Ford Focus - premiéra v Detroitu
Nová generace Fordu Focus se v těchto dnech představuje na autosalonu NAIAS 2010 v americkém Detroitu. Přináší zákazníkům ještě více cenově dostupných technologií, precizní dílenské zpracování, mimořádně příznivou spotřebu paliva a nový standard jízdních vlastností.
Elegantní, stylový čtyřdveřový sedan i dynamický pětidveřový hatchback se začnou vyrábět koncem roku 2010 současně v Evropě i v Severní Americe a na trh budou uvedeny v prvních měsících roku 2011. Nový Focus bude na všech trzích prakticky totožný, verze pro jednotlivé části světa budou sdílet až 80 procent společných součástí.
Nový Focus bude jedním z 10 různých modelů založených na nové globální platformě pro vozy Ford nižší střední třídy, která podle očekávání vytvoří do roku 2012 souhrnný roční objem dva miliony prodaných vozů. Nejprve přijdou na řadu nový C-MAX a Grand C-MAX, představené již na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2009.
Dynamický dojem z vozu je zdůrazněn výrazným designem interiéru ve stylu leteckého kokpitu, v němž středová konzola jako by obepínala řidiče. Konstruktéři vylepšili inovativní řešení podvozkových skupin stávajícího modelu a zároveň optimalizovali konstrukci nezávislého víceprvkového zadního zavěšení „control blade“.
Specialisté na ladění jízdních vlastností zdokonalili chování vozu v zatáčkách zavedením nového systému Dynamic Cornering Control, který přesměrovává točivý moment mezi oběma poháněnými koly a přispívá k menší nedotáčivosti, i lepší trakci.
Součástí nové palety motorizací bude řada technicky vyspělých přeplňovaných čtyřválců Ford EcoBoost™ s přímým vstřikováním benzínu (DI). V Evropě bude zastoupena jednotkou 1.6 l. Také vznětové agregáty Duratorq TDCi s přímým vstřikováním common-rail byly zdokonaleny, takže všechny motorizace jsou o 10 až 20 % úspornější než dosud.
Pro premiéru Ford zvolil nový zážehový agregát 2.0 s přímým vstřikováním paliva (DI) a dvojitým nezávislým proměnným časováním ventilů (Ti-VCT). Motorizace 2.0 DI Ti-VCT je určena pro severoamerický trh a vyvine o 15 kW vyšší výkon než stávající 2.0 Duratec, přičemž spotřeba klesla o více než 10 procent. Agregát je spřažen s nejnovější evolucí šestistupňové samočinné převodovky Ford PowerShift, jejíž dvouspojková konstrukce sama o sobě přispívá ke snížení paliva o 9 % v porovnání se čtyřstupňovým automatem.
Převodovka vychází z konstrukce přímo řazených rychlostních skříní a na rozdíl od tradičních automatů nepotřebuje složitý a těžký měnič točivého momentu, planetová soukolí a hydraulická čerpadla.
Ford zároveň potvrdil záměr vyrábět od 2011 Focus s akumulátorovým pohonem, určený k prodeji v Severní Americe.
V kokpitu je nejvýznamnější inovací nová generace systému MyFord, která umožňuje řidiči ovládat různé funkce vozidla prostřednictvím nejmodernějších ovládacích a zobrazovacích prvků. U vozů ve vyšších stupních výbavy patří do systému MyFord dotyková barevná obrazovka o úhlopříčce osm palců. Na přání bude k dispozici systém bezklíčového odemykání vozu a tlačítko Ford Power pro spouštění motoru, zadní parkovací kamera a poloautomatický systém paralelního parkování, který samočinně navede vůz do vhodné mezery.
V konstrukci karoserie jsou v hojné míře použity vysokopevnostní oceli. Tento materiál tvoří celých 55 % karoserie a více než 26 % připadá na extrémně pevnou uhlíkovou ocel s příměsí bóru.
Obzvláštní péče byla věnována kvalitě materiálů použitých v interiéru, barevnému sladění, velikosti a rovnoměrnosti spár i výrobním tolerancím vzájemného slícování jednotlivých součástí.
JL, 12.1.2010
Nový Focus bude jedním z 10 různých modelů založených na nové globální platformě pro vozy Ford nižší střední třídy, která podle očekávání vytvoří do roku 2012 souhrnný roční objem dva miliony prodaných vozů. Nejprve přijdou na řadu nový C-MAX a Grand C-MAX, představené již na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2009.
Dynamický dojem z vozu je zdůrazněn výrazným designem interiéru ve stylu leteckého kokpitu, v němž středová konzola jako by obepínala řidiče. Konstruktéři vylepšili inovativní řešení podvozkových skupin stávajícího modelu a zároveň optimalizovali konstrukci nezávislého víceprvkového zadního zavěšení „control blade“.
Specialisté na ladění jízdních vlastností zdokonalili chování vozu v zatáčkách zavedením nového systému Dynamic Cornering Control, který přesměrovává točivý moment mezi oběma poháněnými koly a přispívá k menší nedotáčivosti, i lepší trakci.
Součástí nové palety motorizací bude řada technicky vyspělých přeplňovaných čtyřválců Ford EcoBoost™ s přímým vstřikováním benzínu (DI). V Evropě bude zastoupena jednotkou 1.6 l. Také vznětové agregáty Duratorq TDCi s přímým vstřikováním common-rail byly zdokonaleny, takže všechny motorizace jsou o 10 až 20 % úspornější než dosud.
Pro premiéru Ford zvolil nový zážehový agregát 2.0 s přímým vstřikováním paliva (DI) a dvojitým nezávislým proměnným časováním ventilů (Ti-VCT). Motorizace 2.0 DI Ti-VCT je určena pro severoamerický trh a vyvine o 15 kW vyšší výkon než stávající 2.0 Duratec, přičemž spotřeba klesla o více než 10 procent. Agregát je spřažen s nejnovější evolucí šestistupňové samočinné převodovky Ford PowerShift, jejíž dvouspojková konstrukce sama o sobě přispívá ke snížení paliva o 9 % v porovnání se čtyřstupňovým automatem.
Převodovka vychází z konstrukce přímo řazených rychlostních skříní a na rozdíl od tradičních automatů nepotřebuje složitý a těžký měnič točivého momentu, planetová soukolí a hydraulická čerpadla.
Ford zároveň potvrdil záměr vyrábět od 2011 Focus s akumulátorovým pohonem, určený k prodeji v Severní Americe.
V kokpitu je nejvýznamnější inovací nová generace systému MyFord, která umožňuje řidiči ovládat různé funkce vozidla prostřednictvím nejmodernějších ovládacích a zobrazovacích prvků. U vozů ve vyšších stupních výbavy patří do systému MyFord dotyková barevná obrazovka o úhlopříčce osm palců. Na přání bude k dispozici systém bezklíčového odemykání vozu a tlačítko Ford Power pro spouštění motoru, zadní parkovací kamera a poloautomatický systém paralelního parkování, který samočinně navede vůz do vhodné mezery.
V konstrukci karoserie jsou v hojné míře použity vysokopevnostní oceli. Tento materiál tvoří celých 55 % karoserie a více než 26 % připadá na extrémně pevnou uhlíkovou ocel s příměsí bóru.
Obzvláštní péče byla věnována kvalitě materiálů použitých v interiéru, barevnému sladění, velikosti a rovnoměrnosti spár i výrobním tolerancím vzájemného slícování jednotlivých součástí.
JL, 12.1.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout