Ford Transit po 40 letech
Nejpopulárnější užitkový vůz Evropy otevírá novou kapitolu své čtyřicetileté historie celou řadou vylepšení, díky kterým bude v očích zákazníků ještě lákavější. Každý díl interiéru i extreiéru prošly důkladnou optimalizací.
Z boku upoutá moderní profil, vpředu vyniká nezaměnitelná grafika světlometů, kapoty motoru a čelního okna. Nejvýraznější změnou vnějšího designu je nová maska chladiče s trojicí žeber mezi vertikálně stylizovanými světlomety. Změn doznal také interiér, jehož inovace reflektují přání provozovatelů, kteří požadují, aby užitkový vůz byl uvnitř stejně příjemný jako osobní automobil. Nově řešená je palubní deska, přístroje, spínače a ovladače, volant je z Focusu C-MAX, nechybí spousta odkládacích schránek a prostorů.
Řadicí páka byla přemístěna do ergonomicky lepší polohy přímo v palubní desce. Tím se mezi předními sedadly vytvořil průchod do zadní části vozu.
Pro nový vůz je připraveno šest vznětových motorů a jeden zážehový agregát. Diesely zahrnují nové motory Duratorq TDCi 2.2 a 2.4, propojené s pěti-, nebo šestistupňovými manuálními převodovkami Durashift podle motorizace. Jde o první pohonné jednotky konstruované speciálně pro použití v lehkých a středních užitkových modelech.
Ford Transit se bude dodávat v následujících verzích:
- Krátký, střední a dlouhý rozvor a nabídka prodlouženého rámu
- Nízká, střední a vysoká střecha skříně
- Podvozek s jednoduchou, nebo zdvojenou kabinou
- Nízká, nebo střední střecha pro minibus
- Přední náprava se zvýšenou nosností
- Verze Kombi a Kombi Van
- Nízká střecha, střední rozvor, tři řady sedadel, (novinka)
Konstruktéři zapracovali i na podvozku a zavěšení kol, aby se svým ovládáním a jízdními vlastnostmi ještě více přiblížil osobním vozům. Základní koncept podvozku se nezměnil, vpředu kombinované vzpěry McPherson a vzadu pevná náprava Hotchkiss. Do bezpečnostní výbavy patří mj. čtyři kotoučové brzdy a protiblokovací systém brzd ABS pro všechny verze, elektronický dělič brzdných sil EBD, protiprokluzové zařízení aktivující brzdy BTCS a elektronický stabilizační systém ESP. Při havárii chrání posádku pevná struktura karoserie a airbag řidiče, na přání pak airbag spolujezdce a boční airbagy.
Ochranné systémy účinně brání jeho zneužití či odcizení a pojišťovny na tuto skutečnost reagují výhodnými pojišťovacími sazbami. V nabídce jsou dva druhy alarmů, z nichž jeden plní požadavky pojišťovací agentury Thatcham pro ochranné systémy kategorie 1. Transit je vybaven také pasivním systémem zabraňujícím odcizení PATS, uzamykatelnou kapotou motoru, dveřními zámky bez lanovodů. Poprvé se v segmentu LUV objevuje programovatelné centrální zamykání se 6 různými kombinacemi. Řidič si může zvolit, které dveře a na jaký pokyn se odemknou.
Transit vloni oslavil čtyřicátiny - od roku 1968 se jich po celém světě prodalo více než pět milionů. Ford si je jistý, že nový Transit naváže na skvělé renomé svých předchůdců, mezi které patří mj. nositel titulu Van roku 2001.
Aleš Hodouš
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout