Ford - modely ECOnetic
Společnost Ford of Europe nabídne vybrané modely v provedení ECOnetic, které se vyznačuje mimořádně nízkými emisemi CO2. Řada ECOnetic je nyní oficiálně představena na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.
Díky kombinaci nejmodernějších vznětových agregátů Common-rail s dalšími technickými prvky produkují tyto vozy minimální množství oxidu uhličitého. Jako první bude uveden do prodeje Ford Focus ECOnetic, jehož emise CO2 činí pouhých 115 g/km jízdy, což je nejlepší hodnota mezi všemi automobily této třídy, využívající konvenční pohonné ústrojí.
„Ačkoliv všechny naše evropské modely jsou z hlediska produkce skleníkových plynů vysoce konkurenceschopné, víme, že stále více zákazníků žádá automobily s co nejnižšími emisemi a nabídka takových vozů se neustále rozrůstá,“ řekl prezident a generální ředitel společnosti Ford of Europe, John Fleming.
Zařazením modelů ECOnetic vychází Ford vstříc zákazníkům, pro které jsou nízké emise nejdůležitějším kritériem při nákupu nového vozu. Název ECOnetic spojuje ekologicky šetrnou techniku s naší filozofií - energie v pohybu - reprezentované kinetickým designem,“ dodává Fleming.
Ford Focus ECOnetic bude důkazem, že velmi příznivé spotřeby paliva a významného snížení emisí CO2 lze dosáhnout s použitím konvenčního pohonného ústrojí, pokud se podaří správně zkombinovat jednotlivá úsporná opatření. U prodejců Ford bude model k dispozici od první poloviny roku 2008.
Nový Ford Focus ECOnetic se vznětovým motorem Duratorq TDCi 1.6 o výkonu 80 kW (109 k), dosahuje kombinované spotřeby 4,3 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 pouze 115 g/km.
K dosažení tohoto výsledku se vývojový tým soustředil na snížení třecích sil a zlepšení aerodynamiky. Úprava světlé výšky vozu, nový aerodynamický paket a pneumatiky o rozměru 195/65 R15 pomohly stlačit koeficient aerodynamického odporu na velmi příznivou hodnotu 0,31.
Dalším krokem bylo použití nového převodového oleje s nízkou viskozitou, který pro Ford vyvinula společnost BP. Výsledky testů prokázaly takové zlepšení, že tento olej bude plněn do všech nových automobilů Ford v segmentech C a CD. Zařazením modelů ECOnetic do nabídky dává Ford svým zákazníkům možnost volby z několika ekologicky šetrných druhů pohonu.
Ford of Europe je průkopníkem technologie Flexifuel, která získává energii z obnovitelných zdrojů. Do modelů Focus a C-MAX v provedení Flexifuel lze čerpat palivo E85 (směs 85 % biolihu a 15 % benzinu), samotný benzin nebo jakoukoliv kombinaci těchto pohonných látek.
Spalováním biolihu lze snížit celkové emise CO2, vyprodukované během životního cyklu daného automobilu, o 30 až 80 procent – a bez jakýchkoli kompromisů stran dynamiky či potěšení z jízdy. V průběhu roku 2008 bude nabídka vozů Ford Flexifuel rozšířena o modely Mondeo, Galaxy a S-MAX.
Na vybraných evropských trzích Ford nabízí rovněž přestavbu některých modelů pro provoz na LPG (kapalný propan-butan) nebo CNG (stlačený zemní plyn).
JL, 11.9.2007
„Ačkoliv všechny naše evropské modely jsou z hlediska produkce skleníkových plynů vysoce konkurenceschopné, víme, že stále více zákazníků žádá automobily s co nejnižšími emisemi a nabídka takových vozů se neustále rozrůstá,“ řekl prezident a generální ředitel společnosti Ford of Europe, John Fleming.
Zařazením modelů ECOnetic vychází Ford vstříc zákazníkům, pro které jsou nízké emise nejdůležitějším kritériem při nákupu nového vozu. Název ECOnetic spojuje ekologicky šetrnou techniku s naší filozofií - energie v pohybu - reprezentované kinetickým designem,“ dodává Fleming.
Ford Focus ECOnetic bude důkazem, že velmi příznivé spotřeby paliva a významného snížení emisí CO2 lze dosáhnout s použitím konvenčního pohonného ústrojí, pokud se podaří správně zkombinovat jednotlivá úsporná opatření. U prodejců Ford bude model k dispozici od první poloviny roku 2008.
Nový Ford Focus ECOnetic se vznětovým motorem Duratorq TDCi 1.6 o výkonu 80 kW (109 k), dosahuje kombinované spotřeby 4,3 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 pouze 115 g/km.
K dosažení tohoto výsledku se vývojový tým soustředil na snížení třecích sil a zlepšení aerodynamiky. Úprava světlé výšky vozu, nový aerodynamický paket a pneumatiky o rozměru 195/65 R15 pomohly stlačit koeficient aerodynamického odporu na velmi příznivou hodnotu 0,31.
Dalším krokem bylo použití nového převodového oleje s nízkou viskozitou, který pro Ford vyvinula společnost BP. Výsledky testů prokázaly takové zlepšení, že tento olej bude plněn do všech nových automobilů Ford v segmentech C a CD. Zařazením modelů ECOnetic do nabídky dává Ford svým zákazníkům možnost volby z několika ekologicky šetrných druhů pohonu.
Ford of Europe je průkopníkem technologie Flexifuel, která získává energii z obnovitelných zdrojů. Do modelů Focus a C-MAX v provedení Flexifuel lze čerpat palivo E85 (směs 85 % biolihu a 15 % benzinu), samotný benzin nebo jakoukoliv kombinaci těchto pohonných látek.
Spalováním biolihu lze snížit celkové emise CO2, vyprodukované během životního cyklu daného automobilu, o 30 až 80 procent – a bez jakýchkoli kompromisů stran dynamiky či potěšení z jízdy. V průběhu roku 2008 bude nabídka vozů Ford Flexifuel rozšířena o modely Mondeo, Galaxy a S-MAX.
Na vybraných evropských trzích Ford nabízí rovněž přestavbu některých modelů pro provoz na LPG (kapalný propan-butan) nebo CNG (stlačený zemní plyn).
JL, 11.9.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout