Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Ford Mustang po modernizaci pro Evropu

Ford představil nový Mustang ve specifikaci pro evropské trhy. Zájemci o legendární sportovní vůz se mohou těšit na nový vzhled, zdokonalený motor i podvozek, pokročilé asistenční systémy a ještě širší možnosti individualizace.

Exteriér si zachovává nezaměnitelný charakter po více než 50 letech výroby tohoto modelu. Kapota motorového prostoru má nyní nižší profil a integrované ventilační otvory. V kombinaci s upraveným vzhledem spodní mřížky tak Mustang získal ostřejší a agresivnější výraz, ale současně i lepší aerodynamické vlastnosti.

Zadní partie působí ještě dramatičtějším dojmem než dosud, a to díky upravenému nárazníku se stylizovaným difuzorem a čtyřmi koncovkami výfuku, které naznačují dynamický potenciál motoru 5.0 V8. Na přání je k dispozici nový zadní spoiler, ještě více zdůrazňující sportovní siluetu.

Přední světlomety, světla denního svícení, směrové ukazatele i charakteristické sdružené zadní svítilny se třemi vertikálními prvky nyní standardně využívají technologii LED. K dispozici jsou rovněž LED mlhová světla. Vzhled předních světlometů byl upraven tak, aby navazoval na obdélníkový tvar horní mřížky.


Interiér lze ozvláštnit novou sadou Carbon Sport. Její součástí je Alcantara na sedadlech a dveřních výplních v kombinaci s dekorem palubní desky a hlavicí řadicí páky z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Mustang lze poprvé objednávat s koženými vyhřívanými a ventilovanými sedadly i vyhřívaným volantem. Zákazníci, kteří se rozhodnou pro anatomická a kůží čalouněná sedadla Recaro, mohou nyní vybírat ze tří barevných variant: červené kůže s červenými švy a černé kůže s modrými nebo šedými švy.

Strhující dynamika a řidičsky atraktivní jízdní vlastnosti patří k Mustangu již od uvedení původního modelu v roce 1964. Díky vylepšenému motoru, podvozku i technologiím zprostředkuje nový Mustang svému řidiči ještě podmanivější zážitek z jízdy než dosud.

Vidlicový osmiválec 5,0 l dosahuje vyššího výkonu i maximálních otáček. Dostal mimo jiné zdvojené vstřikování paliva, tvořené kombinací nízkotlakého nepřímého a vysokotlakého přímého vstřikování. Výsledkem je příznivější průběh točivého momentu v nízkých otáčkách, ale současně i nárůst nejvyššího výkonu. Ford předpokládá, že varianta homologovaná dle evropských norem bude dosahovat výkonu 331 kW (450 k).

Motor 2.3 Ecoboost o výkonu 213 kW (290 k) má funkci „overboost“. Jedná se o dočasné zvýšení plnicího přetlaku turbodmychadla při akceleraci na plný plyn.

Naprostou novinkou je 10stupňová samočinná převodovka, která zlepšuje akceleraci i hospodárnost Mustangu. Elektronické řízení převodovky umožňuje optimalizovat její reakce v závislosti na aktuálně zvoleném jízdním režimu, ale současně se v reálném čase přizpůsobovat dané situaci, ať už je to vyhlídková jízda krajinou nebo plná akcelerace na drag stripu. Řidič může volit rychlostní stupně i ručně, pomocí pádel na volantu.

Také šestistupňová manuální převodovka byla zdokonalena, aby si poradila s vyšším výkonem motoru V8. Má dvoukotoučovou spojku a dvouhmotový setrvačník.

Funkce Launch Control umožňuje maximálně využít dostupnou trakci a dosáhnout tak co nejrychlejšího rozjezdu z místa. Sériově je dodávána jen k osmiválci. Oba motory mají ve standardní výbavě rovněž funkci Line Lock, která zablokuje přední kola, a umožní tak zahřát zadní pneumatiky jejich protáčením na místě. Využívá se při závodech ve zrychlení.

Mustang dostal upravené tlumiče a tužší uložení zadní nápravy, které redukuje nežádoucí přenosy sil do karoserie. K jistějšímu chování v zatáčkách přispívají rovněž tužší zkrutné stabilizátory.

Na přání bude nově nabízen podvozek MagneRide s magnetoreologickými tlumiči, které dokážou bleskurychle reagovat na aktuální situaci. Jsou naplněné speciální kapalinou obsahující kovové částečky, jež umožňují měnit její viskozitu působením elektromagnetického pole. Senzory monitorují jízdní situaci tisíckrát za sekundu.


V nabídce přepínatelných jízdních režimů se vedle dosavadních Normal, Sport, Track a Snow/Wet objevují dva nové:


•Drag Strip Mode optimalizuje nastavení systémů vozu s ohledem na co nejlepší akceleraci z místa a dosažení co nejlepšího času na čtvrt míle (přibližně 400 m)

•My Mode umožňuje uložit si vlastní kombinaci nastavení jednotlivých systémů


Díky novému sportovnímu výfuku s aktivní klapkou lze nyní přizpůsobit intenzitu zvuku aktuální náladě a provozním podmínkám. Inovativní režim „dobrého souseda“ umožňuje naprogramovat automatické omezení hlasitosti na určitou denní dobu, aby například spuštění legendárního motoru 5.0 V8 časně ráno nevzbudilo sousedy.

Chytré technologie
Nový Ford Mustang bude k dispozici se širokou paletou asistenčních systémů. Jedním z nich je předkolizní asistent s detekcí chodců, jehož účelem je zmírnit následky střetu s jiným vozidlem či člověkem, popřípadě nehodě zcela zabránit.

Dalšími novinkami jsou adaptivní tempomat, indikátor bezpečné vzdálenosti a také systémy upozornění na opuštění jízdního pruhu a automatického navrácení do jízdního pruhu.



První dodávky evropským zákazníkům jsou naplánovány na rok 2018. České ceny budou známy začátkem října a zároveň bude spuštěn předprodej modernizovaného vozu.



Ford 13.9.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar