Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford Mondeo (II) - s PowerShift snadno a efektivně

Ford PowerShift patří do sériové výbavy nového Mondea s motory EcoBoost 2.0 – 149 a 176 kW. Tato kombinace posouvá oblast spotřeby velkých dynamických vozů na novou úroveň a dokazuje, že podmanivé jízdní zážitky nemusejí být vykoupeny vysokými hodnotami emisí CO2.

Ke vznětovým agregátům Duratorq TDCi 2,0 l o výkonech 103 a 120 kW se systémem vstřikování common-rail lze převodovku Ford PowerShift pořídit na přání.
Převodovku Ford PowerShift vyvinula společnost GETRAG FORD Transmissions GmbH, což je joint venture mezi firmami Ford a Getrag. (Každé z těchto dvou společností náleží padesátiprocentní podíl.) Systém se v podstatě skládá ze dvou paralelních převodovek, z nichž každá disponuje vlastní spojkou v olejové lázni. Jeden předlohový hřídel nese převody lichých rychlostních stupňů (tedy 1., 3. a 5.), druhý sudých (2., 4., 6.). Díky tomu je možné předpřipravit následující rychlostní stupeň za jízdy a v plném záběru. Samotné řazení pak probíhá za koordinované aktivace obou spojek, takže vůbec nedojde k přerušení dodávky točivého momentu na hnaná kola.
V porovnání s konvenční samočinnou převodovkou nabízí Ford PowerShift nesčetné výhody. Nevyžaduje složitá ústrojí, jako jsou hydrodynamické měniče točivého momentu, sady planetových kol nebo soustavy spojek – to všechno zvyšuje energetické ztráty v rychlostní skříni.
Homologační údaje agregátu Ford EcoBoost 2,0 l s převodovkou Ford PowerShift jasně dokládají, jak efektivní mohou dnes automatické rychlostní skříně být. Nové Mondeo se zážehovým motorem a touto špičkovou pohonnou jednotkou vykazuje průměrnou spotřebu 7,7 l/100 km* a emise CO2 v kombinovaném cyklu 179 g/km. Spojení převodovky Ford Powershift s agregátem Duratorq TDCi (103 a 120 kW) přináší ještě pozoruhodnější výsledky: kombinovanou spotřebu pouhých 5,6 l/100 km* a průměrné emise CO2 ve výši 149 g/km.
Jízda s převodovkou Ford PowerShift je stejně snadná jako s běžnou automatikou. Ford PowerShift se totiž ovládá standardním voličem s polohami P, R, N a D, umístěným na obvyklém místě. Po navolení režimu D (drive – jízda) lze posunout páku voliče doprava, čímž řidič získá možnost volit jednotlivé rychlostní stupně ručně. V plně samočinném módu je jízda zrovna tak uvolněná a bezstarostná jako ve vozech s moderní, vysoce kvalitní automatickou převodovkou klasické konstrukce – a to i pokud jde o chování při rozjezdu a jemnost reakcí.

JL, 6.9.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar