Honda Accord - premiéra na Ženevském autosalonu
Na březnovém autosalonu v Ženevě představí značka Honda inovovaný Accord v provedeních sedan a Tourer. Obě verze pro rok 2011 prošly řadou změn zaměřených především na zlepšení vzhledu, snížení emisí, zlepšení jízdních vlastností a ovladatelnosti.
U obou verzí jsou viditelné kosmetické změny předních světlometů a nárazníků. Světlomety mají čistší a ostřejší rysy a původně oranžové ukazatele směru jsou nyní v čirém provedení. U vyšších úrovní výbavy jsou bi-xenonové světlomety s funkcí osvětlení zatáček. Úpravy se dotkly i mřížky chladiče – její sportovní vzhled zdůrazňují dvě středové příčky z chromovaného materiálu, jako je vnější rámeček.
Na zádi sedanu jsou použita nová zadní světla. Exkluzivní vzhled sedanu zdůrazňuje světlá chromovaná lišta nad registrační značkou, v provedení Type S je z tmavého chromu.
Design interiéru
U většiny úrovní výbavy byly použity nové materiály čalounění sedadel a výplní dveří. Pro verzi Type S je standardně nabízeno polokožené čalounění sedadel v tmavě šedém provedení a černé čalounění stropu. Dekorace imitací kovu na páce ruční brzdy, kulise řadicí páky, volantu, panelech dveří a středové konzole má nyní tmavší odstín. Prostor pro nohy cestujících je u většiny modelů modře osvětlen (při rozsvícení světlometů), zatímco u verze Type S je osvětlení červené.
Nižší spotřeba paliva a emise
Vylepšení dieselového motoru 2.2 i-DTEC s výkonem 110 kW (150 k) se zaměřilo především na snížení vnitřních ztrát, což přineslo snížení spotřeby paliva a emisí. Ke snížení přispěly také nové aerodynamické prvky na spodku vozidla tvořené větším předním spoilerem, krytem podlahy a krytem zadní nápravy. Konstruktéři se zaměřili také na snížení ztrát způsobených třením v kolech a pneumatikách. Všechny vozy Accord jsou vybaveny ložisky kol s nižším třením a pneumatikami s nižším valivým odporem. U verzí s automatickou převodovkou byly sníženy také ztráty vznikající třením v převodovce a převodové stupně byly optimalizovány z hlediska snížení spotřeby a emisí.
Vynikající akustika stávající generace byla vylepšena izolační pěnou s vyšší hustotou v prostoru pod kapotou a za palubní deskou. Změny se dotkly i zvukové izolace v podlaze, která byla u verzí s dieselovým motorem doplněna akustickými kryty částicového filtru a sběrného výfukového potrubí.
Podvozek
Japonským konstruktérům ve spolupráci s jejich německými a britskými kolegy se podařilo vylepšit charakteristiku tlumičů s ohledem na různorodé vozovky. V případě tlumičů se dvěma režimy přinesla zlepšení vyšší stabilitu při jízdě po dálnici vysokou rychlostí, ale především výrazné zlepšení kvality jízdy na špatných vozovkách.
Aktivní přední světlomety
Jednou z nejviditelnějších změn u vyšších výbav je doplnění aktivních světlometů, které při jízdě zajišťují lepší osvětlení zatáček. Do stávajících světlometů byla elegantně integrována dodatečná světla, osvětlující prostor po stranách vozidla a pomáhají tak řidiči při snížené viditelnosti. Světlo na příslušné straně se rozsvítí pokaždé, když řidič zapne ukazatele směru nebo pokud otočí volantem o více než 90 stupňů. Při couvání se rozsvítí obě světla, aby měl řidič dobrý výhled na obě strany vozidla.
Systém pro automatické přepínání dálkových světel
Další novou technologií je systém automatického přepínání dálkových světel, kterým jsou vybaveny verze s novými bi-xenonovými světlomety. Tento systém je řízen kamerou mezi čelním sklem a vnitřním zpětným zrcátkem. Kamera dokáže rozpoznat světlomety protijedoucích vozidel nebo zadní světla vozidel vpředu a podle potřeby přepne z dálkových světel na tlumená.
Nový Accord bude na evropský trh uveden v dubnu.
JL, 31.1.2011
Na zádi sedanu jsou použita nová zadní světla. Exkluzivní vzhled sedanu zdůrazňuje světlá chromovaná lišta nad registrační značkou, v provedení Type S je z tmavého chromu.
Design interiéru
U většiny úrovní výbavy byly použity nové materiály čalounění sedadel a výplní dveří. Pro verzi Type S je standardně nabízeno polokožené čalounění sedadel v tmavě šedém provedení a černé čalounění stropu. Dekorace imitací kovu na páce ruční brzdy, kulise řadicí páky, volantu, panelech dveří a středové konzole má nyní tmavší odstín. Prostor pro nohy cestujících je u většiny modelů modře osvětlen (při rozsvícení světlometů), zatímco u verze Type S je osvětlení červené.
Nižší spotřeba paliva a emise
Vylepšení dieselového motoru 2.2 i-DTEC s výkonem 110 kW (150 k) se zaměřilo především na snížení vnitřních ztrát, což přineslo snížení spotřeby paliva a emisí. Ke snížení přispěly také nové aerodynamické prvky na spodku vozidla tvořené větším předním spoilerem, krytem podlahy a krytem zadní nápravy. Konstruktéři se zaměřili také na snížení ztrát způsobených třením v kolech a pneumatikách. Všechny vozy Accord jsou vybaveny ložisky kol s nižším třením a pneumatikami s nižším valivým odporem. U verzí s automatickou převodovkou byly sníženy také ztráty vznikající třením v převodovce a převodové stupně byly optimalizovány z hlediska snížení spotřeby a emisí.
Vynikající akustika stávající generace byla vylepšena izolační pěnou s vyšší hustotou v prostoru pod kapotou a za palubní deskou. Změny se dotkly i zvukové izolace v podlaze, která byla u verzí s dieselovým motorem doplněna akustickými kryty částicového filtru a sběrného výfukového potrubí.
Podvozek
Japonským konstruktérům ve spolupráci s jejich německými a britskými kolegy se podařilo vylepšit charakteristiku tlumičů s ohledem na různorodé vozovky. V případě tlumičů se dvěma režimy přinesla zlepšení vyšší stabilitu při jízdě po dálnici vysokou rychlostí, ale především výrazné zlepšení kvality jízdy na špatných vozovkách.
Aktivní přední světlomety
Jednou z nejviditelnějších změn u vyšších výbav je doplnění aktivních světlometů, které při jízdě zajišťují lepší osvětlení zatáček. Do stávajících světlometů byla elegantně integrována dodatečná světla, osvětlující prostor po stranách vozidla a pomáhají tak řidiči při snížené viditelnosti. Světlo na příslušné straně se rozsvítí pokaždé, když řidič zapne ukazatele směru nebo pokud otočí volantem o více než 90 stupňů. Při couvání se rozsvítí obě světla, aby měl řidič dobrý výhled na obě strany vozidla.
Systém pro automatické přepínání dálkových světel
Další novou technologií je systém automatického přepínání dálkových světel, kterým jsou vybaveny verze s novými bi-xenonovými světlomety. Tento systém je řízen kamerou mezi čelním sklem a vnitřním zpětným zrcátkem. Kamera dokáže rozpoznat světlomety protijedoucích vozidel nebo zadní světla vozidel vpředu a podle potřeby přepne z dálkových světel na tlumená.
Nový Accord bude na evropský trh uveden v dubnu.
JL, 31.1.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










