Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford Mustang jako elektrické SUV

Poprvé v pětapadesátileté historii Mustangu rozšiřuje Ford tuto modelovou řadu o elektromobil. Legendární pony car tak vstupuje do elektrické éry. Nový Mustang Mach-E s elektrickým pohonem se zrodilo ze stejných svobodomyslných ideálů, které přivedly na svět i nejprodávanější sportovní kupé na světě.

„Na historicky prvním autosalonu v Detroitu Henry Ford řekl, že pracuje na něčem, co zasáhne svět jako úder blesku,“ řekl Bill Ford, výkonný předseda FORD MOTOR COMPANY. „Měl na mysli Model-T. Dnes FORD MOTOR COMPANY s hrdostí představuje vůz, který opět udeří jako blesk. Nový Mustang Mach-E s elektrickým pohonem. Je rychlý. Je zábavný. Ztělesňuje svobodu. Pro novou generaci řidičů Mustangu.“


Od uvedení na trh koncem roku 2020 bude Mustang Mach-E nabízen ve variantách se standardním a prodlouženým dojezdem (liší se kapacitou vysokonapěťového akumulátoru) a s pohonem zadních nebo všech kol. Varianta s větším akumulátorem a pohonem jedné nápravy by podle předběžných údajů měla nabídnout dojezd až 600 km.

Pro konfiguraci s prodlouženým dojezdem a pohonem všech kol Ford předběžně počítá s nejvyšším výkonem 248 kW (337 k) a točivým momentem 565 Nm. Ještě oslnivější parametry nabídne speciální sportovní model GT: 342 kW (465 k), 830 Nm a zrychlení z nuly na 100 km/h za méně než pět sekund.2


Elektrizující dynamika

Mustang Mach-E dává na výběr ze tří jízdních režimů: Whisper, Engage a Unbridled. Každý z nich nabízí specifickou kombinaci nastavení systémů vozu a smyslových zážitků. V závislosti na zvoleném režimu se mění například odezva řízení, ale také nepřímé osvětlení interiéru, zvukový projev či animace na digitálním přístrojovém štítu.


Nově řešený systém pohonu všech kol Mach-E 4X nezávisle rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu. Výsledkem je lepší akcelerace i ovladatelnost než u modelů se zadním pohonem.

Mustang Mach-E bude k dispozici s novými hliníkovými brzdiči Brembo Flexira, které při rozměrech plovoucího třmenu zachovávají funkčnost třmenu pevného. Mustang Mach-E GT je vybaven adaptivními tlumiči pérování MagneRide, jež dále zlepšují jízdní vlastnosti vozu v mezních situacích a současně zvyšují jízdní komfort.

V Mustangu Mach-E slaví premiéru nová generace komunikačního a zábavního systému SYNC. Má moderní uživatelské rozhraní, dokáže se učit podle preferencí řidiče a díky aktualizacím na dálku se bude postupně vylepšovat. Obrazovka o úhlopříčce 15,5 palce se obejde bez komplikované struktury menu a lze ji ovládat gesty, která má zažitá každý majitel chytrého telefonu.


Nový pohled na Mustang

Díky nové elektrické platformě s vysokonapěťovým akumulátorem pod podlahou vozu mohli designéři a konstruktéři Fordu stvořit vůz, který se svým vzhledem odvolává na slavný Mustang a přitom nabízí prostor jako SUV.


Překvapení ukrývá Mustang Mach-E pod kapotou. Jedná se o úložný prostor s vypouštěcí zátkou. Při objemu sto litrů je dostatečně velký na běžné příruční zavazadlo a díky možnosti snadného vypláchnutí se hodí k převozu zabláceného sportovního oblečení, plážové výbavy apod.


Moderní a vzdušný interiér

Zadní zavazadlový prostor má kapacitu 402 litrů. Po sklopení sedadel vzroste až na 1 420 litrů. Reproduktory audiosystému B&O, který se dodává jako výbava na přání, se opticky vznášejí nad ventilačními otvory palubní desky jako ozvučná lišta. Pod visutou loketní opěrku lze odložit tašku nebo kabelku.

Dokonce i panoramatická skleněná střecha skrývá překvapení. Díky speciálnímu povlaku odrážejícímu infračervené záření se interiér v létě na slunci tolik nezahřívá. Mezi skleněnými panely je pak také vnitřní vrstva, která chrání vnitřní prostor před účinky ultrafialového záření.

Limitovaná edice First Edition bude nabízena ve variantě s prodlouženým dojezdem a pohonem všech kol. Jejími poznávacími rysy jsou exkluzivní metalický lak Grabber, celoplošná panoramatická střecha, kontrastní švy a prahové lišty s označením „First Edition“.

Nastupování a startování usnadní technologie „Phone as a Key“ (telefon jako klíč). Mustang Mach-E ji nabídne jako první Ford. Vůz rozpozná zákazníkův telefon prostřednictvím Bluetooth, odemkne dveře a umožní start, aniž by bylo nutné telefon nebo klíč vytahovat. Pro případ, že se telefon vybije, lze Mustang Mach-E odemknout zadáním kódu na B-sloupku a nastartovat zadáním jiného kódu na středové konzole.


Bezproblémové nabíjení i na cestách

Mustang Mach-E bude k dispozici ve variantách Standard Range (standardní dojezd, kapacita akumulátoru 75,7 kWh) a Extended Range (prodloužený dojezd, 98,8 kWh). V kombinaci se zadním pohonem nabídne vůz dojezd až 600 km dle metodiky WLTP.1

Vysokonapěťový akumulátor je tvořen 288, respektive 376 (Extended Range) lithium-ion články. Uložen je v podlaze, mezi nápravami. Neomezuje tak využitelný vnitřní prostor vozu a snižuje jeho těžiště, což se pozitivně promítá do jízdních vlastností. Testován byl i v extrémních mrazech až -40 °C. Akumulátor je chráněn vodotěsným obalem a také deformační strukturou pro případ nehody. Díky propracovanému kapalinovému vyhřívání a chlazení poskytuje optimální výkon i v nepříznivých povětrnostních podmínkách a umožňuje rychlejší nabíjení.

Majitelé elektromobilů nabíjejí z 80 procent doma. Nástěnná nabíječka Ford Connected Wallbox poskytuje až pětkrát vyšší nabíjecí výkon než obvyklá domácí zásuvka. Za hodinu nabíjení prodlouží dojezd o 51 km (Extended Range, pohon zadních kol). Domácí nabíjecí kabel Ford, dodávaný ve standardní výbavě, umožňuje nabíjení průměrným tempem plus 14 km za hodinu.


Ford patří k zakládajícím členům konsorcia IONITY, jehož cílem je vybudovat do konce roku 2020 po Evropě 400 rychlonabíjecích stanic. Ve srovnání s dnes používanými řešeními se výrazně zkrátí doba dobíjení, což usnadní cestování na dlouhé vzdálenosti. Při nabíjení výkonem až 150 kW na stanici IONITY se Mustang Mach-E (ER, zadní pohon) za pouhých 10 minut nabije na dojezd 93 km. Varianta se standardním dojezdem se na rychlonabíječce se stejnosměrným proudem nabije z 10 na 80 procent přibližně za 38 minut.6


Zájemci z České republiky si budou Ford Mustang Mach-E moci objednat během příštího roku. Předpokládaná cena by měla činit 1 278 300 Kč vč DPH pro verzi se zadním pohonem.


Ford 18.11.2019


Pozn.red. Myslíme si, a nejen my, že Ford Mustang měl zůstat tím starým dobrým Mustangem, svého času nejrychlejším sériovým automobilem světa. Ford Mustang jako SUV a ještě elektrické, to je už příliš...


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar