Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford Fiesta Van - premiéra na IAA 2008

Na mezinárodním veletrhu užitkových vozů IAA 2008 v německém Hanoveru se poprvé představuje světové veřejnosti nový Ford Fiesta Van, který do evropského segmentu lehkých užitkových vozidel přináší kromě praktičnosti také dávku stylu a zábavy.

Vůz je založen na nové generaci osobního vozu Fiesta a byl navržen tak, aby dokázal vyhovět soukromým i pracovním potřebám zákazníků, jimž bude na většině evropských trhů k k dispozici již začátkem roku 2009.
Díky kompaktnímu půdorysu, prakticky řešenému nákladovému prostoru a nízkým provozním nákladům je ideální volbou pro expresní rozvážkové služby, drobné živnostníky nebo třeba umělce. Všestrannost užitkových vozidel se zde snoubí se vzhledem a pohodlím osobního vozu.
Nový model sdílí řadu klíčových vlastností s osobní verzí. Robustní, nicméně velmi lehká třídveřová karoserie představuje výborný základ pro automobil se skvělými jízdními vlastnostmi, vysokou úrovní bezpečnosti a spolehlivosti, příznivou spotřebou paliva a odpovídající nosností.
„Druhý pár bočních oken byl nahrazen panely v barvě karoserie a zadní sedadla standardní třídveřové Fiesty musela uvolnit místo prakticky tvarovanému ložnému prostoru s plochou podlahou. Objem nákladového prostoru bude přes 1000 litrů, maximální využitelná délka ložné plochy je až 1292 mm, šířka 1278 mm (1004 mm mezi podběhy) a výška 936 mm.
Zájemci o novou Fiestu Van budou moci vybírat z vyvážené palety hospodárných pohonných jednotek. Zážehové agregáty reprezentuje šestnáctiventilový motor Duratec 1.25 (60 kW/82 k), vznětové jednotky jsou zastoupeny turbodieselem Duratorq 1.4 l TDCi (50 kW/68 k) a vrcholným Duratorq 1.6 l TDCi (66 kW/90 k), který je standardně vybaven filtrem pevných částic.
Cílové hodnoty spotřeby paliva a emisí skleníkových plynů se shodují s parametry standardní třídveřové Fiesty. Při kombinované spotřebě 4,2 l/100 km a emisích CO2 110 g/km představují oba vznětové agregáty cenově dostupnou cestu k ekologicky šetrnému užitkovému automobilu.
Znamenitě vyladěný podvozek se vzpěrami MacPherson vpředu a vlečenými rameny vzadu byl optimalizován pro zajištění předvídatelného chování vozu bez ohledu na zatížení.
Nové řízení s elektrickým posilovačem (EPAS) přispívá k nižší spotřebě paliva, protože se obejde bez tradičního hydraulického čerpadla, poháněného od klikové hřídele motoru.
Fiesta Van je standardně vybavena řadou systémů aktivní bezpečnosti, jako je např. protiblokovací systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného tlaku (EBD). Na přání lze dodat elektronický stabilizační systém (ESP) s brzdovým asistentem (EBA). Seznam technologií pasivní bezpečnosti obsahuje mj. standardně montované čelní airbagy, na přání boční airbagy i kolenní airbag řidiče – ten se v daném segmentu objevuje vůbec poprvé.
Stejně jako osobní Fiesta je i užitkový model vybaven bezvíčkovým hrdlem nádrže Ford Easyfuel, zabraňující načerpání nesprávného paliva. Tento systém uvítají zejména firmy, které provozují flotily vozů se zážehovými i vznětovými motory a jejichž řidiči často střídají různá auta.
Díky rozsáhlé nabídce příslušenství a výbavy na přání dostane každý zákazník možnost přizpůsobit Fiestu Van svým konkrétním potřebám. Na výběr bude několik různých audio systémů, rozhraní Bluetooth® pro bezdrátové připojení mobilního telefonu nebo integrovaný držák přenosné navigace. Dále bude možné objednat několik úrovní zabezpečení včetně dálkově ovládaného dvojitého centrálního zamykání nebo alarmu s ochranou vnitřního prostoru.
Podrobné technické údaje vozu Ford Fiesta Van budou zveřejněny před jeho uvedením na trh začátkem roku 2009.


JL, 29.9.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar