Ford Tranzit nově ve verzi ECOnetic
Nový Transit ECOnetic staví na základech dodávky Transit FT280 s pohonem předních kol, krátkým rozvorem a motorem Duratorq TDCi 2.2 o výkonu 115 k. Jde o první užitkový Ford svého typu, které splňuje emisní normy Euro 5.
Po verzích ECOnetic pro osobní modely Fiesta, Focus a Mondeo uvádí dostupnou technologii snižující emise CO2 na trh užitkových vozidel. Spolu s Transitem ECOnetic představí Ford ještě kompaktní Fiestu Van ECOnetic.
Základ ekologicky šetrné verze tvoří Transit FT280 s pohonem předních kol, krátkým rozvorem a motorem 2.2 Duratorq TDCi o výkonu 85 kW při 3500/min a točivém momentu 300 Nm v pásmu 1800-2000/min. Díky novému filtru pevných částic (cDPF), dodávanému na přání, plní emisní normy Euro 5.
V nabídce Fordu Transit s pohonem předních kol se nový motor Duratorq TDCi objevil na podzim 2008, standardně spojený se šestistupňovou převodovkou.
Pro Transit ECOnetic byl motor specificky naladěn a v jeho základní výbavě se objevuje nový omezovač rychlosti. S tímto prvkem činí nejvyšší rychlost 110 km/h, možnému přenastavení omezovače brání zakódování jednotky.
Dalším prvkem snižující spotřebu paliva a minimalizující opotřebení motoru je ukazatel včasného řazení. Kontrolka na přístrojové desce upozorňuje řidiče na optimální okamžik pro změnu rychlostního stupně.
Transit ECOnetic využívá osvědčenou šestistupňovou manuální převodovku Ford Durashift (VMT-6) s kompaktní tříhřídelovou konstrukcí. Oproti pětistupňovému Durashiftu (VXT75) umožňuje širší spektrum převodů, což pomáhá optimalizovat spotřebu paliva ve všech jízdních režimech. „Kratší jednička“ zlepšuje dynamiku při rozjezdu, zatímco „delší šestka“ ovlivňuje spotřebu paliva na dálnici.
Aerodynamický odpor pomáhají redukovat 16” ocelová kola s pneumatikami 215/75 R16 s nízkým valivým odporem, stejně jako kryty kol. Větší průměr kola také znamená menší otáčky motoru při dané rychlosti jízdy.
Promyšlená konstrukce měla za následek odstranění některých prvků výbavy, které zvyšují hmotnost vozidla, např. druhé posuvné dveře. Transit ECOnetic v základní výbavě nabízí elektronický stabilizační program (ESP) včetně asistentu pro rozjezd ve stoupání (HLA). Velkorysá sériová výbava obsahuje audiosystém Ford 6000 a bezpečnostní prvky v nákladovém prostoru, jako je celoplošná ocelová přepážka. Na přání lze dodat klimatizaci, zadní parkovací senzory nebo novou zadní parkovací kameru s barevným 7” displejem.
Transit ECOnetic disponuje stejnými užitnými vlastnostmi jako kterýkoli jiný Transit. Celková hmotnost nákladu může činit 1172 kg stejně jako u běžné dodávky Transit FT280 a stejný je také objem nákladového prostoru o velikosti 6,5 m3 (dle SAE).
Celá modelová řada Transit si vysloužila uznání za nízkou spotřebu paliva, nicméně přínosy změn provedených na verzi ECOnetic jsou jasně patrné. Kombinovaná spotřeba 7,2 l/100 km a průměrné emise CO2 ve výši 189 g/km představují oproti běžné dodávce FT280 85 kW zlepšení o 0,9 l/100 km a 24 gramů CO2 na kilometr jízdy.
Základní technické údaje
Objem: 2198 cm³
Výkon: 85 kW (115 k) při 3500/min
Točivý moment: 300 Nm při 1800-2000/min
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,9/6,2/7,2 l/1900 km
Rozměry: 4863 x 1974 x 2089 mm
Rozvor: 2933 mm
Nákladový prostor: 2582 x 1762 x 1430 mm
JL, 22.6.2009
Základ ekologicky šetrné verze tvoří Transit FT280 s pohonem předních kol, krátkým rozvorem a motorem 2.2 Duratorq TDCi o výkonu 85 kW při 3500/min a točivém momentu 300 Nm v pásmu 1800-2000/min. Díky novému filtru pevných částic (cDPF), dodávanému na přání, plní emisní normy Euro 5.
V nabídce Fordu Transit s pohonem předních kol se nový motor Duratorq TDCi objevil na podzim 2008, standardně spojený se šestistupňovou převodovkou.
Pro Transit ECOnetic byl motor specificky naladěn a v jeho základní výbavě se objevuje nový omezovač rychlosti. S tímto prvkem činí nejvyšší rychlost 110 km/h, možnému přenastavení omezovače brání zakódování jednotky.
Dalším prvkem snižující spotřebu paliva a minimalizující opotřebení motoru je ukazatel včasného řazení. Kontrolka na přístrojové desce upozorňuje řidiče na optimální okamžik pro změnu rychlostního stupně.
Transit ECOnetic využívá osvědčenou šestistupňovou manuální převodovku Ford Durashift (VMT-6) s kompaktní tříhřídelovou konstrukcí. Oproti pětistupňovému Durashiftu (VXT75) umožňuje širší spektrum převodů, což pomáhá optimalizovat spotřebu paliva ve všech jízdních režimech. „Kratší jednička“ zlepšuje dynamiku při rozjezdu, zatímco „delší šestka“ ovlivňuje spotřebu paliva na dálnici.
Aerodynamický odpor pomáhají redukovat 16” ocelová kola s pneumatikami 215/75 R16 s nízkým valivým odporem, stejně jako kryty kol. Větší průměr kola také znamená menší otáčky motoru při dané rychlosti jízdy.
Promyšlená konstrukce měla za následek odstranění některých prvků výbavy, které zvyšují hmotnost vozidla, např. druhé posuvné dveře. Transit ECOnetic v základní výbavě nabízí elektronický stabilizační program (ESP) včetně asistentu pro rozjezd ve stoupání (HLA). Velkorysá sériová výbava obsahuje audiosystém Ford 6000 a bezpečnostní prvky v nákladovém prostoru, jako je celoplošná ocelová přepážka. Na přání lze dodat klimatizaci, zadní parkovací senzory nebo novou zadní parkovací kameru s barevným 7” displejem.
Transit ECOnetic disponuje stejnými užitnými vlastnostmi jako kterýkoli jiný Transit. Celková hmotnost nákladu může činit 1172 kg stejně jako u běžné dodávky Transit FT280 a stejný je také objem nákladového prostoru o velikosti 6,5 m3 (dle SAE).
Celá modelová řada Transit si vysloužila uznání za nízkou spotřebu paliva, nicméně přínosy změn provedených na verzi ECOnetic jsou jasně patrné. Kombinovaná spotřeba 7,2 l/100 km a průměrné emise CO2 ve výši 189 g/km představují oproti běžné dodávce FT280 85 kW zlepšení o 0,9 l/100 km a 24 gramů CO2 na kilometr jízdy.
Základní technické údaje
Objem: 2198 cm³
Výkon: 85 kW (115 k) při 3500/min
Točivý moment: 300 Nm při 1800-2000/min
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,9/6,2/7,2 l/1900 km
Rozměry: 4863 x 1974 x 2089 mm
Rozvor: 2933 mm
Nákladový prostor: 2582 x 1762 x 1430 mm
JL, 22.6.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout