Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford KA+ je prostorný i hospodárný

Společnost Ford of Europe představila svůj nový subkompaktní model KA+, který za příznivou cenu nabízí mimořádně prostorný interiér, nízkou spotřebu a přesvědčivé jízdní vlastnosti.

KA+ se v evropské nabídce Fordu zařadí po bok úspěšné Fiesty jako zajímavá nová alternativa pro zákazníky, kteří hledají stylový, dobře vybavený a kvalitní malý automobil.

Zákazníci mohou novinku objednávat již ode dneška, první dodávky se očekávají na podzim tohoto roku. KA+ je pětidveřový hatchback založený na globální platformě Fordu pro malé vozy. Na délce pod čtyři metry nabízí velkorysý prostor pěti cestujícím. KA+ je o něco kratší než Fiesta, ale o 29 mm vyšší.

Praktičnost při každodenním používání zajišťuje zavazadlový prostor o objemu 270 l v kombinaci se sklopnými zadními opěradly dělenými v poměru 60/40 a 21 odkládacími přihrádkami po celém interiéru.


Palubní deska dostala atraktivní zrnitou strukturu. Sedadla jsou potažena moderním materiálem v tmavém provedení. Na viditelných místech, jichž se posádka často dotýká, jako jsou vnitřní kliky dveří, ovládací prvky na středové konzole nebo výdechy ventilace, použil Ford hodnotně působící povrchovou úpravu v chromovaném vzhledu.


Aby mohl Ford nabídnout evropským zájemcům o KA+ co nejpříznivější cenu, zvolil pro tento model zjednodušenou paletu motorizací, založenou na úsporném novém zážehovém motoru 1.2 Ti-VCT. K dispozici pro český trh je silnější varianta o výkonu 63 kW (85 k). Motor vychází ze stejné konstrukční řady jako jednotka 1,25 Duratec ve Fiestě. Jeho výkon, hospodárnost i emise zlepšuje proměnné časování sacích i výfukových ventilů.

Motor 1.2 Ti-VCT se standardně dodává s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Vyznačuje se plynulou a pohotovou dodávkou výkonu a širokým rozpětím točivého momentu, což zpříjemňuje jízdu ve městě i na delších cestách.

Ke snížení spotřeby přispívá optimalizovaná kalibrace řídicí jednotky, motorový olej s nízkým třením a také rekuperační dobíjení. To při brzdění či jízdě setrvačností přeměňuje kinetickou energii na elektrickou a využívá ji k dobíjení akumulátoru. Spotřebu zmenšují rovněž pneumatiky se sníženým valivým odporem nebo aerodynamicky optimalizované řešení předního nárazníku. Obě varianty motoru mají kombinovanou spotřebu paliva 5,0 l.


Nový model KA+ má nečekaně rozsáhlou standardní výbavu. Ta obsahuje manuální klimatizaci, rádio s komunikačním a zábavním systémem Ford SYNC s Bluetooth handsfree a hlasovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken i zpětných zrcátek, dálkově ovládané centrální zamykání, šest airbagů, elektronický stabilizační systém ESC s asistentem pro rozjezd do svahu, nastavitelný omezovač rychlosti nebo bezzátkový systém doplňování paliva Ford Easy Fuel.

Na přání je k dispozici například automatická klimatizace, kožený volant s tempomatem, vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací senzory, elektrické stahování zadních oken, vyhřívaná a elektricky sklopná zpětná zrcátka, zadní tmavě tónovaná skla či 15“ kola z lehkých slitin.




Ford 9.6.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar