Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford C-MAX - dvě provedení kompaktních MAV

Ford na Frankfurtském autosalonu představil ve světové premiéře dva nové modely Ford C-MAX, které vnášejí do segmentu kompaktních víceúčelových vozidel novou úroveň stylu a přitažlivosti. Zatím jde o předsériová provedení, na evropské trhy přijdou koncem 2010.

Poprvé si mohou zájemci o vůz třídy MAV vybírat ze dvou provedení – pětimístného C-MAX a sedmimístného Grand C-MAX s dvojicí posuvných bočních dveří a vynalézavým uspořádáním sedadel.
Nová řada Ford C-MAX přináší do svého segmentu řadu nových technologií, zaměřených na pohodlí i bezpečnost posádky. Modely C-MAX jsou prvními Fordy vyvinutými na základě nové globální platformy pro vozidla nižší střední třídy.
Nový Ford C-MAX je důkazem, že i kompaktní velkoprostorové vozy mohou být stylové a přitažlivé, aniž by ztratily cokoliv ze své prostornosti a funkčnosti.
Stejně jako koncept iosis MAX přinášejí obě novinky do svého segmentu emotivnější, dynamický design.
K fascinujícímu výrazu patří zejména dynamicky stoupající boční linie, plné, opticky „napjaté“ plochy, mohutné lemy blatníků, výrazná linie pontonu a charakteristické zakončení bočního prosklení v oblasti zadních sloupků. Vpředu nechybí lichoběžníková maska chladiče.
Pětimístný C-MAX se odklání od obvyklých poměrů v této kategorii a bere na sebe podobu stylového osobního vozu se sportovními ambicemi. Jeho střecha se dozadu výrazně svažuje, podobně jako u kupé, nikoliv však na úkor prostornosti.
Vzhled Grand C-MAX více zdůrazňuje praktické stránky vozu, prostornost a všestrannost. Sedmimístný model s delším rozvorem náprav má vyšší stavbu karoserie a subtilnější sloupky, v zájmu vzdušnějšího interiéru a lepšího výhledu pro všechny cestující. Boční posuvné dveře jsou integrované do celkového designu.
Moderní vzezření karoserie se odráží rovněž v interiéru, kde je klíčovým prvkem klenutá palubní deska. Pracoviště řidiče se vyznačuje výborným výhledem z vysoko umístěného sedadla a ergonomicky umístěnou řadicí pákou.
Oblast středového panelu je inspirována obdivovaným řešením nové Fiesty. Ve standardním provedení má panel stejný ergonomický design, zatímco ve vyšších verzích výbavy je nahrazen novou generací audio systému Sony s černou povrchovou úpravou. V interiéru lze nalézt důmyslné odkládací prostory –velkoryse dimenzované kapsy ve dveřích, rozměrná schránka v palubní desce nebo držáky nápojů na konzole mezi sedadly.
I přes kompaktní vnější rozměry nabízí Grand C-MAX dostatek prostoru až sedmi cestujícím. Posuvné boční dveře po obou stranách vozu usnadňují nastupování. Aby maximálně využili potenciál sedmimístné konfigurace, vyvinuli inženýři geniální mechanismus pro sklápění sedadel ve druhé řadě. Prostřední lze rychle a jednoduše složit pod jedno z vnějších sedadel a vytvořit tak průchozí „uličku“ pro přístup dozadu. Cestující mohou nastoupit, aniž by museli sklápět sedadla ve druhé řadě. Majitelé vozu se mohou sami rozhodnout, zda zvolí sedmimístné nebo komfortnější šestimístné uspořádání. Všechna sedadla druhé a třetí řady lze naplocho sklopit do podlahy.
U pětimístného C-MAX jsou zadní sedadla jsou dělená v poměru 40/20/40 a sklopná. Na přání dodávaný systém Comfort umožňuje posunout obě krajní sedadla diagonálně dozadu a blíže ke středové ose vozidla, čímž cestující získají doslova luxusní prostor v příčném i podélném směru.
Nová řada C-MAX přináší do svého segmentu řadu nových technologií. Spolu se zdokonalenými verzemi vznětových agregátů TDCi se v paletě pohonných jednotek objevuje nový zážehový čtyřválec EcoBoost 1.6.
Nová globální rodina čtyřválcových motorů EcoBoost, vyvinutá evropskými specialisty společnosti Ford, bude od roku 2010 zaváděna do prakticky celé modelové řady Ford. Díky kombinaci přímého vstřikování paliva a přeplňování turbodmychadlem dosahují motory EcoBoost až o 20 procent nižší spotřeby paliva než konvenční jednotky se srovnatelným výkonem.
Technologie Ford EcoBoost bude cenově dostupnější než odpovídající hybridní či vznětové agregáty, přitom nabídne výrazné snížení spotřeby paliva a emisí skleníkových plynů bez nežádoucího zhoršení jízdní dynamiky.
Nový C-MAX se bude moci pochlubit také šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou PowerShift. Zároveň do portfolia evropského Fordu vstoupí i řada moderních technologií – poloautomatický systém podélného parkování, monitorování mrtvých úhlů, upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy vzadu nebo elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru.
Podrobnější informace o těchto systémech a další technice nového Fordu C-MAX budou zveřejněny před uvedením vozu na trh v roce 2010. Ford zároveň potvrdil, že ve druhé polovině roku 2011 začne prodávat model Grand C-MAX v Severní Americe.


JL,29.9.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar