Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford - premiéry na autosalonu v Paříži

Zcela nový Ford S-MAX, stylový a inovativní nástupce sedmimístného víceúčelového vozu, se na pařížském autosalonu představuje ve světové premiéře. Je nejmodernějším zástupcem omlazené modelové palety Ford Motor Company.

Ford v Paříži poprvé předvádí nové velkoprostorové vozy C-MAX a Grand C MAX přinášející výrazné zlepšení v oblastech spotřeby paliva, komfortu a kultivovanosti; vedle nich se prezentuje i evropská specifikace Fordu Mustang – první, jež se po 50 letech od zahájení výroby této modelové řady bude prodávat v celé Evropě.
Nový prémiový Ford Edge slaví evropskou výstavní premiéru. Při uvedení do prodeje v roce 2015 se tento propracovaný, prostorný a technologiemi nabitý vůz stane vlajkovou lodí SUV značky Ford. Nový Ford Focus ST vůbec poprvé nabídne výběr mezi výkonným zážehovým a vznětovým motorem.


Nový S-MAX s nezaměnitelným vzhledem

Ford S-MAX zůstává věrný hodnotám původního modelu. Nabízí styl, potěšení z jízdy a pokročilé funkce, aniž by obětoval něco z vnitřního prostoru, variability nebo hospodárnosti.

V Evropě se začne prodávat příští rok a jako první model na zdejších trzích dostane adaptivní řízení Ford, jež v závislosti na rychlosti jízdy neustále mění převod mezi volantem a koly. Nové integrální zavěšení zadních kol tvoří lehké hliníkové díly, které jsou neodmyslitelným předpokladem špičkových jízdních vlastností, nejlepších v daném segmentu, ale také celkové úrovně kultivovanosti jízdy.

Svižné a tiché svezení zaručí řada nových propracovaných motorů:

1.5 EcoBoost 118 kW (160 k)
2.0 EcoBoost 177 kW (240 k)
2.0 TDCi 88 kW (120 k)
2.0 TDCi 110 kW (150 k) nebo 132 kW (180 k).

Poprvé se v nabídce objeví i systém pohonu všech kol Ford Intelligent
All-Wheel Drive.

S-MAX bude prvním velkoprostorovým Fordem na světě se světlomety Ford Dynamic LED. Dálková světla s funkcí proti oslňování zajistí maximální možné osvětlení vozovky bez rušení ostatních řidičů. Technologie Ford Pre-Collision Assist, první svého druhu v segmentu, pomáhá zmírnit následky nehody, a to i při vysokých rychlostech na dálnici.

Propracovaný interiér nabídne mj. všestranně nastavitelná ortopedická přední sedadla (Ford Multi-Contour Seats) a samostatnou klimatizaci pro zadní část kabiny. Vůz umožňuje 32 různých uspořádání sedadel a zavazadlového prostoru a jako první v segmentu je vybaven funkcí rychlého sklopení sedadel (Easy-Fold) pro druhou a třetí řadu. K dalším komfortním funkcím patří komunikační a zábavní systém SYNC 2 s hlasovým ovládáním, bezdotykové ovládání pátých dveří a nejlepší nabídka odkládacích prostor v dané třídě.


Modernizovaný design pro C-MAX

Nový rodinný Ford C-MAX přináší charakteristickou masku chladiče ve tvaru obráceného lichoběžníku, útlejší a ostřeji tvarované světlomety a hranaté přední mlhové světlomety. Hodnotně provedený interiér se vyznačuje menším počtem ovládacích prvků a tlačítek. Kvalitnější materiály a chromové nebo černě saténové lišty mu dodávají úhlednější, modernější vzhled. Přepracovaný koncept odkládacích prostor zahrnuje modifikovanou středovou konzolu s posuvnou loketní opěrkou, snadněji přístupnou výklopnou schránku před spolujezdcem a hlubší přihrádku na horní straně palubní desky.

Oba modely navíc přinesou do segmentu velkoprostorových vozů pokročilé technologie včetně bezdotykového ovládání pátých dveří nebo systému Ford SYNC 2. Silnější skla v bočních oknech, účinnější protihluková izolace a lepší odhlučnění motoru znamenají lepší utlumení hluku a vibrací.

Řada C-MAX bude vybavena novým zážehovým motorem Ford 1.5 EcoBoost a vznětovým motorem 1.5 TDCi ECOnetic 77 kW (105 k), jenž by měl v pětimístném C-MAXu dosahovat emisí CO2 99 g/km.



Ford Mustang poprvé pro Evropu

Nový Mustang v provedení Fastback a Convertible přináší výkon a zpracování na světové úrovni společně s klasickými designovými prvky Mustangu: dynamický profil, trojdílné zadní svítilny s 3D efektem, nezaměnitelná lichoběžníková maska chladiče a design přídě připomínající žraloka.

Pětilitrový vidlicový osmiválec vyvine výkon 307 kW (418 k) a točivý moment 524 Nm. Aby Mustang vyhověl evropským požadavkům na spotřebu paliva a emise CO2, objeví se vedle V8 také nový motor 2.3 EcoBoost s 231 kW (314 k) a 434 Nm.

Ford Mustang má nové zavěšení předních a zadních kol, v Evropě je standardně vybaven sportovním naladěním podvozku Performance Pack. Nový pomocný rám vpředu zlepšuje tuhost a zároveň snižuje hmotnost. Především však přispívá k předvídatelnějšímu vedení předních kol, což prospívá ovladatelnosti.

Nové vzpěry MacPherson s dvojitými kulovými čepy také umožňují použití větších a výkonnějších brzd. Jak verze 2.3 EcoBoost, tak model GT s motorem V8 mají v Evropě za standardními 19“ koly sportovní brzdy, které tvoří součást sady Performance Pack.


Ford Edge – prémiové SUV

Nový Ford Edge je třetím přírůstkem do evropské rodiny SUV Ford, vedle modelů Kuga a malého EcoSport. Stejně jako S-MAX bude vybaven adaptivním řízením Ford a technologii Active Noise Cancellation. Tento systém sleduje pomocí tří mikrofonů ruchy v kabině a přes audiosystém vysílá opačné zvukové vlny tlumící hluk pronikající od motoru a z okolí vozu.

Edge se bude evropským zákazníkům nabízet se dvěma verzemi vznětového motoru 2.0 Duratorq TDCi: varianta 132 kW (180 k) nabídne se šestistupňovou manuální převodovkou točivý moment 400 Nm. Silnější disponuje výkonem 154 kW (210 k) a točivým momentem 450 Nm ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou PowerShift.



Ford Focus ST

Nejpokročilejší Focus ST všech dob nabízí nové technologie řízení podvozku, nově naladěné odpružení, tlumení i řízení a zakázkové pneumatiky zaručující ještě lepší reakce, vyvážení a celkově vyspělejší jízdní projev. Poprvé Focus ST umožní výběr ze dvou motorů – zážehového a vznětového.

První vznětový Focus ST posouvá každodenní použitelnost a sportovní vlastnosti na novou úroveň, když dosahuje nejnižší spotřeby paliva ze sportovních vozů Ford; motorizace 2.0 TDCi 136 kW (185 k) zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,1 sekundy a má spotřebu paliva 4,2 l/100 km.

Pro zákazníky, kteří dávají přednost zážehovým motorům, je k dispozici 2.0 EcoBoost 184 kW (250 k) pyšnící se zrychlením 0-100 km/h za 6,5 sekundy, kombinovanou spotřebou 6,8 l/100 km. Oba modely poprvé nabídnou systém Stop-Start, jenž u motoru EcoBoost snižuje spotřebu o šest procent a činí z něj nejúspornější zážehový Focus ST všech dob.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar