Ford Transit/Tourneo Connect - modernizované dodávky
Úspěšné modely Ford Transit Connect a Tourneo Connect prošly rozsáhlými změnami, které činí jedny z nejoblíbenějších malých evropských dodávek ještě přitažlivějšími. Nová modelová řada se vyznačuje moderním vzhledem uvnitř i zvenčí, přináší nové prvky standardní i volitelné výbavy.
Ford chtěl zachovat robustní vzhled karoserie, ale zároveň upravit kabinu, aby odpovídala nejnovějším osobním vozům. Vhled zdůrazňuje modernizovaný přední nárazník, mřížka chladiče lichoběžníkového tvaru a přední i zadní světlomety. Současným trendům odpovídají rovněž boky karoserie a kola z lehkých slitin. Významnou modernizací prošel interiér. Design přístrojové desky se inspiroval Fordem S-MAX. Panel přístrojů a volant využívá prvků z Fiesty a s novým designem sedadel a barvami interiéru nabízí velmi komfortní prostředí blízké osobním vozům.
Ford zdokonaluje prvky aktivní bezpečnosti zavedením elektronického stabilizačního programu (ESP) do výbavy všech vyráběných modelů. ESP spolupracuje s ABS, hydraulickým brzdovým asistentem (HBA), regulací stáčivé rychlosti (Active Yaw Control, AYC), systémem ochrany proti převrácení (Roll Over Mitigation, ROM) a systémem zasahujícím v případě naklonění vozu (Roll Movement Intervention, RMI).
Systémy ROM a RMI jsou součástí ESP a zvyšují bezpečnost jízdy. Pokud celý integrovaný systém aktivuje přední brzdy, točivý moment motoru klesne na nulu. Kombinace těchto opatření vede k nedotáčivosti a snížení rychlosti jízdy, což minimalizuje příčné zrychlení a pravděpodobnost převrácení. Jakmile potenciální hrozba převrácení pomine, systém přestane ovlivňovat brzdy i motor a vůz může pokračovat v jízdě.
Nová elektronika brzdového systému zahrnuje rovněž asistent pro rozjezd ve stoupání HLA. Spolu s elektronikou brzdového systému prošly změnami také brzdy. Všechny verze disponují chlazenými kotouči vpředu a plnými kotouči vzadu.
Pasivní bezpečnost zajišťuje airbag řidiče v základní výbavě, zatímco Tourneo Connect nabízí v sériové výbavě rovněž airbag spolujezdce (pro Transit Connect na přání). Boční airbagy jsou volitelně dodávány pro všechny verze s výjimkou Limited a Sport, kam se montují standardně.
V základní výbavě zákazník obdrží např. elektrické stahování oken či dálkové ovládání centrálního zamykání. S výbavou Trend se výbava rozšiřuje o přední mlhovek, elektrické ovládání zpětných zrcátek a vyhřívané čelní sklo. Pohodlí zvyšuje klimatizace spolu s palubním počítačem, hlasovým ovládáním a rozhraním Bluetooth®.
Na vrcholu nabídky verze s krátkým rozvorem stojí výbavy Limited a Sport, které přinášejí kliky dveří a zpětná zrcátka v barvě karoserie, tónovaná boční okna nebo zadní parkovací senzory. Interiér vylepšuje kůží obšitý volant, dešťový a světelný senzor, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou a boční airbagy. Verze Limited nabízí 15” kola z lehkých slitin, zatímco Sport vyjíždí na 18” ráfcích z lehkých slitin se sportovním designem a pneumatikami o rozměru 225/40.
Transit Connect stojí na robustním a účelném podvozku se vzpěrami McPherson vpředu a robustní nápravou s listovými pery vzadu. Jak dodávka Transit Connect, tak kombi Tourneo Connect jsou k dispozici v provedení s krátkým rozvorem a nízkou střechou, nebo s dlouhým rozvorem a vysokou střechou.
Transit Connect s krátkým rozvorem (SWB) 4,275 m nabízí velkorysý nákladový prostor o objemu 2,8 m3 , na přání dodávané sklápěcí sedadlo spolujezdce objem zvyšuje na 3,4 m3.
Verze s dlouhým rozvorem (LWB) přidává k délce dalších 25 cm a ložný prostor vyšší o 17 cm. Výsledkem je objem 3,7 m3 v základní konfiguraci a 4,3 m3 se sklopenými sedadly. Šířka ložného prostoru mezi zadními podběhy přesahuje 1,2 m, což zaručuje například umístění europalet. Na některých trzích lze objednat verze s krátkým i dlouhým rozvorem v pětimístném provedení Cab-in-Van.
Další možností, jak mohou zákazníci přizpůsobit Transit Connect svým potřebám, je výběr nosnosti. Všechny dodávky Connect lze objednat v provedení se základní nebo zvýšenou nosností až 900 kg.
Pro přístup do nákladového prostoru je k dispozici široký výběr zadních a bočních dveří. Verzi s krátkým rozvorem lze objednat s jednodílnými zadními dveřmi, které se otevírají nahoru, popřípadě s dvojkřídlými dveřmi – ty jsou k dispozici rovněž ve spojení se střešním poklopem pro přepravu zvláště dlouhých předmětů. Verze s krátkým i dlouhým rozvorem může mít jak jedny, tak dvoje posuvné boční dveře.
Ford Tourneo Connect byl navržen tak, aby dokázal poskytnout co nejvariabilnější konfiguraci sedadel pro podnikání i volný čas. Druhá řada sedadel je dělená a sklápěcí. Tourneo Connect s dlouhým rozvorem je možné objednávat také v osmimístné konfiguraci s třímístnou lavicí ve třetí řadě.
Vznětový motor Duratorq TDCi 1,8 l je je dodáván ve třech různých variantách – 55/66/81 kW. V nejvýkonnjěší verzi je přeplňované turbodmychedlem s variabilní geometrií lopatek. Všechny motory spolupracují s vhodně odstupňovanou pětistupňovou manuální převodovkou.
V létě vstoupí Ford Transit Connect poprvé na severoamerický trh, a proto byl speciálně upraven tak, aby vyhověl očekáváním amerických zákazníků. Potřebám menších firem chce vyjít vstříc se čtyřválcovým zážehovým motorem Duratec 2.0 DOHC o výkonu 103 kW při 6500/min a čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Pro americký trh se v modelu objevují speciální prvky, jako jsou systémy vyhledávání Tool Link™ a Crew Chief™.
Kompaktních dodávek řady Connect se vyrobilo již přes 600 000, což potvrzuje její velmi dobrou pozici na evropském trhu. Vzápětí po své premiéře získal Transit Connect od poroty složené z odborníků na užitkové vozy prestižní titul Mezinárodní dodávka roku 2003.
Vznětové motory
Pozn. Objem - ccm, výkon - kW(k)/min, točivý moment - Nm/min, spotřeba (město/mimo město/kombin.) - l/100 km
Rozměry (mm)
JL, 16.6.2009
Ford zdokonaluje prvky aktivní bezpečnosti zavedením elektronického stabilizačního programu (ESP) do výbavy všech vyráběných modelů. ESP spolupracuje s ABS, hydraulickým brzdovým asistentem (HBA), regulací stáčivé rychlosti (Active Yaw Control, AYC), systémem ochrany proti převrácení (Roll Over Mitigation, ROM) a systémem zasahujícím v případě naklonění vozu (Roll Movement Intervention, RMI).
Systémy ROM a RMI jsou součástí ESP a zvyšují bezpečnost jízdy. Pokud celý integrovaný systém aktivuje přední brzdy, točivý moment motoru klesne na nulu. Kombinace těchto opatření vede k nedotáčivosti a snížení rychlosti jízdy, což minimalizuje příčné zrychlení a pravděpodobnost převrácení. Jakmile potenciální hrozba převrácení pomine, systém přestane ovlivňovat brzdy i motor a vůz může pokračovat v jízdě.
Nová elektronika brzdového systému zahrnuje rovněž asistent pro rozjezd ve stoupání HLA. Spolu s elektronikou brzdového systému prošly změnami také brzdy. Všechny verze disponují chlazenými kotouči vpředu a plnými kotouči vzadu.
Pasivní bezpečnost zajišťuje airbag řidiče v základní výbavě, zatímco Tourneo Connect nabízí v sériové výbavě rovněž airbag spolujezdce (pro Transit Connect na přání). Boční airbagy jsou volitelně dodávány pro všechny verze s výjimkou Limited a Sport, kam se montují standardně.
V základní výbavě zákazník obdrží např. elektrické stahování oken či dálkové ovládání centrálního zamykání. S výbavou Trend se výbava rozšiřuje o přední mlhovek, elektrické ovládání zpětných zrcátek a vyhřívané čelní sklo. Pohodlí zvyšuje klimatizace spolu s palubním počítačem, hlasovým ovládáním a rozhraním Bluetooth®.
Na vrcholu nabídky verze s krátkým rozvorem stojí výbavy Limited a Sport, které přinášejí kliky dveří a zpětná zrcátka v barvě karoserie, tónovaná boční okna nebo zadní parkovací senzory. Interiér vylepšuje kůží obšitý volant, dešťový a světelný senzor, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou a boční airbagy. Verze Limited nabízí 15” kola z lehkých slitin, zatímco Sport vyjíždí na 18” ráfcích z lehkých slitin se sportovním designem a pneumatikami o rozměru 225/40.
Transit Connect stojí na robustním a účelném podvozku se vzpěrami McPherson vpředu a robustní nápravou s listovými pery vzadu. Jak dodávka Transit Connect, tak kombi Tourneo Connect jsou k dispozici v provedení s krátkým rozvorem a nízkou střechou, nebo s dlouhým rozvorem a vysokou střechou.
Transit Connect s krátkým rozvorem (SWB) 4,275 m nabízí velkorysý nákladový prostor o objemu 2,8 m3 , na přání dodávané sklápěcí sedadlo spolujezdce objem zvyšuje na 3,4 m3.
Verze s dlouhým rozvorem (LWB) přidává k délce dalších 25 cm a ložný prostor vyšší o 17 cm. Výsledkem je objem 3,7 m3 v základní konfiguraci a 4,3 m3 se sklopenými sedadly. Šířka ložného prostoru mezi zadními podběhy přesahuje 1,2 m, což zaručuje například umístění europalet. Na některých trzích lze objednat verze s krátkým i dlouhým rozvorem v pětimístném provedení Cab-in-Van.
Další možností, jak mohou zákazníci přizpůsobit Transit Connect svým potřebám, je výběr nosnosti. Všechny dodávky Connect lze objednat v provedení se základní nebo zvýšenou nosností až 900 kg.
Pro přístup do nákladového prostoru je k dispozici široký výběr zadních a bočních dveří. Verzi s krátkým rozvorem lze objednat s jednodílnými zadními dveřmi, které se otevírají nahoru, popřípadě s dvojkřídlými dveřmi – ty jsou k dispozici rovněž ve spojení se střešním poklopem pro přepravu zvláště dlouhých předmětů. Verze s krátkým i dlouhým rozvorem může mít jak jedny, tak dvoje posuvné boční dveře.
Ford Tourneo Connect byl navržen tak, aby dokázal poskytnout co nejvariabilnější konfiguraci sedadel pro podnikání i volný čas. Druhá řada sedadel je dělená a sklápěcí. Tourneo Connect s dlouhým rozvorem je možné objednávat také v osmimístné konfiguraci s třímístnou lavicí ve třetí řadě.
Vznětový motor Duratorq TDCi 1,8 l je je dodáván ve třech různých variantách – 55/66/81 kW. V nejvýkonnjěší verzi je přeplňované turbodmychedlem s variabilní geometrií lopatek. Všechny motory spolupracují s vhodně odstupňovanou pětistupňovou manuální převodovkou.
V létě vstoupí Ford Transit Connect poprvé na severoamerický trh, a proto byl speciálně upraven tak, aby vyhověl očekáváním amerických zákazníků. Potřebám menších firem chce vyjít vstříc se čtyřválcovým zážehovým motorem Duratec 2.0 DOHC o výkonu 103 kW při 6500/min a čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Pro americký trh se v modelu objevují speciální prvky, jako jsou systémy vyhledávání Tool Link™ a Crew Chief™.
Kompaktních dodávek řady Connect se vyrobilo již přes 600 000, což potvrzuje její velmi dobrou pozici na evropském trhu. Vzápětí po své premiéře získal Transit Connect od poroty složené z odborníků na užitkové vozy prestižní titul Mezinárodní dodávka roku 2003.
Vznětové motory
Typ | 1.8 TDCi/75 | 1.8 TDCi/90 | 1.8 TDCi/110 |
Objem | 1753 | 1753 | 1753 |
Výkon | 55(75)/4000 | 66(90)/4000 | 81(110)/3450 |
Toč.moment | 175/1800 | 220(240)/1750 | 250(280)/1500-3200 |
Spotřeba | 7,8/5,5/6,3 | 7,9/5,5/6,4 | 7,6/5,2/6,0 |
Pozn. Objem - ccm, výkon - kW(k)/min, točivý moment - Nm/min, spotřeba (město/mimo město/kombin.) - l/100 km
Rozměry (mm)
Typ | SWB | LWB |
Délka | 4275 | 4525 |
Šířka | 1795 | 1795 |
Výška | 1815 | 18980 |
Rozvor | 2664 | 2912 |
Rozciod | 1505/1552 | 1505/1552 |
Délka v úrovni poslayh | 1760 | 2007 |
Délka pop sklop.sedadel | 2467 | 2714 |
Šířka | 1490 | 1492 |
Šířka mezi podběhy | 1226 | 1226 |
Výška | 1193 | 1364 |
JL, 16.6.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout