Ford Ranger míří vysoko
V uplynulých dvou letech vzrostly prodeje Fordu Ranger o více než padesát procent. Proto Ford přichází s modernizovanou verzí, která by měla zaujmout ještě širší skupinu nových zákazníků. Klidně se s ním můžete vydat jak do terénu, tak ale i do města. Případně za kulturou.
Na pohled zaujme impozantní přídí s nově řešenou kapotou motoru a rozměrnou maskou chladiče. Masivní lemy podběhů kol snižují riziko poškození karoserie a umocňují robustní styling. Dělený přední nárazník i integrované mlhovky jsou řešeny tak, aby v terénu nedoznaly úhony.
Pro zákazníky, kteří se chtějí odlišit, je připraven výbavový paket „Thunder", obsahující trubkový ochranný rám, chromované boční trubkové nášlapy i zadní rám. V interiéru této výbavy čekají komfortní kůží čalouněná sedadla. Optickou atraktivitu umocňují nová litá 16" kola s pneumatikami 245/70 R16.Interiér prošel kompletní rekonstrukcí. Sedadla s většími opěrkami hlavy mají nově tvarovaná opěradla, v oblasti ramen širší a lépe čalouněná. Středová část přístrojové desky je vyvedena v atraktivním stříbřitém odstínu, přístrojový štít přizdoben chromovanými prvky.
Ford Ranger pohání turbodiesel Duratorq TDCi 2.5 s novým systémem přímého vstřikování nafty „common-rail". Motor má výkon 143 k a nejvyšší točivý moment 330 N.m, který je k dispozici už při otáčkách 1800/min. Klidnější a vyváženější chod se projevuje nižším hlukem. Průběh točivého momentu vylepšuje moderní turbodmychadlo VTG s proměnnou geometrií lopatek. Díky němu mizí nepříjemná prodleva mezi sešlápnutím pedálu plynu a plným náběhem točivého momentu. Výkon přenáší pětistupňová mechanická převodovka Durashift.
Nový Ranger má o 60 mm zvýšené bočnice ložné plochy, což zvyšuje přepravní kapacitu. Do ložné plochy je začleněna praktická odkládací schránka. Užitečná hmotnost činí až jednu tunu a za vůz je možné připojit až třítunový přívěs.
K dobrým jízdním vlastnostem přispívají delší horní ramena závěsů kol, pouzdra vinutých pružin předních kol, delší listová pera zadní nápravy, větší kola s „all-terrain" pneumatikami a tlumiče s větším průměrem. Nový je také zadní stabilizátor, vylepšený je také hydraulický brzdový systém. Elektronický systém „shift on-the-fly" umožňuje snadný a rychlý přechod od pohonu 4x2 k 4x4. V kombinaci s výkonným motorem s mohutným točivým momentem se profiluje jako nekompromisní offroad, který s dobrými hodnotami nájezdových úhlů zdolá i větší překážky.
Nový Ranger prodělal velice náročný testovací program. První prototypy projížděly horami severního Thajska a Laosu, stoupaly po úbočích himalájských velikánů, probíjely se džunglí na Borneu, jejich řidiči je testovali v drsném australském vnitrozemí i v Krugerově národním parku v Jižní Africe, trápili je v poušti Arabských Emirátů. Oficiální prodej nového Fordu Ranger v ČR bude zahájen začátkem příštího roku.
Jindřich Lasík
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout