Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford B-MAX - předzvěst inovací

Ford představuje na letošním autosalonu v Ženevě nový model B-MAX bez se speciální konstrukcí karoserie bez tradičních B-sloupků, ale s dvojicí posuvných bočních dveří vzadu. Svým vzhledem navazuje na designovou studii MAX z roku 2009.

Interiér není o nic méně inovativní než exteriér, na tak kompaktní vůz nabízí neuvěřitelně mnoho místa a vysokou úroveň všestrannosti.
B-MAX je předzvěstí pozoruhodných inovací, které se Ford chystá uvést na evropský trh malých vozů. Při délce jen lehce nad čtyři metry je o pouhých 11 cm delší než pětidveřová Fiesta, a tedy o 32 cm kratší než C-MAX.
Nejvýznamnější inovací je konstrukce dveří s integrovanými středními sloupky (tzv. B-sloupky) karoserie. Dovnitř se nastupuje běžnými předními dveřmi nebo zadními posuvnými dveřmi, přičemž oboje lze otevřít nezávisle na sobě.
Otevřením předních i zadních dveří vznikne mimořádně rozměrný nástupní otvor o šířce přes 1,5 m, což je přibližně dvojnásobek než nabízejí konkurenční modely.
Po sklopení zadních sedadel, dělených v poměru 60/40, i předního sedadla spolujezdce vznikne obrovský zavazadlový prostor s plochým dnem, kam lze širokým bočním otvorem pohodlně naložit objemné předměty typu naplocho baleného nábytku nebo dokonce jízdního kola. Maximální délka převáženého nákladu činí zcela výjimečných 2,35 m.
Nový Ford B-MAX je o 11 cm vyšší než Fiesta, poskytuje tedy velkorysý prostor také cestujícím. Vyvýšená pozice zajišťuje řidiči pohodlí a znamenitý výhled.
S cílem dosáhnout požadovaných vlastností při bočním nárazu byla vnitřní struktura předních i zadních dveří v oblastech největšího zatížení důkladně zpevněna vysokopevnostní ocelí s příměsí bóru, takže ve spolupráci s rámem dveří absorbuje energii, jako by šlo o „virtuální B-sloupek“.
Ovládací rozhraní je založeno na nejnovější evoluci intuitivního systému Ford HMI s rozměrnou dotykovou obrazovkou o úhlopříčce šesti palců, umístěnou v horní části palubní desky.
Koncept pohání úsporný zážehový tříválec Ford EcoBoost 1.0 se systémem Ford Auto-Start-Stop. Stejně jako čtyřválce 1.6 a 2.0 z větších modelů značky Ford kombinuje i tříválec přímé vstřikování paliva s přeplňováním pomocí výfukového turbodmychadla a nezávislým proměnným časováním sacích i výfukových ventilů.
Motor v současné době prochází závěrečnou fází vývojového procesu a již brzy zamíří do sériové výroby. Jeho úkolem bude nahradit konvenční zážehové čtyřválce Ford.

J.L, 7.3.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar