Frankfurtský autosalon ve znamení německých značek
Po dvou letech jsme opět zavítali na autosalon do Frankfurtu nad Mohanem, který byl vzhledem k současné situaci v automobilovém průmyslu určitě nejslabším od začátku 90. let, kdy jsme sem zavítali poprvé. Přibyla sice jedna moderní hala, kterou „zabral“ BMW, ale na druhou stranu řada prostorů byla prázdná.
Na autosalonu se v těchto dnech představuje 35 značek, přičemž z těch známějších jsme postrádali mj. GM, Nissan, Hondu, Mitsubishi, Daihatsu, Ladu. Hodně ochuzené byly také expozice příslušenství či doplňků. Je vidět, že se pořadatelé snažili ze všech sil na poslední chvíli zaplnit co se dá, a tak třeba v hale 9 uvidíte expozici německých zaniklých značek nebo motocyklů Harley Davidson či Triumph.
Frankfurt se také stal místem znovuzrození dvou značek z bývalého východního Německa – Trabant a Melkus. V prvním případě jde o elektromobil, jenž se oproti předchůdci snad až příliš prodloužil (aspoň na náš vkus). V případě Melkusu jde o ryzí sportovní automobil, který se líbí.
Tradičně největší expozice měly německé značky BMW (v jeho hale se dokonce jezdí), Mercedes Benz, VW Group (včetně Audi, Škoda, SEAT), naopak Opel byl mezi Francouzi a Japonci jako chudý příbuzný a ani nová Astra nebudila příliš pozornosti. Pokud jde o velikost expozicí, tak za Němci následují určitě Peugeot a Renault. Hodně novinek bylo k vidění u Korejců – Kia a Hyundai, protikladem byly třeba Fiat, Lancia, Jeep, Chrysler, které ničím nepřekvapily. Expozice Chevroletu byla úplně mimo veškerého dění, v jakémsi přístřešku, v němž se „krčily“ dva modely. Nechceme se nikoho dotknout, ale Chevrolet vypadal jako v posledním tažení.
Pořadatelé sice avizují na sto světových premiér (55 jde na konto německých značek), což je sice pravda, ale musíme připomenout, že mezi ně jsou zahrnuty třeba i modely, které se už vyrábějí, a teď dostaly nový motor, faceliftované modely, u nichž abyste rozdíly hledaly snad lupou, nejrůznější hybridy, jejichž sériová produkce je hodně vzdálená. Řada automobilů byla již prezentovaná nebo se prodávají, ale protože se ještě nepředvedly na výstavě, tak jsou považovány za světovou premiéru. Hodně výrobců se předhání v hodnotách CO2, respektive kolik váš vůz vyprodukuje škodlivých emisí v gramech na kilometr. Tyto hodnoty jsou ovšem v běžném provozu nedosažitelné a zatím neexistuje ani automobil, který by vám tyto hodnoty zobrazoval na displeji, podobně jako u spotřeby paliva. Ale ruku na srdce, kolik zákazníků vůbec tyto hodnoty zajímá. Asi hodně málo.
Za opravdové světové premiéry můžeme tedy označit automobily jako je Škoda Superb Combi, Kia Venga, Peugeot 5008 a RCZ, Audi R8 Spyder, Ferrari 459 Italia, Hyundai iX35, Citroën C3, Opel Astra, Porsche 911 Turbo, BMW X1, Ford C-Max apod.
Ale nechceme jen kritizovat, určitě se vyplatí do Frankfurtu přeci jen zajet. Z Prahy tam jste i za méně než pět hodin. Výstavu si projdete za den a večer můžete vyrazit zpátky. I přes současnou situaci budete spokojeni a na jednom místě uvidíte prakticky všechny nejdůležitější modely.
JL, 18.9.2009
Frankfurt se také stal místem znovuzrození dvou značek z bývalého východního Německa – Trabant a Melkus. V prvním případě jde o elektromobil, jenž se oproti předchůdci snad až příliš prodloužil (aspoň na náš vkus). V případě Melkusu jde o ryzí sportovní automobil, který se líbí.
Tradičně největší expozice měly německé značky BMW (v jeho hale se dokonce jezdí), Mercedes Benz, VW Group (včetně Audi, Škoda, SEAT), naopak Opel byl mezi Francouzi a Japonci jako chudý příbuzný a ani nová Astra nebudila příliš pozornosti. Pokud jde o velikost expozicí, tak za Němci následují určitě Peugeot a Renault. Hodně novinek bylo k vidění u Korejců – Kia a Hyundai, protikladem byly třeba Fiat, Lancia, Jeep, Chrysler, které ničím nepřekvapily. Expozice Chevroletu byla úplně mimo veškerého dění, v jakémsi přístřešku, v němž se „krčily“ dva modely. Nechceme se nikoho dotknout, ale Chevrolet vypadal jako v posledním tažení.
Pořadatelé sice avizují na sto světových premiér (55 jde na konto německých značek), což je sice pravda, ale musíme připomenout, že mezi ně jsou zahrnuty třeba i modely, které se už vyrábějí, a teď dostaly nový motor, faceliftované modely, u nichž abyste rozdíly hledaly snad lupou, nejrůznější hybridy, jejichž sériová produkce je hodně vzdálená. Řada automobilů byla již prezentovaná nebo se prodávají, ale protože se ještě nepředvedly na výstavě, tak jsou považovány za světovou premiéru. Hodně výrobců se předhání v hodnotách CO2, respektive kolik váš vůz vyprodukuje škodlivých emisí v gramech na kilometr. Tyto hodnoty jsou ovšem v běžném provozu nedosažitelné a zatím neexistuje ani automobil, který by vám tyto hodnoty zobrazoval na displeji, podobně jako u spotřeby paliva. Ale ruku na srdce, kolik zákazníků vůbec tyto hodnoty zajímá. Asi hodně málo.
Za opravdové světové premiéry můžeme tedy označit automobily jako je Škoda Superb Combi, Kia Venga, Peugeot 5008 a RCZ, Audi R8 Spyder, Ferrari 459 Italia, Hyundai iX35, Citroën C3, Opel Astra, Porsche 911 Turbo, BMW X1, Ford C-Max apod.
Ale nechceme jen kritizovat, určitě se vyplatí do Frankfurtu přeci jen zajet. Z Prahy tam jste i za méně než pět hodin. Výstavu si projdete za den a večer můžete vyrazit zpátky. I přes současnou situaci budete spokojeni a na jednom místě uvidíte prakticky všechny nejdůležitější modely.
JL, 18.9.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout