Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford Focus Active - hatchback i kombi

Focus Active lze koupit jako pětidveřový hatchback i jako kombi. Vyznačuje se robustní stylizací exteriéru, zvýšenou světlou výškou a specifickým naladěním podvozku. Zachovává si vynikající jízdní vlastnosti Focusu, navíc ale nabízí lepší průchodnost na nezpevněných komunikacích a zvýšenou pozici za volantem.

Nabídku pohonných jednotek tvoří zážehové motory Ford 1,0 a 1.5 EcoBoost o výkonu až 134 kW a vznětové agregáty Ford 1.5 a 2.0 EcoBlue o výkonu až 110 kW, kombinované se šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou samočinnou převodovkou. Pro Českou republiku jsou zatím dostupné 1.5 EcoBoost o výkonu 110 kW a 2.0 EcoBlue o výkonu 110 kW.

Nový Focus Active se stal třetím členem nové řady crossoverů Active, do níž patří ještě modely Fiesta Active a KA+ Active, které byly uvedeny na trh v průběhu letošního roku.


Podvozek na špatné cesty

Obě karosářské varianty Focusu Active jsou vybaveny zadní nápravou SLA (Short Long Arm, podle horního kratšího a spodního delšího ramene). Od běžných variant se podvozek liší jinými pružinami a tlumiči pérování, zkrutnými stabilizátory i geometrií obou náprav. Světlá výška narostla o 30 mm vpředu a o 34 mm vzadu.

Náprava SLA v kombinaci s izolovaným pomocným rámem zajišťuje požadovanou rovnováhu mezi schopností pohlcovat větší nerovnosti a kultivovaným projevem na běžném povrchu. Kombi se vyznačuje odlišnou geometrií zadního zavěšení s upraveným uložením tlumičů pérování. Toto řešení pomáhá zachovat agilitu a ovladatelnost i se zátěží v zavazadlovém prostoru a současně zvětšuje přepravní kapacitu díky větší šířce podlahy.

Sériově se na Focus Active montují 17“ kola z lehké slitiny s pneumatikami 215/55 R17. K dispozici jsou rovněž 18“ kola s plášti 215/50 R18. Vedle již známých přepínatelných jízdních režimů Normal, Sport a Eco naleznou řidiči Focusu Active v nabídce i dva nové:

Kluzký povrch – upraví nastavení ESC a protiprokluzového systému pro jízdu na povrchu se sníženým koeficientem tření, jako jsou bláto, sníh či led. V tomto režimu se omezí prokluz kol v přímém směru, včetně rozjíždění z místa. Reakce na sešlápnutí plynového pedálu jsou pozvolnější.

Nezpevněná cesta – pomáhá zachovat setrvačný pohyb při jízdě na měkkém podloží, například na písku. Protiblokovací brzdový systém umožňuje v tomto nastavení krátké zablokování kol a protiprokluzový systém naopak kola nechává více protáčet, aby se dezén pneumatik čistil od písku, sněhu či bláta. I zde jsou reakce na sešlápnutí plynového pedálu pozvolnější než v režimu Normal.


Robustní, prostorný a všestranný

Na „dobrodružný“ charakter Focusu Active poukazují také designové detaily interiéru i exteriéru. Například tmavá maska chladiče se specifickým vzorem mřížky nebo plastová ochrana spodních partií karoserie, která se táhne od spodní hrany předního nárazníku přes lemy blatníků a prahy až k zádi.

V kabině nalezneme kožený volant a hlavici řadicí páky spolu se světlými dekoračními prvky. Sedadla se zvýrazněným bočním vedením jsou čalouněna látkou Active s modrými švy.
Díky prodloužení rozvoru náprav o 50 mm a ploché podlaze je nová generace prostornější než předchozí. Varianta Active tuto přednost zachovává. Cestující na předních sedadlech si užívají mimořádné šířky v oblasti ramen – 1 421 mm. Také užší středová konzola s elektrickým ovládáním parkovací brzdy a otočným voličem převodovky (u vozů se samočinným řazením) ponechává cestujícím vpředu více prostoru.

Vzadu je ve srovnání s předchozím Focusem nejméně o 50 mm více místa před koleny, což znamená 81 mm. Šířka v úrovni ramen narostla téměř o 60 mm. Pocit vzdušnosti zvyšují zadní dveře s okny zasahujícími do C-sloupku, která cestujícím na zadních sedadlech umožňují lepší výhled.

Nakládání usnadní bezdotykové ovládání pátých dveří, které umožňuje otevřít zavazadlový prostor pouhým mávnutím nohou pod zadním nárazníkem. Samotný zavazadelník má objem až 1 653 l.


Příjemné cestování díky vyspělé technice

Nový Focus Active nabízí stejnou paletu vyspělých jízdních asistentů jako běžné verze nového Focusu, představené během letošního roku. Tyto systémy přispívají k intuitivnímu ovládání, omezují únavu při delších cestách a umocňují zážitek z jízdy. Jedná se mimo jiné o následující technologie:


Adaptivní tempomat (ACC) rozšířený o funkci Stop & Go, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost a systém aktivního udržování v jízdním pruhu;


Adaptivní LED světlomety s funkcí prediktivního svícení do zatáček a osvětlení podle dopravních značek. Využívají kameru, s jejíž pomocí nastaví v předstihu světelný kužel podle průběhu silnice před vozem, a dokonce i podle dopravního značení;


Aktivní parkovací asistent nové generace. Nově v kombinaci s automatickou převodovkou dokáže přidávat plyn i brzdit. Díky tomu zcela samočinně zaparkuje po pouhém stisku tlačítka;


První průhledový (Head-Up) displej v nabídce evropského Fordu;


Asistent vyhýbacího manévru. Ve voze této třídy je nabízen vůbec poprvé. Pomáhá řidiči vyhnout se stojícím nebo pomalejším vozidlům a díky tomu předejít nehodě.



Radka Žáčková 21.11.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar