Ford C-Max pro pět i sedm osob
Poprvé si mohou zájemci o kompaktní Ford třídy MAV vybírat ze dvou provedení. Kromě pětimístného modelu C-MAX je k dispozici rovněž sedmimístný Grand C-MAX s dvojicí posuvných bočních dveří a vynalézavým uspořádáním sedadel.
Nová řada Ford C-MAX přináší do svého segmentu řadu nových technologií, zaměřených na pohodlí, bezpečnost posádky i rozvoj udržitelné osobní mobility (např. nový aktivní parkovací asistent).
Novinka uvede na trh zážehový čtyřválec Ford EcoBoost 1.6, který jako ostatní motory z této řady kombinuje vysokotlaké přímé vstřikování, přeplňování turbodmychadlem a nezávislé proměnné časování sacích i výfukových ventilů.
Grand C-MAX má o 140 mm delší rozvor náprav než C-MAX a je také o 40 mm vyšší. S délkou 4,52 m poskytuje prostor až sedmi cestujícím, popřípadě pěti lidem s mnoha zavazadly.
Uspořádání sedadel a konstrukce dveří modelu Grand C-MAX vzešly z rozsáhlého průzkumu. Pro maximální využití interiéru, vyvinuli inženýři geniální mechanismus pro sklápění sedadel ve druhé řadě. Prostřední sedadlo lze rychle a jednoduše složit pod jedno z vnějších sedadel a vytvořit tak průchozí „uličku“ pro přístup dozadu.
Také uspořádání sedadel přebírá C-MAX od svého předchůdce. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 40/20/40 a sklopná nezávisle na sobě. Na přání dodávaný systém Comfort umožňuje posunout obě krajní sedadla diagonálně směrem dozadu a blíž ke středové ose vozidla.
Pracoviště řidiče se vyznačuje výborným výhledem z vysoko položeného sedadla a ergonomicky umístěnou řadicí pákou. Ovládací a informační prvky v interiéru představují novou generaci rozhraní HMI.
Nová řada C-MAX se může pochlubit nejmodernějšími pohonnými jednotkami.
V nabídce zážehových motorů se poprvé představuje nový čtyřválec EcoBoost SCTi 1.6 ve dvou variantách – 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k). Verze 132 kW se vyznačuje silou od nejnižších otáček, což dokládá zrychlení 0-100 km/h za 8,5 s a pružné zrychlení 50-100 km/h na čtyřku za 8,8 s.
Vyhledávané vznětové agregáty Duratorq TDCi 1.6 a 2.0 l byly inovovány a nyní se vyznačují ještě lepším výkonem, kultivovaností a hospodárností. Tyto motory se pyšní vynikající průměrnou spotřebou paliva.
Výkonné a hospodárné zážehové a vznětové motory doplňují vyspělé převodovky jako např. šestistupňová Durashift, která se v C-MAXu objevuje poprvé, a vyspělá šestistupňová samočinná PowerShift s dvouspojkovou konstrukcí. Klíčovou roli ve zprostředkování dynamičtějšího zážitku z jízdy sehrává nový elektrický posilovač řízení (EPAS), modernizovaná konstrukce podvozku s částečně izolovaným pomocným rámem vpředu a víceprvkovým zavěšením Control Blade vzadu a zařazení nového vyspělého systému stranového přesměrovávání točivého momentu (TVC) do sériové výbavy. Ten přispívá k ještě dokonalejší stabilitě vozu v zatáčkách a hbitosti jeho reakcí.
Díky využití nové globální platformy Ford pro vozy segmentu C disponují širokou paletou vyspělých technologií, které se zaměřují především na všestranné využití vozu a ochranu posádky. V závislosti na konkrétním trhu sem patří zejména: aktivní parkovací asistent, monitorování mrtvých úhlů, nastavitelný omezovač rychlosti, upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy vzadu, parkovací kamera atd.
Evropským zákazníkům budou oba modely k dodání před koncem letošního roku. Pětimístný C-MAX se stane základem pro dva z pěti modelů Fordu poháněných elektřinou, které se dostanou na evropský trh do roku 2013. Jak hybridní C-MAX, tak plug-in hybrid procházejí intenzivním vývojem, aby byly připraveny na uvedení na trh v roce 2013.
JL.14.10.2010
Novinka uvede na trh zážehový čtyřválec Ford EcoBoost 1.6, který jako ostatní motory z této řady kombinuje vysokotlaké přímé vstřikování, přeplňování turbodmychadlem a nezávislé proměnné časování sacích i výfukových ventilů.
Grand C-MAX má o 140 mm delší rozvor náprav než C-MAX a je také o 40 mm vyšší. S délkou 4,52 m poskytuje prostor až sedmi cestujícím, popřípadě pěti lidem s mnoha zavazadly.
Uspořádání sedadel a konstrukce dveří modelu Grand C-MAX vzešly z rozsáhlého průzkumu. Pro maximální využití interiéru, vyvinuli inženýři geniální mechanismus pro sklápění sedadel ve druhé řadě. Prostřední sedadlo lze rychle a jednoduše složit pod jedno z vnějších sedadel a vytvořit tak průchozí „uličku“ pro přístup dozadu.
Také uspořádání sedadel přebírá C-MAX od svého předchůdce. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 40/20/40 a sklopná nezávisle na sobě. Na přání dodávaný systém Comfort umožňuje posunout obě krajní sedadla diagonálně směrem dozadu a blíž ke středové ose vozidla.
Pracoviště řidiče se vyznačuje výborným výhledem z vysoko položeného sedadla a ergonomicky umístěnou řadicí pákou. Ovládací a informační prvky v interiéru představují novou generaci rozhraní HMI.
Nová řada C-MAX se může pochlubit nejmodernějšími pohonnými jednotkami.
V nabídce zážehových motorů se poprvé představuje nový čtyřválec EcoBoost SCTi 1.6 ve dvou variantách – 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k). Verze 132 kW se vyznačuje silou od nejnižších otáček, což dokládá zrychlení 0-100 km/h za 8,5 s a pružné zrychlení 50-100 km/h na čtyřku za 8,8 s.
Vyhledávané vznětové agregáty Duratorq TDCi 1.6 a 2.0 l byly inovovány a nyní se vyznačují ještě lepším výkonem, kultivovaností a hospodárností. Tyto motory se pyšní vynikající průměrnou spotřebou paliva.
Výkonné a hospodárné zážehové a vznětové motory doplňují vyspělé převodovky jako např. šestistupňová Durashift, která se v C-MAXu objevuje poprvé, a vyspělá šestistupňová samočinná PowerShift s dvouspojkovou konstrukcí. Klíčovou roli ve zprostředkování dynamičtějšího zážitku z jízdy sehrává nový elektrický posilovač řízení (EPAS), modernizovaná konstrukce podvozku s částečně izolovaným pomocným rámem vpředu a víceprvkovým zavěšením Control Blade vzadu a zařazení nového vyspělého systému stranového přesměrovávání točivého momentu (TVC) do sériové výbavy. Ten přispívá k ještě dokonalejší stabilitě vozu v zatáčkách a hbitosti jeho reakcí.
Díky využití nové globální platformy Ford pro vozy segmentu C disponují širokou paletou vyspělých technologií, které se zaměřují především na všestranné využití vozu a ochranu posádky. V závislosti na konkrétním trhu sem patří zejména: aktivní parkovací asistent, monitorování mrtvých úhlů, nastavitelný omezovač rychlosti, upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy vzadu, parkovací kamera atd.
Evropským zákazníkům budou oba modely k dodání před koncem letošního roku. Pětimístný C-MAX se stane základem pro dva z pěti modelů Fordu poháněných elektřinou, které se dostanou na evropský trh do roku 2013. Jak hybridní C-MAX, tak plug-in hybrid procházejí intenzivním vývojem, aby byly připraveny na uvedení na trh v roce 2013.
JL.14.10.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout