Ford F150 - zmodernizovaný bestseller
V Americe je Ford F150 nejprodávanějším truckem, jak se tam přezdívá pikapům, už šedesát let. Až dosud jich bylo vyrobeno přes neuvěřitelných 33 milionů. V Detroitu představil Ford další verzi přepracovaného bestselleru.
Aby si udržel zákazníky dostal nový silnější a lehký žebřinový rám, silnější pohonné jednotky stejně jako větší kabinu v novém designu. Nápadné jsou tři mohutné příčné lamely v mřížce chladiče, téměř u všech verzí budou k dispozici tři provedení kabin, čtyři ložné plochy a sedm úrovní výbavy.
Model XL platí u Forda za „dělníka“, zatímco STX má uspokojit sportovně laděné řidiče a po FX4 sáhne ten, kdo hledá vůz s pohonem 4x4. Luxus nabízejí pak výbavy Lariat a King Ranch a nad tím vším trůní ještě Platinum, který má nabídnout dosud nepoznaný luxus.
Paleta motorů se omezuje na tři pohonné jednotky – V8 5.4 (může být provozován také na E85), stejně jako V8 4.6 s dvou a tříventilovou technikou. Oba silnější agregáty jsou osazeny šestistupňovou samočinnou převodovkou, základní motor přichází se čtyřstupňovou. Vznětové a benzinové motory malého objemu s přímým vstřikem a přeplňováním se mají objevit v roce 2010.
V interiéru byly všechny ovládací prvky a plochy přepracovány. Počet odkládacích schránek vzrostl na třicet, přičemž největší se nachází v nové středové konzole. Sklopná zadní lavice uvolňuje přístup k dalšímu odkládacímu prostoru. Do sériové výbavy patří kontrola trakce, průběžné boční airbagy, ESP, ABS a systém stabilizace přívěsu.
JL, 31.1.2008
Model XL platí u Forda za „dělníka“, zatímco STX má uspokojit sportovně laděné řidiče a po FX4 sáhne ten, kdo hledá vůz s pohonem 4x4. Luxus nabízejí pak výbavy Lariat a King Ranch a nad tím vším trůní ještě Platinum, který má nabídnout dosud nepoznaný luxus.
Paleta motorů se omezuje na tři pohonné jednotky – V8 5.4 (může být provozován také na E85), stejně jako V8 4.6 s dvou a tříventilovou technikou. Oba silnější agregáty jsou osazeny šestistupňovou samočinnou převodovkou, základní motor přichází se čtyřstupňovou. Vznětové a benzinové motory malého objemu s přímým vstřikem a přeplňováním se mají objevit v roce 2010.
V interiéru byly všechny ovládací prvky a plochy přepracovány. Počet odkládacích schránek vzrostl na třicet, přičemž největší se nachází v nové středové konzole. Sklopná zadní lavice uvolňuje přístup k dalšímu odkládacímu prostoru. Do sériové výbavy patří kontrola trakce, průběžné boční airbagy, ESP, ABS a systém stabilizace přívěsu.
JL, 31.1.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













