Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford Mondeo opět ve třech variantách

Před několika dny Ford oznámila, že nové Mondeo nabídne evropským zákazníkům plejádu inovativních technologií, mezi nimiž nebude chybět ani systém pro automatizované podélné a příčné parkování. Nové Mondeo se představilo veřejnosti na autosalonu v Paříži.

[*6}

Ford dále prozradil, že Mondeo bude možné vybavit například elektricky seřiditelným a vyhřívaným volantem, adaptivními sedadly s masážní funkcí nebo elektrickým ovládáním zadní výklopné stěny.
Jako první evropský Ford dostane novou zadní nápravu s tzv. integrálními táhly, která mu zajistí ještě vyšší úroveň jízdních vlastností. Nové Mondeo je první vůz založený na nové globální platformě Ford pro vozy segmentu CD.
Jednou z nejpozoruhodnějších novinek v nabídce výbavy pro nové Mondeo bude systém nazvaný Pokročilý aktivní parkovací asistent. Jedná se o první systém automatizovaného parkování v nabídce Ford, který podporuje jak parkování do řady podélně stojících vozidel, tak zacouvání do řady vozidel stojících kolmo k vozovce.
Podvozek se vyznačuje pokročilou konstrukcí, která je zárukou precizní ovladatelnosti a vysokého jízdního komfortu. Má řízení s elektrickým posilovačem a novou zadní nápravu s integrálními táhly.
Novinkou v kategorii Mondea je i elektricky seřiditelný sloupek řízení, usnadňující nalezení optimální pozice za volantem. Může mít i elektricky vyhřívaný věnec. K dispozici budou také adaptivní, v 10 směrech seřiditelná sedadla s masážní funkcí.
Nová verze bude k dispozici ve třech karosářských variantách: pětidveřový liftback, kombi a čtyřdveřový sedan, který bude jako první zástupce svého segmentu nabízen rovněž s hybridním hnacím ústrojím. Jeho hnací řetězec, tvořený kombinací speciálně vyvinutého zážehového motoru o objemu 2,0 l s 1,4kWh lithium-ion akumulátorem, zajistí vozu nízkou spotřebu paliva i emise CO2.
Další novinkou v paletě motorizací je oceňovaný zážehový agregát EcoBoost 1,0 l (Motor roku 2012) a Mondeu podle očekávání zajistí nejnižší kombinovanou spotřebu ze všech vozů střední třídy poháněných zážehovým motorem. V případě vznětových pohonných jednotek bude o totéž usilovat Mondeo ECOnetic se speciálně naladěným motorem TDCi o objemu 1,6 l.
Zákazníkům budou samozřejmě k dispozici i zážehové motory EcoBoost 1,5 a 2,0 l, stejně jako diesel TDCi 2,0 l. Právě tuto motorizaci bude nově možné kombinovat s pohonem všech čtyř kol.
Nízká linie střechy zdůrazňuje profil sportovního kupé, přičemž zachovává prostorný a praktický interiér. V případě varianty kombi může být součástí střechy otevíratelné panoramatické okno.
V rámci systému Ford SYNC s MyFord Touch získá nové Mondeo barevnou dotykovou obrazovku o úhlopříčce 8“, rozšířené hlasové ovládání, širší podporu externích zařízení a bezdrátový přístupový bod k internetu pro až pět různých zařízení.SYNC s MyFord Touch umožňuje ovládat telefonické funkce, přehrávání hudby, ale také klimatizaci nebo navigaci jednoduše hlasem, bez nutnosti spouštět oči ze silnice a ruce z volantu.
Evropskou premiéru budou mít v novém Mondeu také nafukovací bezpečnostní pásy na zadních sedadlech. Ty v případě dopravní nehody rozloží sílu nárazu do pětkrát větší plochy než běžný bezpečnostní pás a významně tak snižují riziko poranění hlavy, krku i hrudníku osob cestujících vzadu.
Nové Mondeo se začne prodávat ve druhé polovině příštího roku.


JL, 11.10.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar