Ford C-MAX s novými motory i převodovkou (II)
Spolu se zdokonalenými verzemi vznětových agregátů Duratorq TDCi se v paletě motorů objevuje nový zážehový čtyřválec EcoBoost 1.6 a také šestistupňová dvouspojková převodovka PowerShift.. Sériově bude montována šestistupňová přímo řazená převodovka Durashift nové generace.
Ford EcoBoost 1.6
100 kW (150 k)
132 kW(180 k), 240 Nm/1600-4500/min, 6,6 l/100 km
Nová rodina čtyřválcových motorů EcoBoost představuje další generaci hospodárných a výkonných hnacích agregátů. Kombinaci přímého vstřikování paliva a přeplňování turbodmychadlem dosahují až o 20 procent nižší spotřeby paliva než konvenční jednotky se stejným výkonem.
Kromě verze 1.6 nabízí Ford of Europe také jednotku EcoBoost 2.0. Spalovací proces lehkého celohliníkového agregátu je účinnější díky kombinaci přímého vstřikování benzínu, přeplňování turbodmychadlem a proměnného časování sacích i výfukových ventilů. Průběh točivého momentu odpovídá zejména v nízkých a středních otáčkách konvenčnímu motoru o větším objemu, ale při menší hmotnosti, velikosti a spotřebě paliva.
Dvě varianty se liší výkonem – 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k) a obě se vyznačují mohutnou silou od nejnižších otáček, čímž se podobají nejmodernějším vznětovým motorům. Varianta 132 kW poskytuje 240 Nm v rozsahu 1600 až 4500 ot./min., přičemž krátkodobě až 270 Nm. Již v 1500/min. je k dispozici více než 90 procent maxima točivého momentu.
Za nízkou spotřebu paliva i hodnoty emisí vděčí mj. za speciální povrchovou úpravu pístních kroužků s nízkým třením, olejové čerpadlo s proměnným objemem, inteligentní rekuperační dobíjení nebo inovativní, patentově chráněná chladicí soustava.
Ford Duratec Ti-VCT 1.6
77 kW
92 kW
V paletě zážehových motorů pro nový C-MAX nechybí ani osvědčený Duratec 1,6 l Ti-VCT o výkonu 77 kW nebo 92 kW. Díky nezávislému proměnnému časování sacích i výfukových ventilů poskytuje vysoký výkon v širokém rozsahu otáček.
Duratorq TDCi 1.6 a 2.0
Také naftové motory byly pro nový C-MAX podrobeny rozsáhlým modifikacím, které vedly ke zvýšení výkonu, snížení spotřeby a zlepšení kultivovanosti. K hlavním konstrukčním změnám patří:
Spalovací systém nové generace se sníženým kompresním poměrem, větším průměrem spalovacích komor a redukovaným vířením směsi v komoře
Nový systém vysokotlakého vstřikování common-rail se zvýšeným vstřikovacím tlakem a větším počtem vstřikovacích otvorů na každém vstřikovači
Menší turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola
Duratorq TDCi 1.6
70 kW
85 kW, 270 Nm, 4,5 l/100 km
Duratorq TDCi 1.6 je nabízen ve dvou variantách, které se vyznačují silným zátahem v celém rozsahu a širokým rozsahem využitelných otáček. Výkonnější provedení disponuje funkcí „overboost“ Oběma variantám je společná vynikající odezva na sešlápnutí pedálu akcelerátoru, stejně jako mimořádná hospodárnost – 4,5 l/100 km.
Duratorq TDCi 2.0
103 kW
120 kW, 340 Nm/2000-3250/min, 5,3 l/100 km
Se zavedením nejnovější evoluce agregátu Duratorq TDCi 2,0 l přichází do řady C-MAX ještě vyšší výkon a točivý moment, ale nikoliv na úkor spotřeby paliva nebo emisí skleníkových plynů. Stávající motorizaci o výkonu 100 kW nahrazují dvě nové verze – 103 a 120 kW, přičemž výkonnější přináší zvýšení výkonu o 20 procent a plošší křivku točivého momentu a silnější odezvu v otáčkách pod 2000/min.
Nová šestistupňová převodovka
Vozy C-MAX a Grand C-MAX s motory EcoBoost SCTi 1.6 a Duratorq TDCi 1.6 jsou opatřeny šestistupňovou manuální převodovkou zcela nové konstrukce.
Jde o nejnovější rychlostní skříň pro Fordy nižší a nižší střední třídy a nahrazuje stávající pětistupňové převodovky. Ve srovnání se šestistupňovými převodovkami v jiných vozech Ford je o 30 procent lehčí. Ačkoliv má o jeden rychlostní stupeň víc, tak je dimenzována na točivý moment vyšší o 50 procent.
Ford PowerShift
Zájemcům je na přání k dispozici šestistupňová samočinná rychlostní skříň PowerShift s dvouspojkovou konstrukcí. Lze ji kombinovat se vznětovým agregátem Duratorq TDCi 2,0 l ve variantách 120 kW, 103 kW a 85 kW. Moderní technologie poskytuje pohodlí automatických převodovek i rychlost a bezprostřednost ručně řazených skříní. Díky tomu, že je výrazně efektivnější než tradiční samočinné převodovky s planetovým soukolím a hydraulickým měničem točivého momentu, dosahuje spotřeby a emisí srovnatelných s manuální převodovkou.
jl, 30.3.2010
100 kW (150 k)
132 kW(180 k), 240 Nm/1600-4500/min, 6,6 l/100 km
Nová rodina čtyřválcových motorů EcoBoost představuje další generaci hospodárných a výkonných hnacích agregátů. Kombinaci přímého vstřikování paliva a přeplňování turbodmychadlem dosahují až o 20 procent nižší spotřeby paliva než konvenční jednotky se stejným výkonem.
Kromě verze 1.6 nabízí Ford of Europe také jednotku EcoBoost 2.0. Spalovací proces lehkého celohliníkového agregátu je účinnější díky kombinaci přímého vstřikování benzínu, přeplňování turbodmychadlem a proměnného časování sacích i výfukových ventilů. Průběh točivého momentu odpovídá zejména v nízkých a středních otáčkách konvenčnímu motoru o větším objemu, ale při menší hmotnosti, velikosti a spotřebě paliva.
Dvě varianty se liší výkonem – 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k) a obě se vyznačují mohutnou silou od nejnižších otáček, čímž se podobají nejmodernějším vznětovým motorům. Varianta 132 kW poskytuje 240 Nm v rozsahu 1600 až 4500 ot./min., přičemž krátkodobě až 270 Nm. Již v 1500/min. je k dispozici více než 90 procent maxima točivého momentu.
Za nízkou spotřebu paliva i hodnoty emisí vděčí mj. za speciální povrchovou úpravu pístních kroužků s nízkým třením, olejové čerpadlo s proměnným objemem, inteligentní rekuperační dobíjení nebo inovativní, patentově chráněná chladicí soustava.
Ford Duratec Ti-VCT 1.6
77 kW
92 kW
V paletě zážehových motorů pro nový C-MAX nechybí ani osvědčený Duratec 1,6 l Ti-VCT o výkonu 77 kW nebo 92 kW. Díky nezávislému proměnnému časování sacích i výfukových ventilů poskytuje vysoký výkon v širokém rozsahu otáček.
Duratorq TDCi 1.6 a 2.0
Také naftové motory byly pro nový C-MAX podrobeny rozsáhlým modifikacím, které vedly ke zvýšení výkonu, snížení spotřeby a zlepšení kultivovanosti. K hlavním konstrukčním změnám patří:
Spalovací systém nové generace se sníženým kompresním poměrem, větším průměrem spalovacích komor a redukovaným vířením směsi v komoře
Nový systém vysokotlakého vstřikování common-rail se zvýšeným vstřikovacím tlakem a větším počtem vstřikovacích otvorů na každém vstřikovači
Menší turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola
Duratorq TDCi 1.6
70 kW
85 kW, 270 Nm, 4,5 l/100 km
Duratorq TDCi 1.6 je nabízen ve dvou variantách, které se vyznačují silným zátahem v celém rozsahu a širokým rozsahem využitelných otáček. Výkonnější provedení disponuje funkcí „overboost“ Oběma variantám je společná vynikající odezva na sešlápnutí pedálu akcelerátoru, stejně jako mimořádná hospodárnost – 4,5 l/100 km.
Duratorq TDCi 2.0
103 kW
120 kW, 340 Nm/2000-3250/min, 5,3 l/100 km
Se zavedením nejnovější evoluce agregátu Duratorq TDCi 2,0 l přichází do řady C-MAX ještě vyšší výkon a točivý moment, ale nikoliv na úkor spotřeby paliva nebo emisí skleníkových plynů. Stávající motorizaci o výkonu 100 kW nahrazují dvě nové verze – 103 a 120 kW, přičemž výkonnější přináší zvýšení výkonu o 20 procent a plošší křivku točivého momentu a silnější odezvu v otáčkách pod 2000/min.
Nová šestistupňová převodovka
Vozy C-MAX a Grand C-MAX s motory EcoBoost SCTi 1.6 a Duratorq TDCi 1.6 jsou opatřeny šestistupňovou manuální převodovkou zcela nové konstrukce.
Jde o nejnovější rychlostní skříň pro Fordy nižší a nižší střední třídy a nahrazuje stávající pětistupňové převodovky. Ve srovnání se šestistupňovými převodovkami v jiných vozech Ford je o 30 procent lehčí. Ačkoliv má o jeden rychlostní stupeň víc, tak je dimenzována na točivý moment vyšší o 50 procent.
Ford PowerShift
Zájemcům je na přání k dispozici šestistupňová samočinná rychlostní skříň PowerShift s dvouspojkovou konstrukcí. Lze ji kombinovat se vznětovým agregátem Duratorq TDCi 2,0 l ve variantách 120 kW, 103 kW a 85 kW. Moderní technologie poskytuje pohodlí automatických převodovek i rychlost a bezprostřednost ručně řazených skříní. Díky tomu, že je výrazně efektivnější než tradiční samočinné převodovky s planetovým soukolím a hydraulickým měničem točivého momentu, dosahuje spotřeby a emisí srovnatelných s manuální převodovkou.
jl, 30.3.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout