Ford Fiesta Van - premiéra na IAA 2008
Na mezinárodním veletrhu užitkových vozů IAA 2008 v německém Hanoveru se poprvé představuje světové veřejnosti nový Ford Fiesta Van, který do evropského segmentu lehkých užitkových vozidel přináší kromě praktičnosti také dávku stylu a zábavy.
Vůz je založen na nové generaci osobního vozu Fiesta a byl navržen tak, aby dokázal vyhovět soukromým i pracovním potřebám zákazníků, jimž bude na většině evropských trhů k k dispozici již začátkem roku 2009.
Díky kompaktnímu půdorysu, prakticky řešenému nákladovému prostoru a nízkým provozním nákladům je ideální volbou pro expresní rozvážkové služby, drobné živnostníky nebo třeba umělce. Všestrannost užitkových vozidel se zde snoubí se vzhledem a pohodlím osobního vozu.
Nový model sdílí řadu klíčových vlastností s osobní verzí. Robustní, nicméně velmi lehká třídveřová karoserie představuje výborný základ pro automobil se skvělými jízdními vlastnostmi, vysokou úrovní bezpečnosti a spolehlivosti, příznivou spotřebou paliva a odpovídající nosností.
„Druhý pár bočních oken byl nahrazen panely v barvě karoserie a zadní sedadla standardní třídveřové Fiesty musela uvolnit místo prakticky tvarovanému ložnému prostoru s plochou podlahou. Objem nákladového prostoru bude přes 1000 litrů, maximální využitelná délka ložné plochy je až 1292 mm, šířka 1278 mm (1004 mm mezi podběhy) a výška 936 mm.
Zájemci o novou Fiestu Van budou moci vybírat z vyvážené palety hospodárných pohonných jednotek. Zážehové agregáty reprezentuje šestnáctiventilový motor Duratec 1.25 (60 kW/82 k), vznětové jednotky jsou zastoupeny turbodieselem Duratorq 1.4 l TDCi (50 kW/68 k) a vrcholným Duratorq 1.6 l TDCi (66 kW/90 k), který je standardně vybaven filtrem pevných částic.
Cílové hodnoty spotřeby paliva a emisí skleníkových plynů se shodují s parametry standardní třídveřové Fiesty. Při kombinované spotřebě 4,2 l/100 km a emisích CO2 110 g/km představují oba vznětové agregáty cenově dostupnou cestu k ekologicky šetrnému užitkovému automobilu.
Znamenitě vyladěný podvozek se vzpěrami MacPherson vpředu a vlečenými rameny vzadu byl optimalizován pro zajištění předvídatelného chování vozu bez ohledu na zatížení.
Nové řízení s elektrickým posilovačem (EPAS) přispívá k nižší spotřebě paliva, protože se obejde bez tradičního hydraulického čerpadla, poháněného od klikové hřídele motoru.
Fiesta Van je standardně vybavena řadou systémů aktivní bezpečnosti, jako je např. protiblokovací systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného tlaku (EBD). Na přání lze dodat elektronický stabilizační systém (ESP) s brzdovým asistentem (EBA). Seznam technologií pasivní bezpečnosti obsahuje mj. standardně montované čelní airbagy, na přání boční airbagy i kolenní airbag řidiče – ten se v daném segmentu objevuje vůbec poprvé.
Stejně jako osobní Fiesta je i užitkový model vybaven bezvíčkovým hrdlem nádrže Ford Easyfuel, zabraňující načerpání nesprávného paliva. Tento systém uvítají zejména firmy, které provozují flotily vozů se zážehovými i vznětovými motory a jejichž řidiči často střídají různá auta.
Díky rozsáhlé nabídce příslušenství a výbavy na přání dostane každý zákazník možnost přizpůsobit Fiestu Van svým konkrétním potřebám. Na výběr bude několik různých audio systémů, rozhraní Bluetooth® pro bezdrátové připojení mobilního telefonu nebo integrovaný držák přenosné navigace. Dále bude možné objednat několik úrovní zabezpečení včetně dálkově ovládaného dvojitého centrálního zamykání nebo alarmu s ochranou vnitřního prostoru.
Podrobné technické údaje vozu Ford Fiesta Van budou zveřejněny před jeho uvedením na trh začátkem roku 2009.
JL, 29.9.2008
Díky kompaktnímu půdorysu, prakticky řešenému nákladovému prostoru a nízkým provozním nákladům je ideální volbou pro expresní rozvážkové služby, drobné živnostníky nebo třeba umělce. Všestrannost užitkových vozidel se zde snoubí se vzhledem a pohodlím osobního vozu.
Nový model sdílí řadu klíčových vlastností s osobní verzí. Robustní, nicméně velmi lehká třídveřová karoserie představuje výborný základ pro automobil se skvělými jízdními vlastnostmi, vysokou úrovní bezpečnosti a spolehlivosti, příznivou spotřebou paliva a odpovídající nosností.
„Druhý pár bočních oken byl nahrazen panely v barvě karoserie a zadní sedadla standardní třídveřové Fiesty musela uvolnit místo prakticky tvarovanému ložnému prostoru s plochou podlahou. Objem nákladového prostoru bude přes 1000 litrů, maximální využitelná délka ložné plochy je až 1292 mm, šířka 1278 mm (1004 mm mezi podběhy) a výška 936 mm.
Zájemci o novou Fiestu Van budou moci vybírat z vyvážené palety hospodárných pohonných jednotek. Zážehové agregáty reprezentuje šestnáctiventilový motor Duratec 1.25 (60 kW/82 k), vznětové jednotky jsou zastoupeny turbodieselem Duratorq 1.4 l TDCi (50 kW/68 k) a vrcholným Duratorq 1.6 l TDCi (66 kW/90 k), který je standardně vybaven filtrem pevných částic.
Cílové hodnoty spotřeby paliva a emisí skleníkových plynů se shodují s parametry standardní třídveřové Fiesty. Při kombinované spotřebě 4,2 l/100 km a emisích CO2 110 g/km představují oba vznětové agregáty cenově dostupnou cestu k ekologicky šetrnému užitkovému automobilu.
Znamenitě vyladěný podvozek se vzpěrami MacPherson vpředu a vlečenými rameny vzadu byl optimalizován pro zajištění předvídatelného chování vozu bez ohledu na zatížení.
Nové řízení s elektrickým posilovačem (EPAS) přispívá k nižší spotřebě paliva, protože se obejde bez tradičního hydraulického čerpadla, poháněného od klikové hřídele motoru.
Fiesta Van je standardně vybavena řadou systémů aktivní bezpečnosti, jako je např. protiblokovací systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného tlaku (EBD). Na přání lze dodat elektronický stabilizační systém (ESP) s brzdovým asistentem (EBA). Seznam technologií pasivní bezpečnosti obsahuje mj. standardně montované čelní airbagy, na přání boční airbagy i kolenní airbag řidiče – ten se v daném segmentu objevuje vůbec poprvé.
Stejně jako osobní Fiesta je i užitkový model vybaven bezvíčkovým hrdlem nádrže Ford Easyfuel, zabraňující načerpání nesprávného paliva. Tento systém uvítají zejména firmy, které provozují flotily vozů se zážehovými i vznětovými motory a jejichž řidiči často střídají různá auta.
Díky rozsáhlé nabídce příslušenství a výbavy na přání dostane každý zákazník možnost přizpůsobit Fiestu Van svým konkrétním potřebám. Na výběr bude několik různých audio systémů, rozhraní Bluetooth® pro bezdrátové připojení mobilního telefonu nebo integrovaný držák přenosné navigace. Dále bude možné objednat několik úrovní zabezpečení včetně dálkově ovládaného dvojitého centrálního zamykání nebo alarmu s ochranou vnitřního prostoru.
Podrobné technické údaje vozu Ford Fiesta Van budou zveřejněny před jeho uvedením na trh začátkem roku 2009.
JL, 29.9.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout