Ford Ranger v novém vydání
Pikap Ford Ranger je zavedenou obchodní značkou ve více než stovce zemí po celém světě. Nový model přináší ještě více stylu, pohodlí a výbavy, čímž se stává ideální volbou pro pracovní týden i aktivní trávení víkendů.
Z Thajska, kde se vyrábí, dorazí nový model k evropským prodejcům Fordu začátkem dubna v několika různých stupních výbavy, od základního XL po nejvyšší model Wildtrak.
Nová příď působí modernějším a uhlazenějším dojmem, dominuje ji rozměrná maska chladiče se třemi horizontálními lištami. Dvojice černých otvorů po stranách masky spolu s velkými světlomety uděluje vozu jasnou identitu. Nárazník je opatřen integrovanými mlhovkami.
Zaoblená přední část vozu je aerodynamicky efektivnější. Výrazné lemy předních blatníků vytvářejí prostor pro široký rozchod kol, který svědčí o bezpečném chování vozu na silnici, ať již jde o verzi s pohonem jedné nebo obou náprav.
Rozsáhlé testování v aerodynamickém tunelu se odrazilo ve tvaru vnějších zpětných zrcátek, která jsou větší a u provedení Wildtrak opatřena LED směrovými ukazateli. Tvar byl navržen tak, aby omezoval vznik nežádoucích turbulencí, které způsobují aerodynamický hluk.
Ranger je nabízen ve třech karosářských variantách – Single Cab, RAP (Rear Access Panel) Cab a Double Cab. Kabina RAP usnadňuje přístup dozadu kombinací plnohodnotných dveří s vzadu uchycenými otevíracími panely.
Vnější zpětná zrcátka se liší v závislosti na zvolené výbavě vozu. V případě modelu XL jsou kryty černé, lak v barvě karoserie poukazuje na Ranger XLT a chromovaná povrchová úprava je pro Limited a Wildtrak. U všech nabízených provedení jsou vnější zpětná zrcátka sklopná a elektricky vyhřívaná.
Také vzhled zadního nárazníku odráží verzi výbavy, od černé úpravy v případě XL po chromovanou u vyšších provedení. Zadní nárazník modelů Limited a Wildtrak je osazen parkovacími senzory.
Pět z deseti nabízených odstínů vnějšího laku je nových. Jsou to zelená Highland, modrá Wining, modrá Lagoon, červená Copper a bronzová Desert.
Nový Ranger přichází s čirou optikou sdružených zadních svítilen, které vizuálně sjednocují zadní čelo s bočnicemi nákladového prostoru. Tímto detailem se Ranger přibližuje estetice osobních automobilů.
Navzdory přepravním schopnostem a průchodnosti v nezpevněném terénu nabízí Ranger pohodlí srovnatelné s osobními automobily. Cestující mohou očekávat nízkou úroveň vnitřního hluku, ergonomicky tvarovaná sedadla, klimatizaci nebo audio systém s podporou formátu MP3.
Rozměrná středová konzola se dělí na dvě části. Horní schránka je ideální pro odložení menších předmětů, zatímco objemná spodní přihrádka pojme i větší objekty včetně až deseti obalů na CD.
Všechna nabízená provedení jsou vybavena elektrickým stahováním oken a elektrickým ovládáním vnějších zpětných zrcátek. Okno na straně řidiče má navíc pulsní stahování a tlačítko podsvícené.
Modely Single Cab jsou dvoumístné, zatímco RAP Cab odveze čtyři a Double Cab dokonce pět lidí. Zadní sedadla verze RAP Cab lze sklopit dopředu a získat tak prostor pro zavazadla přímo v kabině.
Oba vznětové agregáty Ford Duratorq TDCi se pyšní vstřikováním common-rail, mohou pohánět zadní nebo všechna čtyři kola a lze je kombinovat jak s pětistupňovou přímo řazenou, tak s pětistupňovou samočinnou převodovkou.
Motor 2.5 vyvine výkon 105 kW a točivý moment 330 Nm. Ve verzi 4x2 spotřebuje v kombinovaném cyklu 8,3 l/100 km, provedení 4x4 si vyžádá příznivých 8,9 l/100 km.
Agregát 3.0 poskytuje 115 kW a 380 Nm při 1800/min. Ranger 4x4 má vyšší světlou výšku a lepší brodivost. Také nájezdové úhly i přechodový úhel zajišťují ještě lepší průchodnost terénem než v případě verze 4x2.
Ranger není jen o robustním vzhledu, ale také o robustní technice. Jeho robustnost začíná žebřinovým rámem s příčnými výztuhami, díky nimž je pevnější než rámy s tradičními otevřenými nosníky nebo nosníky ve tvaru písmene „H“.
Pravidelný tvar a vysoké bočnice korby představují záruku flexibility, jakou majitelé pick-upů často vyžadují. K lepší využitelnosti nákladového prostoru přispívají rovněž vhodně rozmístěná oka pro upevnění nákladu a drážky na vnitřních stěnách korby, umožňující snadné rozmístění dělicích přepážek.
Velikost korby závisí na zvolené karoserii:
JL, 20.2.2009
Nová příď působí modernějším a uhlazenějším dojmem, dominuje ji rozměrná maska chladiče se třemi horizontálními lištami. Dvojice černých otvorů po stranách masky spolu s velkými světlomety uděluje vozu jasnou identitu. Nárazník je opatřen integrovanými mlhovkami.
Zaoblená přední část vozu je aerodynamicky efektivnější. Výrazné lemy předních blatníků vytvářejí prostor pro široký rozchod kol, který svědčí o bezpečném chování vozu na silnici, ať již jde o verzi s pohonem jedné nebo obou náprav.
Rozsáhlé testování v aerodynamickém tunelu se odrazilo ve tvaru vnějších zpětných zrcátek, která jsou větší a u provedení Wildtrak opatřena LED směrovými ukazateli. Tvar byl navržen tak, aby omezoval vznik nežádoucích turbulencí, které způsobují aerodynamický hluk.
Ranger je nabízen ve třech karosářských variantách – Single Cab, RAP (Rear Access Panel) Cab a Double Cab. Kabina RAP usnadňuje přístup dozadu kombinací plnohodnotných dveří s vzadu uchycenými otevíracími panely.
Vnější zpětná zrcátka se liší v závislosti na zvolené výbavě vozu. V případě modelu XL jsou kryty černé, lak v barvě karoserie poukazuje na Ranger XLT a chromovaná povrchová úprava je pro Limited a Wildtrak. U všech nabízených provedení jsou vnější zpětná zrcátka sklopná a elektricky vyhřívaná.
Také vzhled zadního nárazníku odráží verzi výbavy, od černé úpravy v případě XL po chromovanou u vyšších provedení. Zadní nárazník modelů Limited a Wildtrak je osazen parkovacími senzory.
Pět z deseti nabízených odstínů vnějšího laku je nových. Jsou to zelená Highland, modrá Wining, modrá Lagoon, červená Copper a bronzová Desert.
Nový Ranger přichází s čirou optikou sdružených zadních svítilen, které vizuálně sjednocují zadní čelo s bočnicemi nákladového prostoru. Tímto detailem se Ranger přibližuje estetice osobních automobilů.
Navzdory přepravním schopnostem a průchodnosti v nezpevněném terénu nabízí Ranger pohodlí srovnatelné s osobními automobily. Cestující mohou očekávat nízkou úroveň vnitřního hluku, ergonomicky tvarovaná sedadla, klimatizaci nebo audio systém s podporou formátu MP3.
Rozměrná středová konzola se dělí na dvě části. Horní schránka je ideální pro odložení menších předmětů, zatímco objemná spodní přihrádka pojme i větší objekty včetně až deseti obalů na CD.
Všechna nabízená provedení jsou vybavena elektrickým stahováním oken a elektrickým ovládáním vnějších zpětných zrcátek. Okno na straně řidiče má navíc pulsní stahování a tlačítko podsvícené.
Modely Single Cab jsou dvoumístné, zatímco RAP Cab odveze čtyři a Double Cab dokonce pět lidí. Zadní sedadla verze RAP Cab lze sklopit dopředu a získat tak prostor pro zavazadla přímo v kabině.
Oba vznětové agregáty Ford Duratorq TDCi se pyšní vstřikováním common-rail, mohou pohánět zadní nebo všechna čtyři kola a lze je kombinovat jak s pětistupňovou přímo řazenou, tak s pětistupňovou samočinnou převodovkou.
Motor 2.5 vyvine výkon 105 kW a točivý moment 330 Nm. Ve verzi 4x2 spotřebuje v kombinovaném cyklu 8,3 l/100 km, provedení 4x4 si vyžádá příznivých 8,9 l/100 km.
Agregát 3.0 poskytuje 115 kW a 380 Nm při 1800/min. Ranger 4x4 má vyšší světlou výšku a lepší brodivost. Také nájezdové úhly i přechodový úhel zajišťují ještě lepší průchodnost terénem než v případě verze 4x2.
Ranger není jen o robustním vzhledu, ale také o robustní technice. Jeho robustnost začíná žebřinovým rámem s příčnými výztuhami, díky nimž je pevnější než rámy s tradičními otevřenými nosníky nebo nosníky ve tvaru písmene „H“.
Pravidelný tvar a vysoké bočnice korby představují záruku flexibility, jakou majitelé pick-upů často vyžadují. K lepší využitelnosti nákladového prostoru přispívají rovněž vhodně rozmístěná oka pro upevnění nákladu a drážky na vnitřních stěnách korby, umožňující snadné rozmístění dělicích přepážek.
Velikost korby závisí na zvolené karoserii:
Single Cab | 2280 x 1456 mm |
RAP Cab | 1753 x 1456 mm |
Double Cab | 1530 x 1456 mm |
JL, 20.2.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout