Ford S-Max a Galaxy před premiérou
Společnost Ford of Europe představí 13. ledna 2010 na autosalonu v Bruselu nové verze velkoprostorových modelů S-MAX a Galaxy. Spolu s novým vzhledem nabídnou rovněž zdokonalený interiér, novou paletu moderních pohonných jednotek a řadu nových bezpečnostních a komfortních systémů.
S-MAX a Galaxy modelového roku 2010 přicházejí jako první z vlny nových produktů evropského Fordu, zároveň oznamují příchod nových technologií, které budou uváděny v průběhu příštího roku.
Chloubou je zážehový agregát EcoBoost 2.0 o výkonu 149 kW (203 k). V nabídce figuruje také přepracovaný vznětový motor Duratorq TDCi 2.0 s výkonem až 120 kW (163 k). Spolu s novými motory vstupuje do řady „velkých“ modelů samočinná převodovka Ford PowerShift s technologií dvou spojek v olejové lázni.
Ještě výraznější zvenku
Vzhled vozu se podrobil řadě vylepšení: kapota motorového prostoru má výrazné prostorové tvarování a nově stylizované přídi dominuje černě rámovaná spodní mřížka chladiče. Impozantní vzhled podtrhuje přední nárazník, ve vyšších výbavách opatřený LED světlomety pro denní svícení. Úpravám se nevyhnula ani zadní část, kde upoutá pozornost dynamičtější profil víka zavazadlového prostoru a sdružené svítilny LED, které zabíhají hluboko do boků karoserie.Také Galaxy se pyšní nově navrženou přední částí, jehož trojrozměrně tvarovaná kapota motoru se setkává s lichoběžníkovou maskou chladiče, ozdobenou decentními chromovanými lištami.
Ještě luxusnější uvnitř
Uvnitř obou vozů byl kladen důraz na pečlivé provedení detailů a nejvyšší kvalitu dílenského zpracování. Dokonale sladěná paleta barev a materiálů vytváří luxusnější atmosféru. Druhá i třetí řada sedadel (je-li instalována) jsou sériově opatřeny systémem snadného sklápění Ford FoldFlatSystem.
S-MAX má ve vyšších stupních výbavy novou multifunkční stropní konzolu s odkládacími schránkami, držákem na sluneční brýle, novinkou je jednodílné panoramatické střešní okno s elektricky ovládanými roletkami proti slunci.
Síla a hospodárnost
V modernizovaném S-MAXu a Galaxy slaví premiéru nový agregát Ford EcoBoost SCTi 2.0 s celohliníkovou konstrukcí a přímým vstřikováním paliva nejnovější generace, přeplňováním pomocí turbodmychadla a nezávislým proměnným časováním sacích i výfukových ventilů.
Jednotka EcoBoost SCTi 2.0 vyvine výkon 149 kW (203 k) v 5500/min a točivý moment 300 Nm při 1750 až 4500/min. Ford S-MAX tak zvládne akceleraci 0-100 km/h za 8,5 s (Galaxy 8,8 s) a rychlosti 221 km/h (Galaxy 217 km/h). Spotřeba paliva činí pouhých 8,1 l/100 km* v kombinovaném cyklu a 6,4 l/100 km* v mimoměstském cyklu.
Výraznou modernizaci prodělal také vznětový Duratorq TDCi 2.0 ve třech verzích, lišících se hodnotou nejvyššího výkonu – 85, 103 a 120 kW (115, 140, 163 koní). Kombinovaná spotřeba činí 5,7 l/100 km.
Zážehové i vznětové agregáty se ideálně doplňují se samočinnou převodovkou Ford Powershift se dvěma spojkami v olejové lázni. Standardně se montuje k motorizaci EcoBoost SCTi, zatímco pro Duratorq TDCi ve verzích 103 a 120 kW je na přání.
Oba modely dostávají jako první od Ford of Europe nový systém sledování mrtvých úhlů BLIS® , které na bázi radaru upozorní řidiče na přítomnost jiného vozidla v souběžném jízdním pruhu. Další novinkou je nastavitelný omezovač rychlosti ASLD, jehož účelem je předcházet neúmyslnému překročení nastavené rychlosti jízdy.
Cestování posádce zpříjemňuje Premium Sound System, který lze objednat jako výbavu na přání pro S-MAX a Galaxy s luxusní navigací High-Nav nebo audiosystémem Sony. Na přání je možné dodat také přijímač digitálního rozhlasového vysílání (DAB).
K zákazníkům se dostávají také některé systémy, známé z jiných Fordů. Jde např. o parkovací kameru, bezklíčové odemykání a startování Ford Keyless System nebo bezvíčkové hrdlo nádrže Ford EasyFuel.
Nový S-MAX a Galaxy budou i nadále sdílet společnou výrobní linku s Fordem Mondeo v montážní závodě v belgickém Genku.
Další podrobnosti o nových modelech Ford S-MAX a Galaxy budou zveřejněny krátce před jejich uvedením na trh začátkem roku 2010.
JL 16.12.2009
Chloubou je zážehový agregát EcoBoost 2.0 o výkonu 149 kW (203 k). V nabídce figuruje také přepracovaný vznětový motor Duratorq TDCi 2.0 s výkonem až 120 kW (163 k). Spolu s novými motory vstupuje do řady „velkých“ modelů samočinná převodovka Ford PowerShift s technologií dvou spojek v olejové lázni.
Ještě výraznější zvenku
Vzhled vozu se podrobil řadě vylepšení: kapota motorového prostoru má výrazné prostorové tvarování a nově stylizované přídi dominuje černě rámovaná spodní mřížka chladiče. Impozantní vzhled podtrhuje přední nárazník, ve vyšších výbavách opatřený LED světlomety pro denní svícení. Úpravám se nevyhnula ani zadní část, kde upoutá pozornost dynamičtější profil víka zavazadlového prostoru a sdružené svítilny LED, které zabíhají hluboko do boků karoserie.Také Galaxy se pyšní nově navrženou přední částí, jehož trojrozměrně tvarovaná kapota motoru se setkává s lichoběžníkovou maskou chladiče, ozdobenou decentními chromovanými lištami.
Ještě luxusnější uvnitř
Uvnitř obou vozů byl kladen důraz na pečlivé provedení detailů a nejvyšší kvalitu dílenského zpracování. Dokonale sladěná paleta barev a materiálů vytváří luxusnější atmosféru. Druhá i třetí řada sedadel (je-li instalována) jsou sériově opatřeny systémem snadného sklápění Ford FoldFlatSystem.
S-MAX má ve vyšších stupních výbavy novou multifunkční stropní konzolu s odkládacími schránkami, držákem na sluneční brýle, novinkou je jednodílné panoramatické střešní okno s elektricky ovládanými roletkami proti slunci.
Síla a hospodárnost
V modernizovaném S-MAXu a Galaxy slaví premiéru nový agregát Ford EcoBoost SCTi 2.0 s celohliníkovou konstrukcí a přímým vstřikováním paliva nejnovější generace, přeplňováním pomocí turbodmychadla a nezávislým proměnným časováním sacích i výfukových ventilů.
Jednotka EcoBoost SCTi 2.0 vyvine výkon 149 kW (203 k) v 5500/min a točivý moment 300 Nm při 1750 až 4500/min. Ford S-MAX tak zvládne akceleraci 0-100 km/h za 8,5 s (Galaxy 8,8 s) a rychlosti 221 km/h (Galaxy 217 km/h). Spotřeba paliva činí pouhých 8,1 l/100 km* v kombinovaném cyklu a 6,4 l/100 km* v mimoměstském cyklu.
Výraznou modernizaci prodělal také vznětový Duratorq TDCi 2.0 ve třech verzích, lišících se hodnotou nejvyššího výkonu – 85, 103 a 120 kW (115, 140, 163 koní). Kombinovaná spotřeba činí 5,7 l/100 km.
Zážehové i vznětové agregáty se ideálně doplňují se samočinnou převodovkou Ford Powershift se dvěma spojkami v olejové lázni. Standardně se montuje k motorizaci EcoBoost SCTi, zatímco pro Duratorq TDCi ve verzích 103 a 120 kW je na přání.
Oba modely dostávají jako první od Ford of Europe nový systém sledování mrtvých úhlů BLIS® , které na bázi radaru upozorní řidiče na přítomnost jiného vozidla v souběžném jízdním pruhu. Další novinkou je nastavitelný omezovač rychlosti ASLD, jehož účelem je předcházet neúmyslnému překročení nastavené rychlosti jízdy.
Cestování posádce zpříjemňuje Premium Sound System, který lze objednat jako výbavu na přání pro S-MAX a Galaxy s luxusní navigací High-Nav nebo audiosystémem Sony. Na přání je možné dodat také přijímač digitálního rozhlasového vysílání (DAB).
K zákazníkům se dostávají také některé systémy, známé z jiných Fordů. Jde např. o parkovací kameru, bezklíčové odemykání a startování Ford Keyless System nebo bezvíčkové hrdlo nádrže Ford EasyFuel.
Nový S-MAX a Galaxy budou i nadále sdílet společnou výrobní linku s Fordem Mondeo v montážní závodě v belgickém Genku.
Další podrobnosti o nových modelech Ford S-MAX a Galaxy budou zveřejněny krátce před jejich uvedením na trh začátkem roku 2010.
JL 16.12.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














