Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford Transit s novými motory TDCi

Nová generace vznětových motorů Duratorq TDCi a nové technologie ECOnetic, včetně systému Stop-Start a omezovače rychlosti, které jsou součástí výbavy na přání, mají zásluhu na tom, že Ford Transit zůstává ideální volbou pro všechny automobilové dopravce.

Všechny verze pohání nový vznětový motor Ford 2.2 Duratorq TDCi bez ohledu na to, zda disponují pohonem přední či zadní nápravy, anebo všech kol. Je vybaven přímým vstřikováním paliva common-rail pracujícím s vyšším tlakem, novým turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek a dokonalejším odváděním výfukových plynů prostřednictvím systému recirkulace výfukových plynů (EGR) a moderního filtru pevných částic cDPF. Díky tomu splňuje přísnou emisní normu Euro 5. K dalším vylepšením patří dodatečný kryt motoru a speciálně navržené přívody vzduchu, snižující úroveň hluku.
Zároveň se rozšířila nabídka dostupných technologií Ford ECOnetic, aby byly dosažené úspory paliva co největší.


Řadí se k nim:
·Rekuperační dobíjení
·Vyspělý řídící systém akumulátoru
·Volitelný ECO Pack, včetně vypínatelného systému Stop-Star a vypínatelného omezovače rychlosti na 110 km/h


Varianty s pohonem přední nápravy budou k dispozici s motory o výkonu 74, 92 a 103 kW (100, 125 a 140 k), Transit s poháněnou zadní nápravou a nejvýkonnějším motorem může dosáhnout až 114 kW (155 k). Ještě důležitější je však nárůst točivého momentu, který se zasluhuje o vynikající zátah. Dokonce i základní jednotka o výkonu 74 kW poskytuje točivý moment 310 Nm, verze s výkonem 114 kW pak může dodávat zadním kolům 385 Nm.
Ford Transit 2012 se zaměřuje na další snižování provozních nákladů a menší dopad na životní prostředí, k čemuž mu dopomáhá šestistupňová převodovka. Díky delším převodům dosahuje nejlepší spotřeby paliva, navíc spolu s nimi poklesla i hlučnost motoru.
Výjimečně nízkou spotřebou paliva a hladinou emisí se pyšní především dvě nové verze Ford Transit ECOnetic s pohonem přední nápravy: varianta 280 s krátkým rozvorem, nízkou střechou a výkonem 74 kW a verze 350 s dlouhým rozvorem, středně vysokou střechou a výkonem 92 kW, v obou případech v základní výbavě se sadou ECO Pack.
Významného pokroku v oblasti provozních nákladů bylo dosaženo rovněž prodloužením intervalů mezi servisními prohlídkami. Nový Transit umožňuje prohlídku až po ujetí 50 000 km, anebo každé dva roky. Podle propočtů znamená citelné snížení ročních nákladů na pravidelnou údržbu proti současnému Transitu. Úspory se tak pohybují – podle verze vozu – od 25 až po více než 40 procent.
Nový Ford Transit modelového roku 2012, který se veřejnosti představí na autosalonu užitkových vozů v Birminghamu, prošel kromě toho mírnou vnější proměnou. Ta má za cíl poukázat na výrazné změny pod kapotou, především v oblasti pohonných jednotek. Na evropských trzích se novinka objeví ještě před koncem letošního roku.


JL, 15.4.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar