GT3 RS na silnici i okruhy
Od podzimu je Porsche 911 GT3 nabízeno také jako verze RS, která představuje zdařilý kompromis mezi silničním sportovním vozem a okruhovým speciálem. Nápisy RS na boku vyvolávají vzpomínku na odlehčenou verzi z roku 1972.
Rychlý automobil je vyladěný s důrazem na jízdní dynamiku,
přičemž jeho poháněcí ústrojí, nastavení podvozku a zdařilá aerodynamika jsou individuální syntézou denního používání a čistokrevné závodní techniky. GT3 RS se vyznačuje mohutnou silou a nefiltrovanými jízdním zážitkem závodního vozu,
který zároveň splňuje všechny požadavky sportovního vozu schváleného pro provoz na pozemních komunikacích.
Jedním z hlavních znaků nového RS je o 44 mm rozšířená zadní partie karoserie, pod níž se ukrývá širší rozchod kol 1558 mm (GT3 1524 mm). To zlepšuje stabilitu vozu a zvyšuje potenciál příčného zrychlení.
Přes osobitou karosérii je o 20 kg lehčí než GT3 a plně natankovaný váží jen 1375 kilogramů. Hmotnost se podařilo snížit mj. použitím stavitelného zadního křídla z uhlíkových vláken, lehkého plastového zadního okna či skořepinových sedadel z karbonu. Odpovídající výkonová hmotnost činí 4,5 kg/kW.
Vůz pohání stejný motor jako GT3, ale díky krátkému odstupňování převodovky a nižší hmotnosti zrychluje za 4,2 sekundy a na dvousetkilometrovou rychlost potřebuje 13,3 s. Také největší rychlost zůstala stejná - 310 km/h.
S ohledem na předpisy třídy GT, pro níž je vlastně RS předurčen, lze už v silniční verzi nalézt technická řešení, běžná pro závodní speciály. Vedle komponentů karoserie z uhlíkových vláken jsou to mj. jiné náboje kol stejně jako dělená příčná ramena zadní nápravy.
Interiér odpovídá sportovním ambicím vozidla – dvě lehká skořepinová sedadla z kompozitních materiálu patří k sériové výbavě včetně sportovního paketu Clubsport, zahrnující ochranný rám, odpojovač akumulátoru, šestibodové pásy pro řidiče nebo hasicí přístroj. Vůz je pochopitelně vybaven ochranným bezpečnostním rámem.
Oproti verzi GT3 se liší mj. také délkou 4460 mm a šířkou 1852 mm, rozvorem 2360 mm či rozchodem kol 1524/1558.
JL, 8.11.2006
![]() |
![]() |
Jedním z hlavních znaků nového RS je o 44 mm rozšířená zadní partie karoserie, pod níž se ukrývá širší rozchod kol 1558 mm (GT3 1524 mm). To zlepšuje stabilitu vozu a zvyšuje potenciál příčného zrychlení.
Přes osobitou karosérii je o 20 kg lehčí než GT3 a plně natankovaný váží jen 1375 kilogramů. Hmotnost se podařilo snížit mj. použitím stavitelného zadního křídla z uhlíkových vláken, lehkého plastového zadního okna či skořepinových sedadel z karbonu. Odpovídající výkonová hmotnost činí 4,5 kg/kW.
Vůz pohání stejný motor jako GT3, ale díky krátkému odstupňování převodovky a nižší hmotnosti zrychluje za 4,2 sekundy a na dvousetkilometrovou rychlost potřebuje 13,3 s. Také největší rychlost zůstala stejná - 310 km/h.
S ohledem na předpisy třídy GT, pro níž je vlastně RS předurčen, lze už v silniční verzi nalézt technická řešení, běžná pro závodní speciály. Vedle komponentů karoserie z uhlíkových vláken jsou to mj. jiné náboje kol stejně jako dělená příčná ramena zadní nápravy.
Interiér odpovídá sportovním ambicím vozidla – dvě lehká skořepinová sedadla z kompozitních materiálu patří k sériové výbavě včetně sportovního paketu Clubsport, zahrnující ochranný rám, odpojovač akumulátoru, šestibodové pásy pro řidiče nebo hasicí přístroj. Vůz je pochopitelně vybaven ochranným bezpečnostním rámem.
Oproti verzi GT3 se liší mj. také délkou 4460 mm a šířkou 1852 mm, rozvorem 2360 mm či rozchodem kol 1524/1558.
JL, 8.11.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









