Ford C-MAX pro pět nebo Grand pro sedm
V případě nového modelu C-MAX si mohou zájemci poprvé vybírat ze dvou provedení. Kromě pětimístného modelu je k dispozici rovněž nový sedmimístný Grand s dvojicí posuvných bočních dveří a vynalézavým uspořádáním sedadel.
Stejně jako Focus nové generace jsou modely C-MAX založeny na nové globální platformě Ford pro segment C. Evropským zákazníkům budou k dispozici ještě před koncem roku a ve druhé polovině roku 2011 se začne sedmimístný Grand C-MAX prodávat také v Severní Americe. Grand C-MAX má o 140 mm delší rozvor než C-MAX a je o 40 mm vyšší.
Oba modely byly navrženy tak, aby vzhled každého z nich věrně odrážel priority typického zákazníka. Pětimístný C-MAX bere na sebe podobu stylového osobního vozu se sportovními ambicemi. Jeho střecha se dozadu výrazně svažuje, podobně jako u kupé, nikoliv však na úkor prostornosti.
Silueta bočních oken má podobný tvar jako u Fiesty či Kugy, s výrazným zalomením v oblasti C-sloupku. Design víka zavazadlového prostoru je inspirován větším modelem S-MAX.
Vzhled Grand C-MAX akcentuje praktické stránky vozu, dává najevo jeho prostornost a všestrannost. Boční posuvné dveře jsou vkusně integrované do celkového designu. Jejich vodící drážku důmyslně skrývá šípovitý boční prolis, opticky spojující lem předního blatníku se sdruženou zadní svítilnou.
Vnitřní prostor
Klíčovým prvkem pro vyznění interiéru je klenutá palubní deska. Pracoviště řidiče se vyznačuje výborným výhledem z vysoko položeného sedadla a ergonomicky umístěnou řadicí pákou. Oblast středového panelu je inspirována Fiestou. Ve standardním provedení má panel stejný ergonomický design, zatímco ve vyšších verzích výbavy je nahrazen novou generací audio systému Sony s černou povrchovou úpravou.
Komunikační technologie MyFord
Klíčovou částí komunikační technologie MyFord je dvojice pětisměrných kolébkových tlačítek na volantu pro ovládání dvou hlavních displejů vozidla: jeden v přístrojovém panelu a druhý nad středovou konzolou uprostřed palubní desky. Displej v přístrojovém panelu zobrazuje důležité provozní informace o vozidle, zatímco větší středový displej poskytuje údaje ze zábavního a komunikačního systému.
Maximální pohodlí
Pro maximální využití sedmimístné konfigurace byl vyvinut chytrý mechanismus pro sklápění sedadel ve druhé řadě. Prostřední lze rychle a jednoduše složit pod jedno z vnějších sedadel a vytvořit tak průchozí „uličku“ pro přístup dozadu. Cestující mohou nastoupit, aniž by museli sklápět sedadla druhé řady. Majitelé vozu se mohou sami rozhodnout, zda zvolí sedmimístné, nebo komfortnější šestimístné uspořádání.
Všechna sedadla druhé a třetí řady je možné jednou rukou naplocho sklopit do podlahy. Zadní sedadla dělená v poměru 40/20/40 jsou sklopná nezávisle na sobě. Na přání dodávaný systém Comfort umožňuje posunout obě krajní sedadla diagonálně dozadu a blíž ke středové ose vozidla, čímž se získá luxusní prostor v příčném i podélném směru.
Pocit prostoru a vzdušnosti podporuje panoramatické střešní okno, které zaujímá velkou část plochy střešního panelu. Střešní okno je opatřeno rovněž speciální reflexní vrstvou „Solar Reflect“, zabraňující nežádoucímu ohřívání vnitřního prostoru, a elektricky ovládanými clonami proti slunci.
Hospodárný výkon
Spolu se zdokonalenými verzemi vznětových agregátů Duratorq TDCi se v paletě pohonných jednotek objevuje nový zážehový čtyřválec EcoBoost 1.6 a C-MAX se bude moci pochlubit rovněž šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou PowerShift.. Sériově bude montována šestistupňová přímo řazená převodovka Ford Durashift nové generace.
Bližší podrobnosti o motorech přineseme zítra.
Předchozí C-MAX si získal vynikající pověst v oblasti cestovního komfortu. Klíčovou roli sehrává nový elektrický posilovač řízení (EPAS), naladěný tak, aby skloubil precizní odezvu ve vysokých rychlostech s nízkými ovládacími silami při parkování. Také inovativní konstrukce podvozku s poloizolovaným pomocným rámem vpředu a víceprvkovým zavěšením Control Blade vzadu doznala mnoha změn.
Nový C-MAX je ve své třídě unikátní tím, že je sériově dodáván s vyspělým systémem Torque Vectoring Control (TVC), zlepšující chování vozidla v zatáčkách (dosud jen u výkonných sportovních vozů). V principu funguje jako elektronický samosvorný diferenciál – přerozděluje točivý moment motoru mezi poháněnými koly v zájmu oslabení nedotáčivosti, zvýšení trakce a vstřícnějšího chování vozu ve fázi přechodu z přímé jízdy do oblouku.
Vyspělé technologie
Díky využití nové globální platformy Ford pro vozy segmentu C disponují nový C-MAX a Grand C-MAX širokou paletou vyspělých technologií, jaké bylo dosud zvykem vídat spíše ve větších, luxusnějších automobilech.
Systém monitorování mrtvých úhlů
Nastavitelný omezovač rychlosti (ASLD)
Upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy vzadu
Elektricky ovládaná dětská pojistka zadních dveří
Elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru
Parkovací kamera
JL, 29.3.2010
Oba modely byly navrženy tak, aby vzhled každého z nich věrně odrážel priority typického zákazníka. Pětimístný C-MAX bere na sebe podobu stylového osobního vozu se sportovními ambicemi. Jeho střecha se dozadu výrazně svažuje, podobně jako u kupé, nikoliv však na úkor prostornosti.
Silueta bočních oken má podobný tvar jako u Fiesty či Kugy, s výrazným zalomením v oblasti C-sloupku. Design víka zavazadlového prostoru je inspirován větším modelem S-MAX.
Vzhled Grand C-MAX akcentuje praktické stránky vozu, dává najevo jeho prostornost a všestrannost. Boční posuvné dveře jsou vkusně integrované do celkového designu. Jejich vodící drážku důmyslně skrývá šípovitý boční prolis, opticky spojující lem předního blatníku se sdruženou zadní svítilnou.
Vnitřní prostor
Klíčovým prvkem pro vyznění interiéru je klenutá palubní deska. Pracoviště řidiče se vyznačuje výborným výhledem z vysoko položeného sedadla a ergonomicky umístěnou řadicí pákou. Oblast středového panelu je inspirována Fiestou. Ve standardním provedení má panel stejný ergonomický design, zatímco ve vyšších verzích výbavy je nahrazen novou generací audio systému Sony s černou povrchovou úpravou.
Komunikační technologie MyFord
Klíčovou částí komunikační technologie MyFord je dvojice pětisměrných kolébkových tlačítek na volantu pro ovládání dvou hlavních displejů vozidla: jeden v přístrojovém panelu a druhý nad středovou konzolou uprostřed palubní desky. Displej v přístrojovém panelu zobrazuje důležité provozní informace o vozidle, zatímco větší středový displej poskytuje údaje ze zábavního a komunikačního systému.
Maximální pohodlí
Pro maximální využití sedmimístné konfigurace byl vyvinut chytrý mechanismus pro sklápění sedadel ve druhé řadě. Prostřední lze rychle a jednoduše složit pod jedno z vnějších sedadel a vytvořit tak průchozí „uličku“ pro přístup dozadu. Cestující mohou nastoupit, aniž by museli sklápět sedadla druhé řady. Majitelé vozu se mohou sami rozhodnout, zda zvolí sedmimístné, nebo komfortnější šestimístné uspořádání.
Všechna sedadla druhé a třetí řady je možné jednou rukou naplocho sklopit do podlahy. Zadní sedadla dělená v poměru 40/20/40 jsou sklopná nezávisle na sobě. Na přání dodávaný systém Comfort umožňuje posunout obě krajní sedadla diagonálně dozadu a blíž ke středové ose vozidla, čímž se získá luxusní prostor v příčném i podélném směru.
Pocit prostoru a vzdušnosti podporuje panoramatické střešní okno, které zaujímá velkou část plochy střešního panelu. Střešní okno je opatřeno rovněž speciální reflexní vrstvou „Solar Reflect“, zabraňující nežádoucímu ohřívání vnitřního prostoru, a elektricky ovládanými clonami proti slunci.
Hospodárný výkon
Spolu se zdokonalenými verzemi vznětových agregátů Duratorq TDCi se v paletě pohonných jednotek objevuje nový zážehový čtyřválec EcoBoost 1.6 a C-MAX se bude moci pochlubit rovněž šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou PowerShift.. Sériově bude montována šestistupňová přímo řazená převodovka Ford Durashift nové generace.
Bližší podrobnosti o motorech přineseme zítra.
Předchozí C-MAX si získal vynikající pověst v oblasti cestovního komfortu. Klíčovou roli sehrává nový elektrický posilovač řízení (EPAS), naladěný tak, aby skloubil precizní odezvu ve vysokých rychlostech s nízkými ovládacími silami při parkování. Také inovativní konstrukce podvozku s poloizolovaným pomocným rámem vpředu a víceprvkovým zavěšením Control Blade vzadu doznala mnoha změn.
Nový C-MAX je ve své třídě unikátní tím, že je sériově dodáván s vyspělým systémem Torque Vectoring Control (TVC), zlepšující chování vozidla v zatáčkách (dosud jen u výkonných sportovních vozů). V principu funguje jako elektronický samosvorný diferenciál – přerozděluje točivý moment motoru mezi poháněnými koly v zájmu oslabení nedotáčivosti, zvýšení trakce a vstřícnějšího chování vozu ve fázi přechodu z přímé jízdy do oblouku.
Vyspělé technologie
Díky využití nové globální platformy Ford pro vozy segmentu C disponují nový C-MAX a Grand C-MAX širokou paletou vyspělých technologií, jaké bylo dosud zvykem vídat spíše ve větších, luxusnějších automobilech.
Systém monitorování mrtvých úhlů
Nastavitelný omezovač rychlosti (ASLD)
Upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy vzadu
Elektricky ovládaná dětská pojistka zadních dveří
Elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru
Parkovací kamera
JL, 29.3.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout