Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford Transit nabízí 450 variant

V současné době nabízí Ford kompletní řadu nového Transitu, která evropským zákazníkům přináší rozšířený výběr na více než 450 modelových variant.

Mezi aktuálně vyráběné verze Transitu nově patří Podvozek s dvojkabinou společně s extra dlouhými variantami „Super Jumbo“ a modely Double cab in Van (DCiV), Kombi a Kombi Van.Tyto nové podoby Transitu znamenají završení obměny a rozšíření celé řady užitkových vozů Ford Transit, jež během 24 měsíců vytvořila nejmladší paletu modelů na trhu.
Modelová řada zahrnuje vlajkovou loď Transit s celkovou hmotností 2,9-4,7 tuny společně s Transitem Custom s celkovou hmotností 2,5-3,3 tuny, dynamickým Transitem Connect s nosností do 1000 kg a malým Transitem Courier, určeným především pro služby a rozvoz po městě.

První fáze výroby zcela nového „velkého“ Transitu byla zahájena na jaře 2014 a přinesla verze Van, Podvozek a Minibus pro 18 osob. Nyní přichází druhá vlna variant zahrnující nové karosářské verze, nové délky rozvoru a nejpokročilejší pohon všech kol (AWD) v daném segmentu.


Rozšířená řada variant Podvozek

Kompletní řada modelů Transit Podvozek zahrnuje variantu Dvojkabina, která díky čtyřmístné lavici ve druhé řadě nabízí místo až pro sedm lidí, a také extra dlouhé prodloužené L5 „Super Jumbo“ – historicky nejdelší verze Transitu.

S jednokabinou nabízí modely L5 mimořádně dlouhou ložnou plochu. Valník s otevíratelnými bočnicemi má plochu velkou 11,5 m2 a dlouhou více než 5,2 m. Navzdory celkové délce karoserie 7797 mm má vůz stále kompaktní průměr otáčení 15,8 m.

Nabídku modelů Transit Podvozek tvoří pět různých délek karoserie pro jednokabinu (L1 až L5) a čtyři pro dvojkabinu (L2 až L5), v kombinaci s celkovou hmotností od 3,1 do 4,7 tuny. Transit Podvozek je ideálním základem pro různé nástavby včetně specializovaných verzí jako chladicí vůz, mobilní dílna, záchranářský vůz nebo obytný automobil. Co se týká tažení přívěsných vozidel, provedení 350 HD a 470 umožňují připojit brzděný přívěs s hmotností až 3,5 tuny, celková hmotnost soupravy tedy činí 7 tun.


Double Cab in Van (DCiV) a Kombi

Varianta DCiV, která je odvozena od běžného Transitu Van, má díky standardní čtyřmístné lavici ve druhé řadě místa až pro sedm osob a k tomu přidává rozměrný a zabezpečený nákladový prostor. Nabízí se tři různé konfigurace karoserie od středního rozvoru L2 se střední výškou střechy po model L4 H3 „Jumbo“ s vysokou střechou.


Zadní část prostoru pro posádku má bohaté prosklení s možností objednat výklopná boční okna. Všechna místa jsou vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy a výškově nastavitelnými opěrkami hlavy. Pro dosažení ještě vyšší úrovně bezpečnosti se mezi prostorem pro posádku a nákladovým prostorem nachází plnohodnotná přepážka s oknem (plně vyhovuje mezinárodně uznávaným standardům pro dělicí přepážky DIN a ISO) bránící proniknutí nákladu do prostoru pro posádku.


Další možnosti flexibilní přepravy osob a nákladu nabízí nová řada modelů Transit Kombi, které mohou mít až tři řady sedadel a místa pro devět osob a Kombi Van pro 7 osob ve dvou řadách.


Nejpokročilejší pohon všech kol

Nejnovější systém AWD je plně elektricky řízený pohon všech kol s vysoce výkonným elektrickým čerpadlem a spojkou, který rozděluje točivý moment mezi všechna čtyři kola. Na rozdíl od konkurenčních systémů dokáže rozdělit točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru od 0:100 do 100:0, v závislosti na chování vozu a požadavcích řidiče.
Na výběr jsou dva jízdní režimy, přičemž standardní režim AWD Auto je vhodný pro většinu provozních podmínek, kdy je standardně poháněná zadní náprava a v závislosti na zátěži motoru a momentálních podmínkách se přední náprava připojuje automaticky.


Režim AWD Lock pomáhá v extrémních provozních podmínkách, např. v hlubokém písku nebo sněhu. Tento režim zapojí systém AWD už u stojícího vozu. K zajištění optimální trakce systém neustále vyhodnocuje chování vozu a požadavky řidiče a může na přední kola nasměrovat až 100 procent točivého momentu. Modul ESP je přepnutý do režimu, který umožňuje přenášet točivý moment na kola bez zásahů kontroly trakce, a to i v situaci, kdy se kolo protáčí.


Rozvodovka systému AWD a přední diferenciál jsou plně integrovány do skříně převodovky. Díky tomu se podařilo snížit hmotnost systému na pouhých 45 kg. Kompaktní zástavba také umožňuje, aby si vozy Transit AWD zachovaly standardní výšku podvozku bez omezení světlé výšky. Pohon AWD bude dostupný pro širokou paletu modelů Transit Van a Podvozek.




Ford 20.1.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar