Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford S-MAX v kinetickém designu

Se sportovně laděným modelem S-MAX vstupuje Ford do zcela nového segmentu. I přes své nemalé přepravní schopnosti udivuje rovněž sportovními ambicemi. Se svým sesterským modelem Ford Galaxy má řadu komfortních, dynamických a bezpečnostních prvků.

Jde o první Ford, který vznikl podle konceptu tzv. kinetického designu, veřejnosti poprvé představený studií iosis na loňském autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.
Design charakterizuje především výrazně sešikmená přední část s

dynamicky stylizovanými světlomety. Mlhovky jsou umístěna vysoko v předním nárazníku, v jehož bocích jsou i žebrovité otvory přivádějící vzduch k brzdám předních kol.
Co vlastně Ford chápe pod pojmem kinetický design? Nízká střecha a velké šikmé čelní sklo, které v malém úhlu navazuje na kapotu motoru, vyklenuté lemy podběhů kol, ostře ohraničené zadní okno, případně ještě panoramatická střecha.
Novinkou tohoto segmentu je systém sklopných sedadel FFS. Při zvětšování prostoru pro zavazadla není nutné vyjímat sedadla druhé řady, případně třetí. Sedadla se sklápějí a zapouštějí do podlahy tak dokonale, že vytvářejí rovnou ložnou plochu. Lze vytvořit až 32 různých konfigurací uspořádání sedadel. Na sedadlech třetí řady mohou podle výrobce pohodlně cestovat pasažéři vysocí až 1,8 m. Nechme se však překvapit.
Designéři pamatovali i na dostatek místa nad hlavami, přestože celková výška vozu je o 83 mm nižší než u Galaxy. S-MAX se může pochlubit největší šířkou interiéru své třídě – 1531 mm.
Oproti původnímu Galaxy jsou sedadla ve druhé řadě usazena o 64 mm výš, takže cestující mají více prostoru pro nohy i v oblasti ramen. Každé ze tří samostatných sedadel ve druhé řadě lze nastavovat individuálně. Do standardní výbavy patří výkonná klimatizace, na přání dodávaná automatická duální automatická klimatizace EATC, umožňující samostatnou regulaci teploty v prostoru řidiče, předního spolujezdce a třetí řady sedadel.
Dvě sady spínačů na volantu, v kombinaci s přehledným palubním displejem na středové konzoli, jsou stěžejními prvky rozhraní HMI. Jeho předností je snadné a intuitivní ovládání palubních přístrojů.
V sedmimístném uspořádání nabízí zavazadlový prostor 285 litrů, po zapuštění sedadel do podlahy vznikne prostor o objemu 2000 litrů! Do prostoru třetí řady sedadel si zákazníci mohou objednat ještě výsuvnou podlahu zavazadlového prostoru, což výrazně usnadňuje manipulaci s těžšími zavazadly.
Mezi nové bezpečnostní prvky patří mj. adaptivní tempomat ACC, který využívá radarovou kontrolu odstupu od ostatních vozidel. Ford C-MAX presentuje rovněž nový systém aktivních závěsů kol IVDC, integrující tlumiče pérování s průběžnou změnou charakteristiky tlumení CCD, které za všech okolností zlepšují jízdní vlastnosti. Tlumiče CCD jsou propojeny se stabilizačním systémem ESP, nechybí asistent pro rozjezdy do kopce HL nebo nový systém monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách TPMS.
Škála motorů pro Ford S-MAX zahrnuje dva zážehové motory řady Duratec a tři vznětové motory Duratorq TDCi.

Zážehové motory

Duratec 2.5 – 162 kW/220 k
Duratec 2.0 – 107 kW/145 k

Vznětové motory

Duratorg 1.8 – 92 kW/125 k
Duratorq 2.0 – 96 kW/130 k
Duratorq 2.0 – 103 kW/140

Sportovně laděný crossover Ford C-Max i prostorný Galaxy se budou vyrábět v belgickém Genku a do prodeje by měly přijít ve druhém čtvrtletí letošního roku.

Jindřich Lasík

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar