Fiat Sedici - zpestření českého trhu
Kompaktní automobil, jehož název v sobě šifruje hlavní vlastnost, tzn. pohon všech kol, jelikož 4 x 4 = 16. Právě „šestnáct“ se italsky řekne sedici. Hlavní slovo ve vývoji automobilu měla věhlasná firma Italdesign Giorgetta Giugiara.
Výsledkem je atraktivní kompaktní SUV, které se svým vzhledem blíží rodinným MPV. Příď se hlásí k nové generaci vozů Fiat. Mohutnou masku ohraničují široké svislé nosníky a dole zakončené šedou částí imitující ochrannou ližinu, což vozu dodává terénní vzhled. Přátelský výraz navozují vzhůru se zvedající hlavní světlomety.
Zezadu napovídá o terénních možnostech šedobarevně provedený střed spodní části nárazníku. Při pohledu z boku je patrný klínovitý profil karosérie, který podtrhuje prudce se zvedající spodní hrana oken. Zajímavým prvkem je opačným směrem zalomená spodní hrana malého trojúhelníkového okénka odlehčujícího první sloupek karosérie.
Dynamiku profilu výrazně podporuje vpřed skloněná zadní výklopná stěna. Naopak prvky terénního vozu najdeme ve spodní části pontonu karosérie, kde hrají prim mohutně vytažené lemy blatníků a vysoká plastová ochranná lišta na prazích a dveřích. Celkově karosérie působí, díky kompaktním rozměrům, poměrně lehce. Celková výška je 1620 mm, šířka 1760 mm a délka 4110 mm. Rozvor zůstal na standardních 2500 mm, což vylepšuje také terénní vlastnosti, protože došlo k vylepšení nájezdových úhlů.
O pohon předních nebo všech kol se starají alternativně dva motory – zážehový 1.6 se 107 k (79 kW) a vznětový 1.9 Multijet se 120 k (88 kW), splňující emisní limity Euro 4.
Pozn. Údaje v závorce platí pro verzi 4x4. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, prům.spotřeba – l/100 km
Motory jsou přes pětistupňovou, popř. šestistupňovou převodovku propojeny s elektronicky řízeným pohonem všech kol, který může pracovat ve třech režimech. Základní je 2WD, tedy pohon pouze předních kol určený pro běžný provoz, druhý režim je Auto, jež díky elektronicky řízené a elektromagneticky ovládané vícelamelové mezinápravové spojce dokáže měnit rozdělení točivého momentu mezi obě nápravy. Třetí režim LOCK trvale dělí moment v poměru 50/50 a je určen pro jízdy v terénu či na povrchu se zhoršenou přilnavostí. Tento režim se automaticky vypíná po překročení rychlosti 60 km/h. Kvalitní přilnavost podvozku vozu zajišťují závěsy McPherson vpředu a kliková náprava se zkrutnou tyčí vzadu. Nechybí ani ABS, rozdělovač brzdného tlaku EBD a stabilizační systém.
V základní výbavě Dynamic najdeme mj. klimatizaci, čtyři airbagy, elektrický posilovač řízení či elektricky ovládaná okna i zrcátka. Lépe vybavená verze Emotion nabízí mj. další dvojici airbagů, litá kola, integrovaný CD měnič nebo kožené čalounění za příplatek. Zavazadlový prostor o velikosti 270 litrů je možno sklopením zadních dělených sedadel zvětšit na 670 litrů.
Ceny – Dynamic
Výbava Emotion + 40 000 Kč
JL, 1.4.2008
Zezadu napovídá o terénních možnostech šedobarevně provedený střed spodní části nárazníku. Při pohledu z boku je patrný klínovitý profil karosérie, který podtrhuje prudce se zvedající spodní hrana oken. Zajímavým prvkem je opačným směrem zalomená spodní hrana malého trojúhelníkového okénka odlehčujícího první sloupek karosérie.
Dynamiku profilu výrazně podporuje vpřed skloněná zadní výklopná stěna. Naopak prvky terénního vozu najdeme ve spodní části pontonu karosérie, kde hrají prim mohutně vytažené lemy blatníků a vysoká plastová ochranná lišta na prazích a dveřích. Celkově karosérie působí, díky kompaktním rozměrům, poměrně lehce. Celková výška je 1620 mm, šířka 1760 mm a délka 4110 mm. Rozvor zůstal na standardních 2500 mm, což vylepšuje také terénní vlastnosti, protože došlo k vylepšení nájezdových úhlů.
O pohon předních nebo všech kol se starají alternativně dva motory – zážehový 1.6 se 107 k (79 kW) a vznětový 1.9 Multijet se 120 k (88 kW), splňující emisní limity Euro 4.
Typ | 1.6 | 1.9 JTD |
Objem | 1586 | 1910 |
Výkon | 79(107)/5600 | 88(120)/3500 |
Toč.moment | 145/4000 | 280/2050 |
Rychlost | 180(170) | 190(180) |
Prům.spotřeba | 6,8(7,1) | 6,3(6,6) |
Pozn. Údaje v závorce platí pro verzi 4x4. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, prům.spotřeba – l/100 km
Motory jsou přes pětistupňovou, popř. šestistupňovou převodovku propojeny s elektronicky řízeným pohonem všech kol, který může pracovat ve třech režimech. Základní je 2WD, tedy pohon pouze předních kol určený pro běžný provoz, druhý režim je Auto, jež díky elektronicky řízené a elektromagneticky ovládané vícelamelové mezinápravové spojce dokáže měnit rozdělení točivého momentu mezi obě nápravy. Třetí režim LOCK trvale dělí moment v poměru 50/50 a je určen pro jízdy v terénu či na povrchu se zhoršenou přilnavostí. Tento režim se automaticky vypíná po překročení rychlosti 60 km/h. Kvalitní přilnavost podvozku vozu zajišťují závěsy McPherson vpředu a kliková náprava se zkrutnou tyčí vzadu. Nechybí ani ABS, rozdělovač brzdného tlaku EBD a stabilizační systém.
V základní výbavě Dynamic najdeme mj. klimatizaci, čtyři airbagy, elektrický posilovač řízení či elektricky ovládaná okna i zrcátka. Lépe vybavená verze Emotion nabízí mj. další dvojici airbagů, litá kola, integrovaný CD měnič nebo kožené čalounění za příplatek. Zavazadlový prostor o velikosti 270 litrů je možno sklopením zadních dělených sedadel zvětšit na 670 litrů.
Ceny – Dynamic
1.6 4x2 | 359 900 Kč |
1.6 4x4 | 439 900 Kč |
1.9 JTD 4x2 | 439 900 Kč |
1.9 JTD 4x4 | 519 900 Kč |
Výbava Emotion + 40 000 Kč
JL, 1.4.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout