Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Genesis představil luxusní sedan G90

Hyundai Motor Company představila prémiový luxusní sedan Genesis G90 pro americký trh, který míří na vrchol segmentu prémiových luxusních vozů, do něhož přinese prvotřídní technické inovace a nejvyšší úroveň kultivovanosti, pohodlí a dynamického výkonu.

Nový model G90 nabízí výrazně větší vnitřní prostor, na čemž se částečně podílí velkorysé prodloužení rozvoru o 114 mm. Prodloužením rozvoru se také zkrátily převisy karoserie v porovnání s předchozím modelem. G90 díky tomu nabízí v interiéru větší výšku stropu nad sedákem vpředu (1044 mm) a více prostoru pro nohy (1176 mm) v porovnání s konkurencí.

G90 je vybaven souborem aktivních bezpečnostních asistenčních systémů GENESIS SMART SENSE, který pokrývá veškeré aspekty bezpečnosti, od sledování pozornosti řidiče, přes zaměření na celkovou bezpečnost cestujících, až po bezpečnost řidičů ostatních vozidel. Mezi vyspělé technické inovace patří například automatické nouzové brzdění s detekcí chodců,chytrý tempomat, chytré sledování slepého úhlu a asistent pro jízdu v jízdním pruhu.

Systém automatického nouzového brzdění AEB (Automatic Emergency Braking) kombinuje data z různých senzorů s cílem zabránit potenciální kolizi nebo snížit následky nehody. G90 s tímto systémem začne automaticky brzdit, pokud detekuje nebezpečí kolize s jiným vozidlem nebo chodcem. Systém používá radarový senzor chytrého tempomatu na přídi a přední kameru asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keep Assist).
Důkladné ergonomické analýzy rozhodly o umístění ovládacích prvků pro řidiče a komfortních a zábavních prvků pro cestující. Exkluzivní materiály jsou odebírány od nejlepších dodavatelů z celého světa. Genesis nabízí sedadlo řidiče nastavitelné elektricky v 22 směrech, které zaručuje nejvyšší míru komfortu.

G90 je nabízen se dvěma zážehovými motory. Motor V6 3,3 litru s přímým vstřikováním a přeplňováním dvěma turbodmychadly dává nejvyšší výkon 272 kW (370 k) při 6000/min a 510 Nm v rozsahu 1300 – 4500/min. Vrcholné verze pohání motor V8 5,0 litru s přímým vstřikováním benzinu, který je vyladěn na nejvyšší výkon 313 kW (426 k) při 6000/min a točivý moment 520 N.m při 5000/min. Oba motory pro model G90 používají plynule proměnné časování sacích i výfukových ventilů a jsou kombinovány s vyspělou osmistupňovou samočinnou převodovkou s mimořádně lehkou konstrukcí, sníženými unášecími sílami kotoučů spojek, lehčími komponenty kapalinového měniče momentu a nižšími ztrátami olejového čerpadla, které má menší objem než u předchozí generace. Nová převodovka se může pochlubit také nižší celkovou hmotností, vyšší účinností a kompaktnějšími rozměry.



G90 je vybaven také inteligentním voličem jízdních režimů se čtyřmi odlišnými nastaveními: Eco, Smart, Sport a Individual (parametry nastavitelné řidičem). Čtyři režimy volitelné řidičem se vyznačují jedinečným nastavením odpružení, řízení, stabilizačního systému, motoru, převodovky a na přání nabízeného pohonu všech kol AWD. Řidič si tak může přizpůsobit jízdní charakter modelu G90 osobním preferencím, kvalitě vozovky a provozním podmínkám. G90 kromě toho disponuje patentovanou technologií „Smart Shift and Drive Control“ pro řízení samočinné převodovky, která analyzuje jízdní styl a upravuje charakter řazení, reakce motoru a tlumení podle provozních podmínek v reálném čase.

Víceprvkové zavěšení všech kol minimalizuje změny úhlů odklonu a sbíhavosti kol v celém rozsahu dráhy jejich propružení, aby bylo dosaženo nejvyšší míry jízdního komfortu při zachování jízdní dynamiky. Ložiska zadního pomocného rámu jsou nyní hydraulická místo pryžových. Systém adaptivního odpružení GACS s elektronicky řízenými tlumiči plynule a precizně reguluje míru naklánění karoserie při dynamických změnách, s minimálními kompromisy pro jízdní komfort. Adaptivní odpružení, dodávané společností Sachs/ZF®, nabízí nezávislé řízení charakteristiky tlumičů ve fázích stlačování i roztahování, aby byla zaručena ještě lepší ovladatelnost s minimálním nakláněním karoserie. Elektrický posilovač řízení modelu G90 byl vylepšen optimalizovaným nastavením charakteristiky, zatímco vyšší tuhost mechanismu řízení zvyšuje preciznost reakcí. K okamžitým reakcím na otáčení volantu a precizní ovladatelnosti přispívají rovněž 19“ kola z lehké slitiny v turbínovém designu se sportovními pneumatikami rozměru 245/45 R 19 vpředu a 275/40 R 19 vzadu.

Vyspělý systém pohonu všech kol H-TRAC® AWD se dodává s oběma motory a je vybaven elektronicky řízenou rozdělovací převodovkou s aktivně řízeným rozdělováním točivého momentu a nabízí dvě nastavení Sport nebo Normal, která jsou součástí voliče jízdních režimů Intelligent Drive Mode.

Systém H-TRAC může přenášet až 40 procent točivého momentu na přední nápravu, aby byla zvýšena trakce v nepříznivých podmínkách, například na sněhu a ledu. V ideálnějších podmínkách upřednostňuje nastavení H-TRAC Sport zadní nápravu, aby byla zaručena sportovnější charakteristika pro průjezd zatáčkou a zrychlení. Na zadní nápravu může být přenášeno až 90 procent točivého momentu. Kromě toho může být v režimu Economy systému H-TRAC přenášeno na zadní kola až 100 procent točivého momentu, čímž je zajištěna maximální hospodárnost.

Kromě USA bude G90 nabízen také na ostatních trzích, včetně Číny, Ruska a různých zemí Středního východu. Během následujících pěti let bude na trh uvedeno dalších pět modelů značky Genesis.



Hyundai 22.1.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar