Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford Fiesta v nové generaci

Nový Ford Fiesta je technicky nejvyspělejší malý vůz na evropském trhu. Přijíždí s nejpokročilejší sadou asistenčních systémů a nejširšími možnostmi konektivity v kategorii velkosériově vyráběných evropských malých vozů.

Ford bude zpočátku nabízet čtyři sériové verze s výrazně odlišným charakterem: stylovou Fiestu Titanium, sportovní Fiestu ST-Line s designem inspirovaným modely Ford Performance, luxusní Fiestu Vignale a Fiestu Trend. V příštím roce nabídku rozšíří ještě crossover Fiesta Active a sportovní Fiesta ST s výkonem 147 kW.

Nová generace přináší nevídanou paletu technologií, které zlepšují komfort, usnadňují obsluhu a zvyšují bezpečnost. Pokročilé asistenční systémy využívají dvou kamer, tří radarů a 12 ultrazvukových senzorů. S takovou sestavou čidel je možné sledovat prostor okolo vozu v rozsahu celých 360° a zabírat prostor vpředu na vzdálenost 130 metrů. To je víc než délka fotbalového hřiště.

Jako Ford nabídne zdokonalený předkolizní asistent s detekcí chodců. Ten za pomoci kamery rozpozná osoby, které se nacházejí ve vozovce nebo by mohly vstoupit do jízdní dráhy vozu, i v noci. V určitých případech dokáže dokonce nehodě zcela zabránit.

Ve Fiestě se poprvé objevuje aktivní parkovací asistent s podporou příčného i podélného stání, který pomáhá řidiči najít vhodné parkovací místo a automaticky do něj zaparkovat. Novým vylepšením je funkce automatického brzdění v případech, kdy bezprostředně hrozí srážka s jiným objektem a řidič nereaguje na varování. K dispozici je rovněž asistent vyparkování, který pomůže s vyjetím z podélného stání.


Další novinky:


Systém rozpoznávání dopravních značek, který nově dokáže rozlišit mezi několika značkami s rychlostním omezením (například na víceproudých komunikacích nebo na sjezdu z dálnice) a řidiče upozorní na příslušnou nejvyšší povolenou rychlost podle toho, v jakém pruhu se právě nachází.
Asistent dálkových světel, který nyní účinněji přepíná dálková světla v místech, kde se protijedoucí vozidla pohybují za dělicím středovým pásem. Dokáže rozpoznat přibližující se kamion a zabrání oslnění jeho řidiče. Díky nové funkci „soft-ramping“ je navíc přechod mezi potkávacími a dálkovými světly plynulejší, což má při jízdě v noci pozitivní dopad i na pohodlí samotného řidiče.

Fiesta nyní nabízí celkem 15 asistenčních technologií. Vedle výše uvedených k nim patří rovněž adaptivní tempomat, nastavitelný omezovač rychlosti, hlídání mrtvých úhlů, sledování bdělosti řidiče, systém automatického navrácení do jízdního pruhu, upozornění na vyjetí z pruhu nebo detektor bezpečné vzdálenosti.


Boční profil je střízlivější a méně klínovitý. Plně využívá prodloužení karoserie o 71 mm a rozšíření o 13 mm. Vzniká tak dojem delšího, luxusnějšího vozu.


Pohonné jednotky


Zjednodušená paleta pokročilých zážehových a vznětových motorů Euro 6 nabízí přesvědčivou dynamiku i nízkou spotřebu.

Oceňovaný zážehový motor 1.0 EcoBoost je dostupný ve verzích 74 kW (100 k), 92 kW (125 k) a 103 kW (140 k). Dodává se v kombinaci s novou šestistupňovou manuální převodovkou se sníženým vnitřním třením, která pomáhá dosáhnout spotřeby paliva 4,3 l/100 km. Variantu 74 kW lze na přání kombinovat se šestistupňovou automatickou převodovkou, doplněnou o řazení na volantu.

Turbodmychadlem přeplňovaný tříválec 1.0 EcoBoost se vyznačuje aplikací vyspělých technických řešení včetně vysokotlakého přímého vstřikování paliva, nezávisle proměnného časování sacích a výfukových ventilů a inovativní konstrukce klikové hřídele, která zlepšuje vyváženost běhu tříválcového motoru.

Vznětový motor Ford 1.5 TDCi 88 kW (120 k) je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou se spotřebou 4,3 l/100 km. Motor 1.5 TDCi je nabízen také ve verzi 63 kW (85 k) a se šestistupňovou manuální převodovkou má kombinovanou spotřebu 3,2 l/100 km.

Motor 1.5 TDCi dostal optimalizovaný tvar spalovacích komor, nové výfukové turbodmychadlo – u verze 88 kW s variabilní geometrií lopatek – a vyspělou vstřikovací soustavu, která zlepšuje kultivovanost běhu. Funkce inteligentního dobíjení zlepšuje spotřebu přednostním spínáním alternátoru a dobíjením akumulátoru ve chvílích, kdy vůz jede setrvačností nebo brzdí.

Zážehový atmosférický agregát Ford 1,1 l sdílí tříválcovou architekturu s agregátem 1.0 EcoBoost. Je nabízen ve verzích 51 kW (70 k) a 63 kW (85 k), v obou případech s pětistupňovou manuální převodovkou.

Spotřebu paliva dále snižuje technologie Auto Start Stop (dodávaná ke všem motorům) nebo aktivní maska chladiče (pro 1.0 EcoBoost a 1.5 TDCi 63 kW). Nové tlačítko Eco upravuje chod motoru a odezvu na plyn. Tyto změny pomáhají řidiči ještě více snížit spotřebu paliva, pokud si to přeje. Aerodynamické kryty na podvozku snižují odpor vzduchu.


Větší radost z jízdy


Nová Fiesta staví na znamenitých jízdních vlastnostech předchůdce. Přidává však silnější přilnavost, výkonnější brzdy a lepší odezvu řízení. Všechny díly podvozku prošly úpravami s cílem zdokonalit jízdní vlastnosti.

Širší využití bórem legované oceli, laserové svařování, pevnější uchycení předního pomocného rámu a navařené uchycení zadní zkrutné příčky zvyšují torzní tuhost o 15 procent. Rozchod kol je širší o 30 mm vpředu a o 10 mm vzadu. Rozvor náprav se prodloužil o 4 mm. Díky tomu bylo možné uzpůsobit zavěšení pro použití větších, až 18“ kol. Lehčí a pevnější zkrutný stabilizátor s dutou konstrukcí účinněji potlačuje náklony karoserie a zlepšuje přesnost směrového vedení.

Podvozek nyní generuje o 10 procent více přilnavosti v zatáčkách. Přispívá k tomu i systém elektronického rozdělování točivého momentu, který zlepšuje chování vozu při průjezdu zatáčkou nepatrným přibrzďováním vnitřních kol. Brzdná dráha z rychlosti 100 km/h do zastavení se zkrátila o více než osm procent. Modely s výkonem vyšším než 74 kW mají v sériové výbavě kotoučové brzdy i vzadu.

Nová pouzdra zavěšení jsou dvakrát tužší než u stávající Fiesty, což přináší ostřejší reakce na otočení volantem. Jejich specifický tvar se navíc přímo podílí na účinnějším pohlcování nerovností vozovky. Ve spojení s mohutnější torzně deformovatelnou příčkou zadní nápravy přinášejí také výhodu v podobě menšího přenosu valivého hluku do prostoru pro cestující.



Ford 24.7.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar