Honda Accord pro evropský trh
Nový model Accord v provedeních sedan a Tourer, který si klade za cíl konkurovat zavedeným prémiovým modelům v D-segmentu, nabízí sportovní vzhled, množství důmyslných řešení, unikátní soubor bezpečnostních systémů a excelentní dynamiku.
Výrazně širší a mírně snížená silueta klade důraz na emotivní a sportovní vlastnosti. Design využívající ostrých hran a výrazné lemy blatníků zdůrazňující široký rozchod kol dodávají Accordu dojem jistoty. Výrazná příď a dynamičtější linie vytvářejí napjatější a atletičtější tvary.
Evoluce oproti předchozí generaci je zřejmá u kombi Tourer, kde byla hlavní pozornost namísto velikosti zavazadlového prostoru věnována dynamičtějšímu vyjádření technologické vyspělosti, která není na úkor vysoké variability a praktičnosti.
Nový model patří mezi první automobily, jejichž kompletní řada motorů splňuje emisní normu Euro 5, přestože vstoupí v platnost až v září 2009. Těchto výjimečných ekologických parametrů nebylo však dosaženo na úkor potěšení z jízdy, naopak lepší hospodárnost přichází společně s vyšším výkonem a flexibilitou.
Poprvé bude veřejnosti představena druhá generace dieselového motoru Honda, který rozvíjí kvality oceněného motoru i-CTDi. Technická vyspělost a celkové schopnosti jej řadí mezi světovou špičku. Podobně jako předchůdce, také nový motor i-DTEC je kompaktní, lehký a vyznačuje se vytříbeným chováním a nízkou hladinou hluku. Využívá nejmodernější technologie piezoelektrického vícestupňového vstřikování paliva, efektivnější recirkulaci spalin a je vybaven částicovým filtrem. Sportovně založení řidiči ocení jeho vyšší výkon a hodnotu točivého momentu. Výkon je o 10 k vyšší (150 k/110 kW) při stejné hodnotě 4000/min, zatímco točivý moment dosahuje hodnoty 350 Nm při 2000/min.
Dvoulitrový motor i-VTEC nabízí výkon srovnatelný s jeho předchůdcem – 156 k při 6300/min. – avšak jeho hlavní výhodou je mimořádně nízká spotřeba paliva. K hlavním technickým změnám patří větší průměr sacích ventilů, optimalizovaný zdvih, časování ventilů a větší množství vzduchu na sání i na výfuku.
Zážehový čtyřválec 2.4 disponuje výkonem 200 k při 7000/min a točivým momentem 233 Nm při 4500/min. – oproti původním hodnotám 190 k a 223 Nm. Těchto hodnot bylo dosaženo díky zvýšení kompresního poměru z 10,5 na 11,0:1, většímu průměru ventilů, úpravě časování ventilů a snížení tlaku ve výfukovém systému.
Všechny tři motory jsou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, avšak oba benzinové motory mohou být vybaveny pětistupňovým automatem.
Vozy s manuální převodovkou disponují „indikátorem řazení“, který se nachází ve středu otáčkoměru. Zde se zobrazují pokyny ‘UP’ (nahoru) nebo ‘DOWN’ (dolů), které řidiče informují o optimálním okamžiku (z hlediska spotřeby paliva), kdy přeřadit na jiný rychlostní stupeň. Testy prokázaly, že jednoduchým dodržováním těchto pokynů lze dosáhnout úspory paliva ve výši až 5 procent.
Aktivní řidiči ocení její větší agilitu. Níže položené těžiště, širší rozchod kol a nové zavěšení předních kol se dvěma lichoběžníkovými rameny a zadní víceprvková náprava s variabilními tlumiči spolu s větší torzní tuhostí karosérie zlepšují reakci vozu na pokyny řidiče. Ovládání je citlivější a jistější a současně došlo k výraznému omezení naklánění karosérie.
Elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti jízdy je součástí standardní výbavy všech modelů. S ohledem na dynamičtější nastavení podvozku nové Hondy Accord byl také použit strmější poměr řízení.
Arzenál pasivních bezpečnostních prvků doplňuje neobvykle široká řada dynamických systémů, které přispívají k větší bezpečnosti jízdy. Stabilizační systém VSA pomáhá řidiči zachovat kontrolu nad vozidlem při průjezdu zatáčkou, akceleraci a náhlých manévrech. V těchto situacích systém podle potřeby přibrzdí kola na pravé nebo na levé straně vozu a podle potřeby upraví výkon motoru.
Nový Accord je vybaven inovativním systémem, který využívá schopností stabilizačního systému VSA a elektrického posilovače řízení. Systém nazývaný Motion Adaptive EPS sleduje výskyt nestability při jízdě na kluzké vozovce, při průjezdu zatáčkou či při brzdění a automaticky řidiči pomůže otáčet volantem správným směrem. Tato pomoc probíhá lehkým natočením volantu v potřebném směru, avšak za řízení vozidla je odpovědný řidič. Tento pomocný pohyb volantu však poskytuje řidiči dostatečný prostor, aby intuitivně zareagoval a dokázal vlastními silami obnovit stabilitu či zkrátit brzdnou dráhu a zachoval si tak kontrolu nad vozidlem.
Pro výbavu Executive s motory 2.2 i-DTEC a 2.4 i-VTEC je volitelně k dispozici Pokročilý jízdní asistenční systém (ADAS) tvořený souborem třemi technologiemi, které povyšují bezpečnost jízdy na novou úroveň. První je Systém pro udržování jízdního pruhu (LKAS), který kamerou sleduje polohu vozidla v jízdním pruhu a v případě potřeby ji upraví lehkým zásahem do řízení, čímž se snižuje zatížení řidiče při jízdě na dálnici a současně se zvyšuje bezpečnost.
Adaptivní tempomat (ACC) využívá radaru pracujícího v pásmu milimetrových vln pro udržení stálé vzdálenosti od vozidla vpředu.
Třetím systémem ADAS je Systém pro zmírňování následků kolize (CMBS), který sleduje vzdálenost Accordu od vozidla vpředu a rychlost přibližování obou vozidel.
Tyto systémy doplňují pasivní bezpečnostní prvky – mj. dvoufázové přední airbagy, boční airbagy řidiče a spolujezdce, okenní airbagy pro cestující vpředu i vzadu atd. Přední sedadla jsou vybavena aktivními opěrkami hlavy.
Konstrukce karosérie využívající technologie nárazové kompatibility (ACE), která je postupně zaváděna do všech modelů značky Honda, přináší výrazně vyšší ochranu cestujících v celé řadě reálných nehod. Nový Accord rovněž zahrnuje řadu bezpečnostních prvků určených k ochraně chodců, které jsou známé z ostatních modelů Honda - včetně čepů stěračů, které se při nárazu odlomí, úchytů blatníků a kapoty pohlcujících energii, či dostatečné vzdálenosti mezi motorem a kapotou, který poskytuje dostatek prostoru pro deformace.
Sportovní atmosféra vyzařující z interiéru se odráží na designu palubní desky, která definuje osobní prostor pro řidiče a spolujezdce. Stylová přední sedadla s výrazným bočním vedením mají větší sedáky a jejich vnitřní čalounění bylo navrženo tak, aby omezovalo přenos jakýchkoli vibrací.
Na tříramenném sportovním volantu najdeme soubor ovládacích prvků audiosystému, tempomatu a mobilního telefonu. Sloupek volantu je podélně i výškově nastavitelný. Přístrojový panel je vybaven podsvícením s proměnlivou intenzitou a uprostřed rychloměru se nachází multifunkční informační LCD displej zobrazující množství různých informací.
ML, 12.2.2008
Evoluce oproti předchozí generaci je zřejmá u kombi Tourer, kde byla hlavní pozornost namísto velikosti zavazadlového prostoru věnována dynamičtějšímu vyjádření technologické vyspělosti, která není na úkor vysoké variability a praktičnosti.
Nový model patří mezi první automobily, jejichž kompletní řada motorů splňuje emisní normu Euro 5, přestože vstoupí v platnost až v září 2009. Těchto výjimečných ekologických parametrů nebylo však dosaženo na úkor potěšení z jízdy, naopak lepší hospodárnost přichází společně s vyšším výkonem a flexibilitou.
Poprvé bude veřejnosti představena druhá generace dieselového motoru Honda, který rozvíjí kvality oceněného motoru i-CTDi. Technická vyspělost a celkové schopnosti jej řadí mezi světovou špičku. Podobně jako předchůdce, také nový motor i-DTEC je kompaktní, lehký a vyznačuje se vytříbeným chováním a nízkou hladinou hluku. Využívá nejmodernější technologie piezoelektrického vícestupňového vstřikování paliva, efektivnější recirkulaci spalin a je vybaven částicovým filtrem. Sportovně založení řidiči ocení jeho vyšší výkon a hodnotu točivého momentu. Výkon je o 10 k vyšší (150 k/110 kW) při stejné hodnotě 4000/min, zatímco točivý moment dosahuje hodnoty 350 Nm při 2000/min.
Dvoulitrový motor i-VTEC nabízí výkon srovnatelný s jeho předchůdcem – 156 k při 6300/min. – avšak jeho hlavní výhodou je mimořádně nízká spotřeba paliva. K hlavním technickým změnám patří větší průměr sacích ventilů, optimalizovaný zdvih, časování ventilů a větší množství vzduchu na sání i na výfuku.
Zážehový čtyřválec 2.4 disponuje výkonem 200 k při 7000/min a točivým momentem 233 Nm při 4500/min. – oproti původním hodnotám 190 k a 223 Nm. Těchto hodnot bylo dosaženo díky zvýšení kompresního poměru z 10,5 na 11,0:1, většímu průměru ventilů, úpravě časování ventilů a snížení tlaku ve výfukovém systému.
Všechny tři motory jsou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, avšak oba benzinové motory mohou být vybaveny pětistupňovým automatem.
Vozy s manuální převodovkou disponují „indikátorem řazení“, který se nachází ve středu otáčkoměru. Zde se zobrazují pokyny ‘UP’ (nahoru) nebo ‘DOWN’ (dolů), které řidiče informují o optimálním okamžiku (z hlediska spotřeby paliva), kdy přeřadit na jiný rychlostní stupeň. Testy prokázaly, že jednoduchým dodržováním těchto pokynů lze dosáhnout úspory paliva ve výši až 5 procent.
Aktivní řidiči ocení její větší agilitu. Níže položené těžiště, širší rozchod kol a nové zavěšení předních kol se dvěma lichoběžníkovými rameny a zadní víceprvková náprava s variabilními tlumiči spolu s větší torzní tuhostí karosérie zlepšují reakci vozu na pokyny řidiče. Ovládání je citlivější a jistější a současně došlo k výraznému omezení naklánění karosérie.
Elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti jízdy je součástí standardní výbavy všech modelů. S ohledem na dynamičtější nastavení podvozku nové Hondy Accord byl také použit strmější poměr řízení.
Arzenál pasivních bezpečnostních prvků doplňuje neobvykle široká řada dynamických systémů, které přispívají k větší bezpečnosti jízdy. Stabilizační systém VSA pomáhá řidiči zachovat kontrolu nad vozidlem při průjezdu zatáčkou, akceleraci a náhlých manévrech. V těchto situacích systém podle potřeby přibrzdí kola na pravé nebo na levé straně vozu a podle potřeby upraví výkon motoru.
Nový Accord je vybaven inovativním systémem, který využívá schopností stabilizačního systému VSA a elektrického posilovače řízení. Systém nazývaný Motion Adaptive EPS sleduje výskyt nestability při jízdě na kluzké vozovce, při průjezdu zatáčkou či při brzdění a automaticky řidiči pomůže otáčet volantem správným směrem. Tato pomoc probíhá lehkým natočením volantu v potřebném směru, avšak za řízení vozidla je odpovědný řidič. Tento pomocný pohyb volantu však poskytuje řidiči dostatečný prostor, aby intuitivně zareagoval a dokázal vlastními silami obnovit stabilitu či zkrátit brzdnou dráhu a zachoval si tak kontrolu nad vozidlem.
Pro výbavu Executive s motory 2.2 i-DTEC a 2.4 i-VTEC je volitelně k dispozici Pokročilý jízdní asistenční systém (ADAS) tvořený souborem třemi technologiemi, které povyšují bezpečnost jízdy na novou úroveň. První je Systém pro udržování jízdního pruhu (LKAS), který kamerou sleduje polohu vozidla v jízdním pruhu a v případě potřeby ji upraví lehkým zásahem do řízení, čímž se snižuje zatížení řidiče při jízdě na dálnici a současně se zvyšuje bezpečnost.
Adaptivní tempomat (ACC) využívá radaru pracujícího v pásmu milimetrových vln pro udržení stálé vzdálenosti od vozidla vpředu.
Třetím systémem ADAS je Systém pro zmírňování následků kolize (CMBS), který sleduje vzdálenost Accordu od vozidla vpředu a rychlost přibližování obou vozidel.
Tyto systémy doplňují pasivní bezpečnostní prvky – mj. dvoufázové přední airbagy, boční airbagy řidiče a spolujezdce, okenní airbagy pro cestující vpředu i vzadu atd. Přední sedadla jsou vybavena aktivními opěrkami hlavy.
Konstrukce karosérie využívající technologie nárazové kompatibility (ACE), která je postupně zaváděna do všech modelů značky Honda, přináší výrazně vyšší ochranu cestujících v celé řadě reálných nehod. Nový Accord rovněž zahrnuje řadu bezpečnostních prvků určených k ochraně chodců, které jsou známé z ostatních modelů Honda - včetně čepů stěračů, které se při nárazu odlomí, úchytů blatníků a kapoty pohlcujících energii, či dostatečné vzdálenosti mezi motorem a kapotou, který poskytuje dostatek prostoru pro deformace.
Sportovní atmosféra vyzařující z interiéru se odráží na designu palubní desky, která definuje osobní prostor pro řidiče a spolujezdce. Stylová přední sedadla s výrazným bočním vedením mají větší sedáky a jejich vnitřní čalounění bylo navrženo tak, aby omezovalo přenos jakýchkoli vibrací.
Na tříramenném sportovním volantu najdeme soubor ovládacích prvků audiosystému, tempomatu a mobilního telefonu. Sloupek volantu je podélně i výškově nastavitelný. Přístrojový panel je vybaven podsvícením s proměnlivou intenzitou a uprostřed rychloměru se nachází multifunkční informační LCD displej zobrazující množství různých informací.
ML, 12.2.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














