Ford Transit s novým systémem 4WD
Oblíbený Ford Transit jako jediný model nabízí pro stejnou platformu pohon předních kol, zadních kol i všech čtyř (AWD). Zdokonalený systém AWD druhé generace využívá elektronické řízení, což napomáhá lepší funkčnosti a rychlejším reakcím.
Nový systém si uchovává všechny výhody plynoucí z přepínání mezi pohonem jedné nápravy a všech čtyř kol v závislosti na povrchu vozovky. Pohon všech kol se zapojuje, jakmile jedno ze zadních kol zaznamená prokluz – tím dojde k sepnutí spojek v rozvodovém ústrojí za pomoci hydraulických pístů a přenosu točivého momentu na přední nápravu.
Původní systém využíval hydrauliku pro detekci prokluzu a mechanické ventily k připojování přední nápravy. Přednost druhé generace spočívá v tom, že při prokluzu zadního kola se zapojuje inteligentní elektronická regulace. Na základě otáček prokluzujícího kola systém aktivuje solenoidní ventily, které urychlují reakce celé soustavy a zlepšují kontrolu nad sepnutím i vypnutím pohonu všech kol.
Druhá generace AWD nabízí běžný a manuální režim. V běžném režimu se pohon 4x4 aktivuje tehdy, když zadní kola začnou prokluzovat. Ovladačem manuálního režimu se aktivuje pohon všech kol kdykoliv. Doporučuje se však spouštět manuální režim ve stojícím vozidle před jízdou po kluzkém povrchu. Tento režim byl zamýšlen jako asistent při rozjezdu, nicméně lze jej využívat do rychlosti 100 km/h – při překročení se přepne do běžného režimu.
Hlavní přínosy systému AWD druhé generace
•Elektronické rozpoznání nutnosti zapojení AWD a jeho regulace
•Plynulejší aktivace připojitelného pohonu předních kol
•Rychlejší aktivace AWD v případě potřeby
•Manuální režim AWD
JL, 18.6.2009
Původní systém využíval hydrauliku pro detekci prokluzu a mechanické ventily k připojování přední nápravy. Přednost druhé generace spočívá v tom, že při prokluzu zadního kola se zapojuje inteligentní elektronická regulace. Na základě otáček prokluzujícího kola systém aktivuje solenoidní ventily, které urychlují reakce celé soustavy a zlepšují kontrolu nad sepnutím i vypnutím pohonu všech kol.
Druhá generace AWD nabízí běžný a manuální režim. V běžném režimu se pohon 4x4 aktivuje tehdy, když zadní kola začnou prokluzovat. Ovladačem manuálního režimu se aktivuje pohon všech kol kdykoliv. Doporučuje se však spouštět manuální režim ve stojícím vozidle před jízdou po kluzkém povrchu. Tento režim byl zamýšlen jako asistent při rozjezdu, nicméně lze jej využívat do rychlosti 100 km/h – při překročení se přepne do běžného režimu.
Hlavní přínosy systému AWD druhé generace
•Elektronické rozpoznání nutnosti zapojení AWD a jeho regulace
•Plynulejší aktivace připojitelného pohonu předních kol
•Rychlejší aktivace AWD v případě potřeby
•Manuální režim AWD
JL, 18.6.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout