Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford Fiesta ECOnetic jezdí za 3,7 litru

Nejnovější člen rodiny Fiesta, model ECOnetic, přináší na pařížský autosalon nevídanou kombinaci stylu a hospodárnosti. Vůz pohání speciálně naladěným agregát Duratorq TDCi 1.6/66 kW s filtrem pevných částic cDPF již v sériové výbavě.

Kombinovaná spotřeba Fiesty ECOnetic činí pouhých 3,7 l/100 km, čemuž odpovídají emise CO2 na úrovni 98 gramů na kilometr jízdy. To je nejnižší hodnota jak v daném segmentu, tak v celém portfoliu Ford of Europe.
Ve srovnání s Fiestou 1.6 TDCi předchozí generace spotřebuje Fiesta ECOnetic během 20 000 ujetých km o 160 litrů méně nafty.
Spotřeba mimo město vychází ještě příznivěji – pouze 3,2 l/100 km. Mimořádné hospodárnosti však nebylo dosaženo na úkor jízdní dynamiky. Fiesta ECOnetic dokáže akcelerovat z klidu na 100 km/h za 12,3 s a vyvine rychlost až 178 km/h.
Stejně jako stávající modely ECOnetic dosáhla Fiesta těchto mimořádných parametrů s pomocí efektivnější aerodynamiky, pneumatik s nižším valivým odporem a vyspělých maziv. Již standardní Fiesta se pyšní příznivým koeficientem aerodynamického odporu 0,33, nicméně okolo verze ECOnetic s nižší světlou výškou, zakrytovanými koly a řadou dalších aerodynamických detailů obtéká vzduch ještě efektivněji.
Výčet úprav uzavírá delší stálý převod, pneumatiky 175/65 R14 s nízkým valivým odporem a speciální maziva, minimalizující třecí ztráty v hnací soustavě. Ve spolupráci se společností BP vyvinul Ford pro modely ECOnetic novou generaci motorových i převodových olejů s nižší viskozitou.
Fiesta ECOnetic se může pochlubit nejnižší spotřebou paliva ve svém segmentu, aniž by ztratila cokoli z praktičnosti, stylu a temperamentu celé rodiny Fiesta.
Ze systematického úsilí společnosti Ford of Europe o udržitelnou mobilitu však netěží pouze Fiesta ECOnetic. Všechny varianty nové Fiesty jsou např. vybaveny elektrickým posilovačem řízení (EPAS), který nezvyšuje spotřebu paliva tolik jako tradiční hydraulický posilovač. Nová Fiesta zároveň váží o 40 kilogramů méně než stávající model, přestože disponuje rozsáhlejší bezpečnostní výbavou a vylepšenou akustickou izolací.

Výroba s použitím obnovitelných zdrojů

Snaha o udržitelnou mobilitu se nepromítla pouze do vývoje Fiesty, ale také do její výroby. Středisko výroby vznětových agregátů v britském Dagenhamu, kde vznikají motory TDCi, získává veškerou elektřinu z obnovitelných zdrojů. Ke dvěma zdejším větrným turbínám zanedlouho přibude třetí.
Ford se snaží zajistit energii z obnovitelných zdrojů i pro svůj výrobní závod a technologické centrum v Kolíně nad Rýnem. Ve výsledku tak společnost sníží svoje emise CO2 o 190 000 tun ročně.
Nová Fiesta ECOnetic bude na většině evropských trhů k dostání ještě před koncem roku 2008. Po modelech Mondeo ECOnetic (139 g/km) a Focus ECOnetic (115 g/km) se stane již třetím modelem této řady ekologicky šetrných modelů.

JL, 18.9.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar