Ford Focus ve všech variantách v Paříži
Vůbec poprvé jsou v Paříži společně vystavovány všechny tři karosářské varianty nové globální rodiny Ford Focus, již v provedení připraveném pro sériovou výrobu. Zákazníci si mohou tak utvořit obraz o novém modelu ještě předtím, než bude začátkem roku 2011 zahájen prodej v Evropě i Severní Americe.
Nová generace byla vyvíjena oddělením Global centre of excellence for Small and Medium Cars v Německu tak, aby mohla být úspěšně nabízena a prodávána na více než 120 trzích celého světa. Vůz stojí na nové globální platformě Ford pro vozy nižší střední třídy a verze pro jednotlivé regiony jsou z 80 procent totožné.
Návštěvníci si mohou prohlédnout všechny tři karosářské varianty – sportovní pětidveřový hatchback, elegantní čtyřdveřový sedan a stylové kombi. Nový Focus chce zastínit konkurenci technickou vyspělostí a rozsáhlejší nabídkou výbavy, než si zákazníci dosud uměli představit.
Ford zároveň do nové rodiny Focusů zařadil i sportovní variantu – Focus ST, která zamíří k zákazníkům během roku 2012. Vrcholný model, poháněný speciální verzí nového čtyřválce EcoBoost 2.0, naladěného na výkon 184 kW (250 k), zůstane věrný odkazu značky Ford ST. Výrazně sportovní exteriér je v dramatickém novém odstínu Tangerine Scream.
Vedle nové generace Focus je v Paříži k vidění rovněž nové Mondeo, které absolvovalo předpremiéru na autosalonu v Moskvě. Představí se ve variantách liftback a kombi a také v úsporném provedení ECOnetic se sníženými emisemi CO2.
Nové modely Ford C-MAX a Grand C-MAX jsou zastoupeny vrcholnými verzemi Titanium s motorem Ford EcoBoost 1.6 o výkonu 132 kW (180 k) a zdokonaleným vznětovým agregátem Duratorq TDCi 2.0. Obě varianty přinášejí do segmentu automobilů pro všestranné aktivity (Multi-Activity Vehicle, MAV) novou úroveň stylu a přitažlivosti.
Nový Ford C-MAX je první sériový Ford postavený na nové globální platformě pro vozy nižší střední třídy. Varianta Grand C-MAX bude od roku 2011 k dostání také v Severní Americe.
Ford neustále stupňuje své úsilí v oblasti snižování spotřeby paliva a emisí CO2 u všech modelů. Důkazem jsou dvě novinky – Ford Mondeo ECOnetic a nová varianta Fordu Ka se sériově montovaným systémem Auto-Start-Stop.
Ford také pokračuje ve svém evropském programu elektrifikace. V Paříži poprvé vystavuje technologii pro hybridní model C-MAX PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle). Ten se má vyrábět ve španělské Valencii a k evropským zákazníkům zamíří během roku 2013.
Andrea Soukupová 1.10.2010
Návštěvníci si mohou prohlédnout všechny tři karosářské varianty – sportovní pětidveřový hatchback, elegantní čtyřdveřový sedan a stylové kombi. Nový Focus chce zastínit konkurenci technickou vyspělostí a rozsáhlejší nabídkou výbavy, než si zákazníci dosud uměli představit.
Ford zároveň do nové rodiny Focusů zařadil i sportovní variantu – Focus ST, která zamíří k zákazníkům během roku 2012. Vrcholný model, poháněný speciální verzí nového čtyřválce EcoBoost 2.0, naladěného na výkon 184 kW (250 k), zůstane věrný odkazu značky Ford ST. Výrazně sportovní exteriér je v dramatickém novém odstínu Tangerine Scream.
Vedle nové generace Focus je v Paříži k vidění rovněž nové Mondeo, které absolvovalo předpremiéru na autosalonu v Moskvě. Představí se ve variantách liftback a kombi a také v úsporném provedení ECOnetic se sníženými emisemi CO2.
Nové modely Ford C-MAX a Grand C-MAX jsou zastoupeny vrcholnými verzemi Titanium s motorem Ford EcoBoost 1.6 o výkonu 132 kW (180 k) a zdokonaleným vznětovým agregátem Duratorq TDCi 2.0. Obě varianty přinášejí do segmentu automobilů pro všestranné aktivity (Multi-Activity Vehicle, MAV) novou úroveň stylu a přitažlivosti.
Nový Ford C-MAX je první sériový Ford postavený na nové globální platformě pro vozy nižší střední třídy. Varianta Grand C-MAX bude od roku 2011 k dostání také v Severní Americe.
Ford neustále stupňuje své úsilí v oblasti snižování spotřeby paliva a emisí CO2 u všech modelů. Důkazem jsou dvě novinky – Ford Mondeo ECOnetic a nová varianta Fordu Ka se sériově montovaným systémem Auto-Start-Stop.
Ford také pokračuje ve svém evropském programu elektrifikace. V Paříži poprvé vystavuje technologii pro hybridní model C-MAX PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle). Ten se má vyrábět ve španělské Valencii a k evropským zákazníkům zamíří během roku 2013.
Andrea Soukupová 1.10.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










