Ford B-MAX - předzvěst inovací
Ford představuje na letošním autosalonu v Ženevě nový model B-MAX bez se speciální konstrukcí karoserie bez tradičních B-sloupků, ale s dvojicí posuvných bočních dveří vzadu. Svým vzhledem navazuje na designovou studii MAX z roku 2009.
Interiér není o nic méně inovativní než exteriér, na tak kompaktní vůz nabízí neuvěřitelně mnoho místa a vysokou úroveň všestrannosti.
B-MAX je předzvěstí pozoruhodných inovací, které se Ford chystá uvést na evropský trh malých vozů. Při délce jen lehce nad čtyři metry je o pouhých 11 cm delší než pětidveřová Fiesta, a tedy o 32 cm kratší než C-MAX.
Nejvýznamnější inovací je konstrukce dveří s integrovanými středními sloupky (tzv. B-sloupky) karoserie. Dovnitř se nastupuje běžnými předními dveřmi nebo zadními posuvnými dveřmi, přičemž oboje lze otevřít nezávisle na sobě.
Otevřením předních i zadních dveří vznikne mimořádně rozměrný nástupní otvor o šířce přes 1,5 m, což je přibližně dvojnásobek než nabízejí konkurenční modely.
Po sklopení zadních sedadel, dělených v poměru 60/40, i předního sedadla spolujezdce vznikne obrovský zavazadlový prostor s plochým dnem, kam lze širokým bočním otvorem pohodlně naložit objemné předměty typu naplocho baleného nábytku nebo dokonce jízdního kola. Maximální délka převáženého nákladu činí zcela výjimečných 2,35 m.
Nový Ford B-MAX je o 11 cm vyšší než Fiesta, poskytuje tedy velkorysý prostor také cestujícím. Vyvýšená pozice zajišťuje řidiči pohodlí a znamenitý výhled.
S cílem dosáhnout požadovaných vlastností při bočním nárazu byla vnitřní struktura předních i zadních dveří v oblastech největšího zatížení důkladně zpevněna vysokopevnostní ocelí s příměsí bóru, takže ve spolupráci s rámem dveří absorbuje energii, jako by šlo o „virtuální B-sloupek“.
Ovládací rozhraní je založeno na nejnovější evoluci intuitivního systému Ford HMI s rozměrnou dotykovou obrazovkou o úhlopříčce šesti palců, umístěnou v horní části palubní desky.
Koncept pohání úsporný zážehový tříválec Ford EcoBoost 1.0 se systémem Ford Auto-Start-Stop. Stejně jako čtyřválce 1.6 a 2.0 z větších modelů značky Ford kombinuje i tříválec přímé vstřikování paliva s přeplňováním pomocí výfukového turbodmychadla a nezávislým proměnným časováním sacích i výfukových ventilů.
Motor v současné době prochází závěrečnou fází vývojového procesu a již brzy zamíří do sériové výroby. Jeho úkolem bude nahradit konvenční zážehové čtyřválce Ford.
J.L, 7.3.2011
B-MAX je předzvěstí pozoruhodných inovací, které se Ford chystá uvést na evropský trh malých vozů. Při délce jen lehce nad čtyři metry je o pouhých 11 cm delší než pětidveřová Fiesta, a tedy o 32 cm kratší než C-MAX.
Nejvýznamnější inovací je konstrukce dveří s integrovanými středními sloupky (tzv. B-sloupky) karoserie. Dovnitř se nastupuje běžnými předními dveřmi nebo zadními posuvnými dveřmi, přičemž oboje lze otevřít nezávisle na sobě.
Otevřením předních i zadních dveří vznikne mimořádně rozměrný nástupní otvor o šířce přes 1,5 m, což je přibližně dvojnásobek než nabízejí konkurenční modely.
Po sklopení zadních sedadel, dělených v poměru 60/40, i předního sedadla spolujezdce vznikne obrovský zavazadlový prostor s plochým dnem, kam lze širokým bočním otvorem pohodlně naložit objemné předměty typu naplocho baleného nábytku nebo dokonce jízdního kola. Maximální délka převáženého nákladu činí zcela výjimečných 2,35 m.
Nový Ford B-MAX je o 11 cm vyšší než Fiesta, poskytuje tedy velkorysý prostor také cestujícím. Vyvýšená pozice zajišťuje řidiči pohodlí a znamenitý výhled.
S cílem dosáhnout požadovaných vlastností při bočním nárazu byla vnitřní struktura předních i zadních dveří v oblastech největšího zatížení důkladně zpevněna vysokopevnostní ocelí s příměsí bóru, takže ve spolupráci s rámem dveří absorbuje energii, jako by šlo o „virtuální B-sloupek“.
Ovládací rozhraní je založeno na nejnovější evoluci intuitivního systému Ford HMI s rozměrnou dotykovou obrazovkou o úhlopříčce šesti palců, umístěnou v horní části palubní desky.
Koncept pohání úsporný zážehový tříválec Ford EcoBoost 1.0 se systémem Ford Auto-Start-Stop. Stejně jako čtyřválce 1.6 a 2.0 z větších modelů značky Ford kombinuje i tříválec přímé vstřikování paliva s přeplňováním pomocí výfukového turbodmychadla a nezávislým proměnným časováním sacích i výfukových ventilů.
Motor v současné době prochází závěrečnou fází vývojového procesu a již brzy zamíří do sériové výroby. Jeho úkolem bude nahradit konvenční zážehové čtyřválce Ford.
J.L, 7.3.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout