Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

GM vyvinul přední centrální airbag

General Motors představí první přední centrální airbag, nafukovací ochranný prvek navržený tak, aby pomáhal chránit řidiče a spolujezdce při bočních nárazech, kdy cestující sedí na opačné, nárazem nezasažené straně vozidla.

Přední centrální airbag bude představený v modelech Buick Enclave, GMC Acadia a Chevrolet Traverse, crossoverech střední třídy, v modelovém roce 2013. Tento nový bezpečnostní prvek bude součástí standardní výbavy modelů Acadia a Traverse s elektricky ovládanými sedadly a všech variant modelu Enclave.
Přední centrální airbag se nafukuje z pravého boku sedadla řidiče a samočinně se lokalizuje mezi přední sedadla blízko středu vozidla. Tento airbag je zkonstruovaný tak, aby poskytoval ochranu při bočních nárazech na spolujezdcovu stranu vozidla, když řidič je jedinou osobou na předních sedadlech. Současně slouží jako absorber energie mezi řidičem a spolujezdcem v případě bočního nárazu z kterékoliv strany. Předpokládá se, že tento airbag bude prospěšný také v případě převrácení vozidla.
GM analyzoval rozsáhlou databázi fatálních nehod a zjistil, že hluboko zasahující boční nárazy, kvůli nimž přední centrální airbag primárně vzniknul, zapříčinily v letech 2004 až 2009 jedenáct procent úmrtí připoutaných osob na předních sedadlech při haváriích bez převrácení vozidla, přičemž se sledovala vozidla modelového roku 1999 a novější. Tyto fatální následky, kdy cestující seděl na nenaražené straně vozidla, představují také 29 procent všech úmrtí připoutaných osob na předních sedadlech při bočních nárazech.
Předpokládá se, že přední centrální airbag se stane součástí hodnocení nárazových testů nezávislými organizacemi. Modelový rok 2012 těchto crossoverů střední třídy získal 5 hvězdiček v hodnocení nárazové bezpečnosti organizace NHTSA a nejvyšší ocenění bezpečnosti od Insurance Institute for Highway Safety.
GM a dodavatel technologie Takata vyvinuly přední centrální airbag v průběhu tří let. Vyzkoušely přitom mnoho možností, než vytvořily prvek správně umístěný, tlumící a chránící při mnoha druzích nárazů a pozicí osob. Mnoho patentovaných částí zdůrazňuje jedinečnost účinnosti tohoto zařízení, zohledňujícího škálu velikosti osob.


JL, 7.10.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar