Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford Fusion pro americký trh předzvěstí Mondea

Nový Fusion slibuje nejlepší spotřebu paliva ze všech srovnatelných vozů na severoamerickém trhu. Vedle zážehových motorizací bude k dispozici rovněž jako hybrid a také jako plug-in hybrid.

Ford zatím nekonkretizuje, zda vůbec a jak bude paleta motorizací podobná připravovanému novému Mondeu, ale Fusion bude k dostání se dvěma zážehovými čtyřválci EcoBoost, jedním atmosféricky plněným zážehovým čtyřválcem a dvěma typy hybridního agregátu. Sériově jsou poháněna přední kola prostřednictvím přímo řazené šestistupňové převodovky, ale v závislosti na motorizaci má být volitelně k dispozici pohon všech čtyř kol nebo šestistupňová samočinná převodovka.
S agregátem 1.6 EcoBoost by se měl stát nejúspornějším nehybridním sedanem střední třídy na americkém trhu. Naopak dynamickou volbu představuje 2.0 EcoBoost, spojený se šestistupňovou samočinnou převodovkou SelectShift Automatic™. V kombinaci s 19“ koly a pohonem všech kol se jedná o nejsportovnější Fusion v nabídce.
Současný Ford Fusion Hybrid se pyšní prestižním titulem Auto roku 2012 v Severní Americe. Nové lithium-ion akumulátory mají nižší hmotnost a větší kapacitu než dosud používané nikl-metal hydridové, což pomohlo zvýšit maximální rychlost ze 76 na 100 km/h.
Další zajímavou technickou inovací je nový zážehový čtyřválec 2,0 l, který pracuje v Atkinsonově cyklu a při menším zdvihovém objemu slibuje stejné dynamické parametry jako dosavadní motor 2,5 l.
Podle americké metodiky měření spotřeby paliva dosahuje Fusion hybrid v přepočtu 5,0 l/100 km* ve městě a 5,3 l/100 km* mimo město, čímž překonává své nejvýznamnější rivaly, Toyotu Camry Hybrid modelového roku 2012 (5,5 l/100 km* ve městě, 6,0 l/100 km* mimo město) i Hyundai Sonata Hybrid modelového roku 2011 (6,7 l/5,9 l/100 km*).


*Uváděné hodnoty spotřeby paliva vycházejí z metodiky používané v USA a zde slouží pouze k relativnímu srovnání jmenovaných modelů. Nelze je srovnávat s hodnotami spotřeby paliva uváděnými v Evropě, neboť evropské metody měření a uvádění spotřeby se řídí jinými právními předpisy než v USA.


Plug-in hybrid Fusion Energi je ještě hospodárnější – v době příchodu na trh na podzim 2012 by měl být nejúspornějším vozem střední třídy na světě. Předpokládaná spotřeba vyjádřená americkým „ekvivalentem mil na galon pro elektromobily” činí 100 MPGe, což je v přepočtu přibližně 2,4 l/100 km.
Díky snímačům, radarům a kamerám, které vozu umožňují „vnímat“ a reagovat, nabídne Fusion zákazníkům bezprecedentní kombinaci asistenčních a komfortních systémů. V závislosti na konfiguraci může Fusion svému řidiči pomoci s udržováním vozu v jízdním pruhu, regulováním rychlosti jízdy podle okolního provozu, nalezením vhodného parkovacího místa a zajetím do něj a dokonce i hlídáním mrtvých úhlů vnějších zpětných zrcátek. Stejné nebo podobné technologie většinou již znají a oceňují evropští majitelé nového Ford Focus či současného Mondea.
Interiér působí sportovním dojmem a se orientuje na řidiče. Vedle toho nabízí sedadla nové generace s rozšířenou funkčností. Zvýšená středová konzola vytváří prostor pro odložení potřebných předmětů. Přesunutí palubní desky blíž k čelnímu oknu uvolnilo prostor pro cestující. Sedadla mají subtilnější a lehčí rámy.
Při vývoji se nezapomnělo ani na bezpečnost. Díky vyššímu podílu vysokopevnostních ocelí má vůz o 10 % tužší karoserii a disponuje adaptivními čelními airbagy, které se přizpůsobí postavě a poloze cestujícího. Další novinkou jsou dva kolenní airbagy vpředu.
Nový Fusion se bude vyrábět v montážním závodě společnosti Ford v mexickém Hermosillu, k němuž se brzy přidá ještě továrna AutoAlliance International Plant v michiganském městě Flat Rock. Prodej v Severní a Jižní Americe bude zahájen během letošního roku.
Ford Mondeo příští generace se v Asii a Evropě začne prodávat příští rok. Fusion se v Severní Americe bude prodávat ve třech stupních výbavy: S, SE a Titanium. Pro většinu ostatních světových trhů připravuje Ford podobný model pod názvem Mondeo.


JL, 12.1.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar