Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford Kuga na silnice i do terénu

Ještě před zahájením autosalonu v německém Frankfurtu zveřejnil Ford první informace o novém crossoveru Kuga. Spolu s ním se na stánku představí koncept malého vozu Ford Verve a další novinky.

Produktové portfolio evropského Fordu se rozrůstá – a zase novým směrem. Nový Ford Kuga, crossover s pohonem všech čtyř kol, kombinuje styl s technologickou vyspělostí a slibuje jak perfektní chování na silnici, tak výbornou průchodnost terénem.
Prodej bude zahájen v první polovině roku 2008. „Když jsme na pařížském autosalonu v roce 2006 ukázali světu koncept iosis X, slíbil jsem, že do dvou let vstoupíme do tohoto segmentu s novým vozidlem,“ připomíná prezident a generální ředitel evropského Fordu John Fleming.
Kuga jedinečným způsobem kombinuje vlastnosti typické pro vozy kombi a SUV se sportovním charakterem, jaký lze očekávat spíše od kupé. Vývojový tým dostal nesnadný úkol: vtisknout novému vozu perfektní jízdní vlastnosti a současně zaručit dobré schopnosti v terénu.
Proto bude Ford Kuga vybaven inteligentním pohonem všech čtyř kol, který přispívá k dobré ovladatelnosti na asfaltu a uděluje automobilu téměř sportovní projev. Jedná se o skutečný crossover, tedy křížence různých automobilových kategorií, neboť Ford zařadí do nabídky také verzi s pohonem předních kol.
Pod kapotou vozu pracuje osvědčený a hospodárný vznětový motor Duratorq 2.0 TDCi o výkonu 100 kW (136 PS), vybavený vstřikováním common-rail a kombinovaný se šestistupňovou manuální převodovkou. Podrobnější technické údaje budou zveřejněny později.
„Náš kinetický design je velmi flexibilní designový jazyk, který propůjčí všem modelům vzrušující vzhled,“ říká Martin Smith. „Na sériovém voze lze nalézt většinu expresivních detailů z konceptu iosis X.
Pokud jde o proporce a základní tvary zůstává Kuga věrný konceptu iosis X. Blízkou příbuznost obou vozů podtrhává stejný odstín laku, mohutné blatníky vyplňují litá kola o průměru 19“. Klíčovými atributy designu jsou síla a pružnost atleta. Tyto vlastnosti lze spatřit v dynamických liniích, napjatých plochách a obrysech vozu. Nechybějí ani grafické komponenty kinetického designu, jako je lichoběžníková maska, klínovitý profil a dozadu protažené světlomety.
Zatímco koncept iosis X profilem střechy připomínal kupé, pro sériové provedení byla zvolena vyšší silueta, v níž nalezne dostatek prostoru pět dospělých cestujících.
Zavazadlový prostor je přístupný děleným zadním víkem. Dělené jsou rovněž zadní sdružené svítilny, takže Kuga se pyšní mimořádně širokým nakládacím otvorem. Také vzadu se uplatnil kinetický design, ať již na tvaru sdružených svítilen, okna či nárazníku. Koncovky výfuku jsou elegantně integrované do nárazníku s naznačeným difuzorem.
Interiér působí prostorně – a rozhodně to není pouze efekt vytvořený panoramatickou skleněnou střechou, jež bude pro sériový model nabízena jako výbava na přání. Úhledná, ergonomicky navržená palubní deska plynule přechází do středové konzoly, která jakoby „splývala“ mezi přední sedadla. Vysoko uložené sedadlo a bohaté prosklení mají za následek, že interiér působí lehce a vzdušně, zatímco řidiči i spolujezdci se naskýtá dokonalý výhled všemi směry.
Také v materiálech uvnitř lze spatřit odkazy na koncept iosis X. Vidíme tytéž moderní látky, jemnou kůži a efektní oranžové lemy. S tmavými plochami interiéru v provedení Ebony kontrastuje bílá středová konzola a detaily na dveřích. Tyto prvky naznačují, že Ford v budoucnu hodlá umožnit zákazníkům, aby si nový vůz přizpůsobili svým představám.
Nechybí ani nový navigační systém Blaupunkt, jehož 7“ obrazovka umí mj. zprostředkovat řidiči obraz ze zpětné kamery, umístěné na víku zavazadlového prostoru. Tento konkrétní detail si rozhodně najde cestu do sériové výroby.

JL, 6.9.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar