Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Francouzsko-japonská dvojčata SUV

Na začátku roku 2005 se PSA Peugeot Citroën a Mitsubishi Motors Corporation rozhodly spojit své schopnosti a vytvořit společný sportovní SUV na platformě 4x4 od společnosti MMC. Vzájemná spolupráce spočívá v adaptaci této platformy pro potřeby značek Peugeot a Citroën.

 

V souladu s dlouhodobou strategií trvá i nadále PSA Peugeot Citroën na tom, aby vozy obou značek měly svůj vlastní charakter založený na osobitém vnějším i vnitřním stylovém zpracování. Ve snaze sladit expanzivní rozvoj ekonomiky a ekologii vybavil PSA Peugeot Citroën oba své modely 4004 resp. C-Crosser  filtrem pevných částic FAP ve spojení s nejnovějším vznětovým motorem 2.2 HDI, který navíc může spalovat palivo až s 30 procentní podílem bionafty. 

Tento dieselový agregát s přímým vstřikem Common rail pochází ze spolupráce se skupinou Ford. Dosahuje výkonu  115 kW (156 k CEE) a točivého momentu 380 Nm. Manuální šestistupňová převodovka má speciálně přizpůsobené převody, aby bylo možné co nejlépe využít parametry této nové verze HDI motoru.  

Elektronické řízení pohonu všech čtyř kol se opírá o účinné podvozkové části, speciálně upravené na základě uznávaného know-how značky Peugeot v této oblasti. Díky integrálnímu pohonu nabízejí oba modely řidiči možnost volit mezi třemi režimy pohonu podle jízdních podmínek a podle jeho přání : režim se čtyřmi poháněnými koly, režim se dvěma poháněnými koly nebo režim « lock », který se doporučuje v náročných podmínkách. Tyto režimy je možno volit ovladačem umístěným za řadicí pákou.

 

 

 

Peugeot 4007

Francouzský lev si pro vstup do segmentu SUV připravil model o celkové délce 4,64 m označený jako 4007. Zdvojená číslice 0 napovídá, že se jedná o nový koncept, který je nadstavbou ke stávající klasické modelové řadě Peugeot. Čtyřka vyjadřuje velikost a sedmička generaci vozidla. 

Vůz je dílem střediska Design Peugeot, jeho ušlechtilá přední část s rysy šelmy, protáhlé přední světlomety a působivá přední maska již na první pohled vypovídají o jeho příslušnosti ke značce. Chromovaná struktura širokého otvoru sání podtrhuje eleganci, přední mlhovky v chromovaných pouzdrech, uzavírající opticky spodní část nárazníku,  umocňují dojem jeho síly a výkonnosti. Aerodynamické linie střechy vykreslují protáhlý profil s důrazem na zadní část vozu. Tu zdobí originální stylový prvek z leštěného hliníku. 

Podběhy kol velkých rozměrů a zvýšený podvozek jsou symbolem síly a výkonu, které je určeno milovníkům jízdy ve všech terénech. 

Také interiéru věnovali návrháři věnovali mimořádnou pozornost. Je dynamický a vysoce funkční s řadou odkládacích prostorů. Provedení, design a zvolené materiály palubní desky i dveřních výplní byly zpracovány tak, aby vyhovovaly nárokům evropských zákazníků. 

 

Citroën C-Crosser

Luxusní Citroën C-Crosser s plynulými liniemi a úctyhodnými rozměry (délka 4,64 m, šířka 1,81 m a výška 1,73 m se střešním nosičem) má sportovní vzhled a disponuje velkým vnitřním prostorem. Jde o víceúčelové vozidlo, jednak z důvodu pohonu všech kol, umožňující přepravovat cestující v terénu, a jednak variabilním interiérem, navrženým aby vyhovoval nejrůznějším potřebám.

Vzhled stylizovaných chromovaných šípů továrního znaku a protáhlých světlometů patří nesporně mezi stylistické prvky charakterizující poslední kreace značky. Robustnost zdůrazňují oblé tvary nárazníků a výřezů blatníků, dynamiku vyjádřuje protažený tvar a dozadu se svažující střecha. Elegance podtrují četné chromované prvky.

C-Crosser i Peugeot 4004 se vyznačují výjimečně přesným a dynamickým jízdním chováním. Zavěšení kol, vycházející z know-how Citroënu (vpředu zavěšení McPherson a vzadu víceprvkové zavěšení), zajišťuje spojení komfortu a jízdní stability. Výsledek je ještě zesílen specifickými 18 » pneumatikami Michelin.

C-Crosser může pojmout až sedm osob díky třetí řadě tvořené dvěma sedadly, které lze zcela skrýt do podlahy. Druhá řada sedadel je posuvná až o 80 mm a lze ji rovněž elektricky sklopit a složit v poměru 2/3‑1/3 dvěma ovladači umístěných v zavazadlovém prostoru. Sklopením a složením sedadel vznikne rovná podlaha, čímž se uvolní velká plocha pro náklad.

Zavazadlový prostor má dvě otvírací části. Spodní sklopné víko unese hmotnost až 200 kg, což usnadňuje nakládání objemných nebo těžkých předmětů a lze si na něj rovněř v případě potřeby sednout.

Svým vzhledem, velkorysými rozměry (rozvor 2,67 m) a špičkovou výbavou doplňuje vůz C-Crosser současnou nabídku vozidel Citroën ve střední a vyšší třídě, zastoupenou sedany C5 a C6 a modely C4 Picasso a C8.

C-Crosser, který se cítí dobře jak ve městě a na silnici, tak i na špatných cestách, je určen všem těm, kteří hledají neobyčejně víceúčelové vozidlo, splňující jejich touhu po volném pohybu a pohodě.

Peugeot 4004 i Citroën C-Crosser budou oficiálně uvedeny na trh oběma značkami v červenci příštího roku.

 

Jindřich Lasík, 30.10.2006

 

 

 

 

 

 

 

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar