Ford Mondeo - začátek nové generace (I)
Mondeo – největší model evropského Fordu, navržený v duchu „kinetického designu“, přináší celou řadu nových prvků. Zároveň rozvíjí osvědčené kvality Mondea, jako jsou výborné jízdní vlastnosti a bezpečnost.
Nová generace nabízí široký výběr motorů i výbav a přináší do své třídy novou úroveň kultivovanosti a pohodlí. Mondeo sdílí v rámci programu Global Shared Technologies mnoho společných prvků s modely S-MAX a Galaxy. Přes úzkou příbuznost s dalšími modely, ale zůstává samostatným modelem s jedinečným charakterem a nezaměnitelným designem.
Všechny tři různé karosářské varianty – klasický čtyřdveřový sedan, pětidveřový liftback a prostorné kombi – budou k dispozici při uvedení na trh. Každou z nich lze pořídit ve čtyřech úrovních výbavy: Ambiente, Trend či Titanium a Ghia.
Pokud jde o rozměry, Mondeo v porovnání s předchozím modelem povyrostlo ve všech důležitých směrech. Například pětidveřový liftback je o 47 mm delší a o 120 mm širší než předchozí generace Mondea, což zdůrazňuje jeho postavení jako vlajkové lodi početné flotily vozů Ford.
Porovnání rozměrů
Rozměry
Pozn. rozměry v mm
Při pohledu zepředu zaujme nová „tvář“ s lichoběžníkovou spodní mřížkou – prvkem, který se stává součástí identity Fordu ve stylu kinetického designu a objevuje se mj.v modelech S-MAX a C-MAX.
Masku chladiče lemují výrazné, protažené světlomety, jejichž detailní provedení se liší podle výbavy. Zatímco Ghia a Ghia X mají tři vodorovné lišty s chromovanými doplňky v horní masce, Titanium a Titanium X zdobí stříbřitě lakované mřížky nad nárazníkem i v něm. Ambiente a Trend mají mřížky černé, horní zdůrazňuje leštěný chrom. Od provedení Trend výše je přední nárazník doplněn o mlhovky, které kopírují linie hlavních světlometů.
Z profilu vynikne jedinečný charakter všech tří typů karoserie. Každý z nich má svoji vlastní siluetu s vysokými boky, které vozu dodávají muskulární, agresivní vzezření, což ještě umocňují lemy blatníků.
U nového Mondea byla poprvé využita inovativní výrobní technologii laserového svařování, která umožňuje spojit boční a střešní panely karoserie elegantnějším způsobem. Díky kvalitnějšímu zpracování nejsou potřeba plastové nebo gumové pásky po stranách střechy, které by zakrývaly spáry panelů karoserie.
Všechny karoserie mají dvoudílné zadní svítilny; třetí brzdové světlo je u sedanu a liftbacku uprostřed víka zavazadlového prostoru, zatímco u kombi nad zadním oknem. Nárazníky jsou nyní užší a elegantnější.
Poprvé v historii Mondea se do základní výbavy modelů Titanium a Titanium X dostalo modře tónované sklo, čímž se odlišuje od ostatních variant se zeleným nádechem. Při Všechna Mondea lze objednat infračervené přední sklo.
Po otevření dveří čekají uvnitř řidiče i cestující ladné tvary a elegance, a kvalitní zpracování. Jako příklad uveďme např. spáru okolo krytu airbagu, která je obvykle první, čeho si po nastoupení do vozu všimnete.
Řidič i spolujezdec se díky vysoké linii oken a průběžné středové konzole budou cítit jako v kokpitu letadla. Skloněné A-sloupky a čelní sklo dávají řidiči pocit, že jej obklopují a ocitl ve středu dění. Vysoká linie oken a průběžný středový panel zdůrazňují útulnost přední části interiéru.
Vysoko položená řadicí páka spolu se širokým rozsahem nastavení volantu a předních sedadel umožňuje řidiči zvolit nejpohodlnější pozici za volantem.
Součástí základní výbavy Ghia je mj. v osmi směrech elektricky seřiditelné sportovní sedadlo řidiče, na přání se dodává také= do ostatních verzí kromě Ambiente.
Do základní výbavy všech verzí s výjimkou Ambiente (manuální klimatizace) patří automatická klimatizace (DEATC) s odděleným ovládáním pro řidiče a spolujezdce.
Po složení sedadel kombi a liftback objemu 1745, resp. 1448 litrů, u sedanu 535 litrů. Modely vybavené opravnou sadou Continental Comfort Kit na opravu pneumatik mají dalších 15 l v prostoru pro rezervu. Po sklopení zadních sedadel vznikne rovná plocha, která usnadňuje manipulaci se zavazadly.
Zavazadlový prostor
*Platí pro vozidla s nouzovým rezervním kolem
**Platí pro vozidla s plnohodnotnou rezervou
***Měřeno po střešní ližiny
JL, 18.6.2007
Všechny tři různé karosářské varianty – klasický čtyřdveřový sedan, pětidveřový liftback a prostorné kombi – budou k dispozici při uvedení na trh. Každou z nich lze pořídit ve čtyřech úrovních výbavy: Ambiente, Trend či Titanium a Ghia.
Pokud jde o rozměry, Mondeo v porovnání s předchozím modelem povyrostlo ve všech důležitých směrech. Například pětidveřový liftback je o 47 mm delší a o 120 mm širší než předchozí generace Mondea, což zdůrazňuje jeho postavení jako vlajkové lodi početné flotily vozů Ford.
Porovnání rozměrů
Typ | předchozí Mondeo | nové Mondeo |
Délka | 4731 | 4778 |
Šířka | 1958 | 2078 |
Výška | 1429 | 1500 |
Rozvor | 2754 | 2850 |
Rozměry
Typ | sedan | liftback | kombi |
Délka | 4844 | 478 | 4840 |
Šířka | 1886 | 1886 | 1886 |
Výška | 1500 | 1500 | 1512 |
Rozvor | 2850 | 2850 | 2850 |
Rozchod | 1589/1605 | 1589/1605 | 1589/1605 |
Pozn. rozměry v mm
Při pohledu zepředu zaujme nová „tvář“ s lichoběžníkovou spodní mřížkou – prvkem, který se stává součástí identity Fordu ve stylu kinetického designu a objevuje se mj.v modelech S-MAX a C-MAX.
Masku chladiče lemují výrazné, protažené světlomety, jejichž detailní provedení se liší podle výbavy. Zatímco Ghia a Ghia X mají tři vodorovné lišty s chromovanými doplňky v horní masce, Titanium a Titanium X zdobí stříbřitě lakované mřížky nad nárazníkem i v něm. Ambiente a Trend mají mřížky černé, horní zdůrazňuje leštěný chrom. Od provedení Trend výše je přední nárazník doplněn o mlhovky, které kopírují linie hlavních světlometů.
Z profilu vynikne jedinečný charakter všech tří typů karoserie. Každý z nich má svoji vlastní siluetu s vysokými boky, které vozu dodávají muskulární, agresivní vzezření, což ještě umocňují lemy blatníků.
U nového Mondea byla poprvé využita inovativní výrobní technologii laserového svařování, která umožňuje spojit boční a střešní panely karoserie elegantnějším způsobem. Díky kvalitnějšímu zpracování nejsou potřeba plastové nebo gumové pásky po stranách střechy, které by zakrývaly spáry panelů karoserie.
Všechny karoserie mají dvoudílné zadní svítilny; třetí brzdové světlo je u sedanu a liftbacku uprostřed víka zavazadlového prostoru, zatímco u kombi nad zadním oknem. Nárazníky jsou nyní užší a elegantnější.
Poprvé v historii Mondea se do základní výbavy modelů Titanium a Titanium X dostalo modře tónované sklo, čímž se odlišuje od ostatních variant se zeleným nádechem. Při Všechna Mondea lze objednat infračervené přední sklo.
Po otevření dveří čekají uvnitř řidiče i cestující ladné tvary a elegance, a kvalitní zpracování. Jako příklad uveďme např. spáru okolo krytu airbagu, která je obvykle první, čeho si po nastoupení do vozu všimnete.
Řidič i spolujezdec se díky vysoké linii oken a průběžné středové konzole budou cítit jako v kokpitu letadla. Skloněné A-sloupky a čelní sklo dávají řidiči pocit, že jej obklopují a ocitl ve středu dění. Vysoká linie oken a průběžný středový panel zdůrazňují útulnost přední části interiéru.
Vysoko položená řadicí páka spolu se širokým rozsahem nastavení volantu a předních sedadel umožňuje řidiči zvolit nejpohodlnější pozici za volantem.
Součástí základní výbavy Ghia je mj. v osmi směrech elektricky seřiditelné sportovní sedadlo řidiče, na přání se dodává také= do ostatních verzí kromě Ambiente.
Do základní výbavy všech verzí s výjimkou Ambiente (manuální klimatizace) patří automatická klimatizace (DEATC) s odděleným ovládáním pro řidiče a spolujezdce.
Po složení sedadel kombi a liftback objemu 1745, resp. 1448 litrů, u sedanu 535 litrů. Modely vybavené opravnou sadou Continental Comfort Kit na opravu pneumatik mají dalších 15 l v prostoru pro rezervu. Po sklopení zadních sedadel vznikne rovná plocha, která usnadňuje manipulaci se zavazadly.
Zavazadlový prostor
Typ | sedan | liftback | kombi |
Uzavřený | 550/535*/493** | 540/528*/486** | 554/542*/494** |
Po střechu za 2. řadou | - | - | 940/928*/976** |
Po okna za 1. řadou | - | 893/880*/838** | 872/860*/908** |
Po střechu za 1. řadou | - | 1460/1448*/1390** | 1745/1733*/1685** |
*Platí pro vozidla s nouzovým rezervním kolem
**Platí pro vozidla s plnohodnotnou rezervou
***Měřeno po střešní ližiny
JL, 18.6.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout