Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Accord pro evropský trh

Nový model Accord v provedeních sedan a Tourer, který si klade za cíl konkurovat zavedeným prémiovým modelům v D-segmentu, nabízí sportovní vzhled, množství důmyslných řešení, unikátní soubor bezpečnostních systémů a excelentní dynamiku.

Výrazně širší a mírně snížená silueta klade důraz na emotivní a sportovní vlastnosti. Design využívající ostrých hran a výrazné lemy blatníků zdůrazňující široký rozchod kol dodávají Accordu dojem jistoty. Výrazná příď a dynamičtější linie vytvářejí napjatější a atletičtější tvary.
Evoluce oproti předchozí generaci je zřejmá u kombi Tourer, kde byla hlavní pozornost namísto velikosti zavazadlového prostoru věnována dynamičtějšímu vyjádření technologické vyspělosti, která není na úkor vysoké variability a praktičnosti.
Nový model patří mezi první automobily, jejichž kompletní řada motorů splňuje emisní normu Euro 5, přestože vstoupí v platnost až v září 2009. Těchto výjimečných ekologických parametrů nebylo však dosaženo na úkor potěšení z jízdy, naopak lepší hospodárnost přichází společně s vyšším výkonem a flexibilitou.
Poprvé bude veřejnosti představena druhá generace dieselového motoru Honda, který rozvíjí kvality oceněného motoru i-CTDi. Technická vyspělost a celkové schopnosti jej řadí mezi světovou špičku. Podobně jako předchůdce, také nový motor i-DTEC je kompaktní, lehký a vyznačuje se vytříbeným chováním a nízkou hladinou hluku. Využívá nejmodernější technologie piezoelektrického vícestupňového vstřikování paliva, efektivnější recirkulaci spalin a je vybaven částicovým filtrem. Sportovně založení řidiči ocení jeho vyšší výkon a hodnotu točivého momentu. Výkon je o 10 k vyšší (150 k/110 kW) při stejné hodnotě 4000/min, zatímco točivý moment dosahuje hodnoty 350 Nm při 2000/min.
Dvoulitrový motor i-VTEC nabízí výkon srovnatelný s jeho předchůdcem – 156 k při 6300/min. – avšak jeho hlavní výhodou je mimořádně nízká spotřeba paliva. K hlavním technickým změnám patří větší průměr sacích ventilů, optimalizovaný zdvih, časování ventilů a větší množství vzduchu na sání i na výfuku.
Zážehový čtyřválec 2.4 disponuje výkonem 200 k při 7000/min a točivým momentem 233 Nm při 4500/min. – oproti původním hodnotám 190 k a 223 Nm. Těchto hodnot bylo dosaženo díky zvýšení kompresního poměru z 10,5 na 11,0:1, většímu průměru ventilů, úpravě časování ventilů a snížení tlaku ve výfukovém systému.
Všechny tři motory jsou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, avšak oba benzinové motory mohou být vybaveny pětistupňovým automatem.
Vozy s manuální převodovkou disponují „indikátorem řazení“, který se nachází ve středu otáčkoměru. Zde se zobrazují pokyny ‘UP’ (nahoru) nebo ‘DOWN’ (dolů), které řidiče informují o optimálním okamžiku (z hlediska spotřeby paliva), kdy přeřadit na jiný rychlostní stupeň. Testy prokázaly, že jednoduchým dodržováním těchto pokynů lze dosáhnout úspory paliva ve výši až 5 procent.
Aktivní řidiči ocení její větší agilitu. Níže položené těžiště, širší rozchod kol a nové zavěšení předních kol se dvěma lichoběžníkovými rameny a zadní víceprvková náprava s variabilními tlumiči spolu s větší torzní tuhostí karosérie zlepšují reakci vozu na pokyny řidiče. Ovládání je citlivější a jistější a současně došlo k výraznému omezení naklánění karosérie.
Elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti jízdy je součástí standardní výbavy všech modelů. S ohledem na dynamičtější nastavení podvozku nové Hondy Accord byl také použit strmější poměr řízení.
Arzenál pasivních bezpečnostních prvků doplňuje neobvykle široká řada dynamických systémů, které přispívají k větší bezpečnosti jízdy. Stabilizační systém VSA pomáhá řidiči zachovat kontrolu nad vozidlem při průjezdu zatáčkou, akceleraci a náhlých manévrech. V těchto situacích systém podle potřeby přibrzdí kola na pravé nebo na levé straně vozu a podle potřeby upraví výkon motoru.
Nový Accord je vybaven inovativním systémem, který využívá schopností stabilizačního systému VSA a elektrického posilovače řízení. Systém nazývaný Motion Adaptive EPS sleduje výskyt nestability při jízdě na kluzké vozovce, při průjezdu zatáčkou či při brzdění a automaticky řidiči pomůže otáčet volantem správným směrem. Tato pomoc probíhá lehkým natočením volantu v potřebném směru, avšak za řízení vozidla je odpovědný řidič. Tento pomocný pohyb volantu však poskytuje řidiči dostatečný prostor, aby intuitivně zareagoval a dokázal vlastními silami obnovit stabilitu či zkrátit brzdnou dráhu a zachoval si tak kontrolu nad vozidlem.
Pro výbavu Executive s motory 2.2 i-DTEC a 2.4 i-VTEC je volitelně k dispozici Pokročilý jízdní asistenční systém (ADAS) tvořený souborem třemi technologiemi, které povyšují bezpečnost jízdy na novou úroveň. První je Systém pro udržování jízdního pruhu (LKAS), který kamerou sleduje polohu vozidla v jízdním pruhu a v případě potřeby ji upraví lehkým zásahem do řízení, čímž se snižuje zatížení řidiče při jízdě na dálnici a současně se zvyšuje bezpečnost.
Adaptivní tempomat (ACC) využívá radaru pracujícího v pásmu milimetrových vln pro udržení stálé vzdálenosti od vozidla vpředu.
Třetím systémem ADAS je Systém pro zmírňování následků kolize (CMBS), který sleduje vzdálenost Accordu od vozidla vpředu a rychlost přibližování obou vozidel.
Tyto systémy doplňují pasivní bezpečnostní prvky – mj. dvoufázové přední airbagy, boční airbagy řidiče a spolujezdce, okenní airbagy pro cestující vpředu i vzadu atd. Přední sedadla jsou vybavena aktivními opěrkami hlavy.
Konstrukce karosérie využívající technologie nárazové kompatibility (ACE), která je postupně zaváděna do všech modelů značky Honda, přináší výrazně vyšší ochranu cestujících v celé řadě reálných nehod. Nový Accord rovněž zahrnuje řadu bezpečnostních prvků určených k ochraně chodců, které jsou známé z ostatních modelů Honda - včetně čepů stěračů, které se při nárazu odlomí, úchytů blatníků a kapoty pohlcujících energii, či dostatečné vzdálenosti mezi motorem a kapotou, který poskytuje dostatek prostoru pro deformace.
Sportovní atmosféra vyzařující z interiéru se odráží na designu palubní desky, která definuje osobní prostor pro řidiče a spolujezdce. Stylová přední sedadla s výrazným bočním vedením mají větší sedáky a jejich vnitřní čalounění bylo navrženo tak, aby omezovalo přenos jakýchkoli vibrací.
Na tříramenném sportovním volantu najdeme soubor ovládacích prvků audiosystému, tempomatu a mobilního telefonu. Sloupek volantu je podélně i výškově nastavitelný. Přístrojový panel je vybaven podsvícením s proměnlivou intenzitou a uprostřed rychloměru se nachází multifunkční informační LCD displej zobrazující množství různých informací.


ML, 12.2.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar