ve srovnání s předchůdcem má těžiště snížené o 25 mm, rozšířený rozchod kol a 17“ kola. Všechny vozy mají ABS, elektronické rozdělování brzdné síly (EBD) a brzdový asistent.
O 12 procent nižšího koeficientu aerodynamického odporu bylo zčásti dosaženo pečlivou analýzou proudění vzduchu pod automobilem a použitím deflektorů před předními i zadními koly, krycích panelů pod kabinou a zadního spodního krytu, který má za úkol minimalizaci turbulencí.
Cena benzinových verzí byla podle stupně výbavy stanovena na 829 000 Kč, resp. 859 000 Kč, dieselová 2.2 stojí od 879 000 Kč do 1 099 000 Kč.

Jindřich Lasík, 17.1.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar