Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Genesis G90 vstupuje do luxusního segmentu

Nový velký luxusní sedan Genesis G90 vstoupí do nejvyššího segmentu trhu luxusních vozů s nejlepšími technickými inovacemi na světě a nejvyšší úrovní kultivovanosti, komfortu a dynamických jízdních vlastností.

Osobitý vzhled modelu G90, navrženého novým oddělením Prestige Design Division společnosti Hyundai Motor pod dohledem šéfdesignéra Petera Schreyera, vyzařuje suverenitu a originalitu. G90 je první interpretací charakteristického designérského stylu.

Vnější silueta modelu G90, s dlouhou kapotou a sofistikovanou zádí, je působivá a vytříbená. V interiéru čeká na cestující nejvyšší míra praktičnosti a luxusního komfortu, díky nejkvalitnějším materiálům s pečlivým řemeslným zpracováním a uživatelsky přívětivé ergonomii.

Základem modelu G90 jsou technické inovace, které ukazují cestu k automobilu se autonomním řízením. Příkladem je soubor vyspělých systémů Genesis Smart Sense, mezi něž patří vyspělý „asistent pro jízdu na dálnici“ (pouze pro korejský trh), vyspělý chytrý tempomat ASCC (Advanced Smart Cruise Control) a asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keeping Assistance System). Tento systém dokládá zákaznicky orientovaný přístup značky Genesis a výrazně snižuje únavu řidiče kombinací řady inovativních technologií. Tato kombinace nově vyvinutých technologií zajišťuje rovněž prvotřídní zážitky z jízdy, při níž už chybí jen krok k autonomnímu řízení. G90 se tak řadí na vrchol své třídy.

Motiv „první třídy“ pokračuje i v oblasti komfortu cestujících, pro něž G90 nabízí první klinicky ověřený systém SPC na světě, který automaticky upravuje nastavení sedadla, volantu, vnějších zpětných zrcátek a průhledového displeje do optimální polohy pro postavu řidiče (pouze pro korejský trh). Sedadla VIP ergo pro spolucestující v modelu G90 umožňují všestranné elektrické nastavování polohy. Ovládací prvky pro řidiče i komfortní a zábavní systémy pro cestující byly rozmístěny na základě vyspělých ergonomických analýz. Jízdní komfort a jízdní vlastnosti jsou optimalizovány kombinací vyspělého systému pohonu všech kol H-TRAC a první aplikace adaptivního odpružení Genesis Adaptive Control Suspension.

S velkou pečlivostí byly vybrány všechny materiály pro interiér modelu G90. Autentické materiály nejvyšší kvality zdobí přístrojovou desku, která se vyznačuje uživatelskou přívětivostí a krásným vzhledem. V každém prvku se tak snoubí atraktivní tvarové řešení s dokonalou funkčností. Hyundai Motor vyvinul speciální poloanilinovou kůži pro sedadla sedanu G90 ve spolupráci s předním italským dodavatelem kůží, společností Concerio Pasubio S.p.A. Nejmodernější technologie jsou v interiéru integrovány do ploch čalouněných kůží Nappa a obložených skutečným dřevem s lesklou povrchovou úpravou. Cestující jsou tak hýčkáni v prostředí první třídy.

G90 nabízí nejvyšší úroveň kultivovanosti ve své třídě, díky rozsáhlému zaměření na oblast odhlučnění a tlumení vibrací během celého intenzivního čtyřletého vývojového programu, při němž spolupracoval tým 800 lidí. Každý detail interiéru byl zpracován se zaměřením na člověka.

Charakteristickou vlastností všech modelů Genesis bude spojení sportovní agility a kultivovaného výkonu. Konstruktéři při jeho vývoji spolupracovali s evropským testovacím střediskem Hyundai na náročném závodním okruhu Nürburgring v Německu, a také podrobili vůz náročným testům na testovacím polygonu Mojave v USA. G90 má víceprvkové zavěšení všech kol v kombinaci s mimořádně vyspělými tlumiči nebo se systémem adaptivního odpružení GACS (Genesis Adaptive Control Suspension). Výsledkem je nejvyšší úroveň jízdního komfortu při zachování vynikající ovladatelnosti.

Nekompromisní bezpečnost dokládá rovněž celá řada dalších technologií, které minimalizují riziko nehody a maximalizují ochranu řidiče, cestujících a ostatních účastníků silničního provozu. Zaměření modelu Genesis na člověka je patrné například ze systému autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking) s detekcí chodců, aktivního sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection), sledování pozornosti řidiče, chytrého asistenta dálkových světel a prostorového kamerového systému.
Inženýři definovali úroveň hlučnosti a vibrací jako hlavní oblast pro odlišení modelu G90 od konkurence a věnovali stovky hodin odstranění a utlumení každého zdroje hluku a realizaci dalších opatření pro zvýšení komfortu. Díky této obsedantní pozornosti, věnované detailům, se může Genesis G90 pochlubit nejnižší hladinou vnitřního hluku ve své kategorii, což je pozoruhodný úspěch v tomto velmi konkurenčním segmentu trhu luxusních vozů.

Hlavní cílem byla snaha poskytnout zákazníkům nejvyšší úroveň luxusu, mimo jiné použitím speciálních zvukově izolačních materiálů v celém interiéru a skeletu karoserie, nebo použitím vrstveného skla pro všechna okna. Snaha o minimalizaci hluku pneumatik vedla ke speciální konstrukci 19“ kol z lehké slitiny, která umožňuje tišší proudění vzduchu.

Důkladné odhlučnění se týká také podvozku luxusního sedanu, jehož nastavení bylo optimalizováno v testovacích centrech po celém světě. I ve vysokých rychlostech je díky tomu minimalizována úroveň vnitřní hlučnosti a vibrací karoserie.
Navzdory svým velkým rozměrům se může G90 pochlubit pozoruhodnou výkonovou charakteristikou. Zákazníci mají na výběr tři zážehové motory: V6 3,3 litru T-GDI (370 k); V6 3,8 litru GDI (315 k); nebo V8 5,0 litru GDI (425 k).

Typ3.3 V6 T-GDI3.8 V6 GDi5.0 V8 GDi
Objem (cm³)334237785038
Výkon (k)370315425
Toč.moment (Nm)510397519
Zrychlení 0-100 km/h (s)6,26,95,7




Hyundai 24.3.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar