Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Gumpert chystá nové apollo

Každý, kdo se hlouběji zajímá o automobilový sport se už jistě někdy setkal se jménem Roland Gumpert. Mimo jiné pracoval dvacet let pro soutěžní oddělení Audi Motosport, pod jehož vedením vyhrávala quattra jednu soutěž za druhou.

Už v té době však nosil v hlavě sen, postavit jednou vlastní supersportovní automobil. Vzhledem k tomu, že měl za sebou bohaté zkušenosti z automobilového sportu a se stavbou a vývojem sportovních vozů, založil před dvěma lety malou firmu Gumpert Sportwagenmanufaktur se sídlem v Altenburgu nedaleko Ingolstadtu.
O rok později už v Ženevě vystavoval první supersportovní automobil příznačně nazvaný apolllo, postavený společně s firmou MTM, která se mj. podílela na vyladění benzinového vidlicového osmiválce Audi 4.2, umístěného uprostřed, a pohánějící zadní kola.
S dvěma turbodmychadly dosahoval výkonu 650 k při 6000/min a točivého momentu 850 N.m při 4500/min. Pro závodní účely třídy GT mohl být výkon ještě zvýšen.
Základ vozu tvoří tuhá centrální skořepina z uhlíkových kompozitů a prostorový rám, který zároveň tvoří ochranný oblouk za výklopnými dveřmi. Panely karoserie jsou z laminátu nebo rovněž z kompozitu. Nastavitelné lichoběžníkové závěsy kol a odpružení umožňují nastavit světlou výšku v rozmezí od 40 do 120 mm, protiprokluzový systém TCS je měnitelný ve čtyřech stupních.
Po debutu v Ženevě bylo jasné, že apollo spojuje dynamiku a design s absolutním požitkem z jízdy a jedinečným podvozkem. Ovšem to Gumpertovi nestačilo a pro letošní autosalon připravil další lahůdku – apollo sport (kresba). Rebela mezi supersportovními automobily.
Jeho karoserie spojuje ladné křivky s mohutnými hranami a bez kompromisu se orientuje na aerodynamiku. Provokativní sportovní design je výsledkem požadavku postavit takový závodní automobil, který by mohl jezdit také po normální silnici. Jeho nejvyšší prioritou však musely zůstat pochopitelně perfektní jízdní vlastnosti na závodním okruhu.
Při vývoji byl kladen značný důraz na bezpečnost. Trubkový rám z chrommolybdenové oceli s integrovaným monokokem z uhlíkových kompozitů tak splňuje všechny požadavky crash testů, dodatečnou ochranu zajišťuje ještě tzv. crashbox. Mohutné nasávací otvory ve střeše a vzduchové štěrbiny na bocích už jen opticky naznačují, jakým výkonem bude osmiválec disponovat – 800 k.
Dvoumístné apollo sport je vybaveno rozšířeným aerodynamickým paketem a oproti předchozí verzi s třídílným spoilerem používá klasické závodní křídlo, které vozu propůjčuje větší přítlak až do rychlosti 360 km/h. To už nechává tušit, že název řeckého boha války nenese vůz nadarmo.

Jindřich Lasík, 28.2.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar