Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Fiat Panda v třetí generaci

Fiat Panda nezapadá do žádné konkrétní klasifikace některé z automobilových tříd. Dalo by se říci, že Panda je velmi netradiční automobil, který stále překvapuje jednoduchým designem. Více než 31 let je synonymem funkčního designu, prostornosti, spolehlivosti a pohodlí.

Panda byla prvním automobilem svého segmentu, který získal prestižní titul Car of the Year 2004, byla prvním kompaktem (pod 4 my délky) se vznětovým motorem (1986) a prvním kompaktem s pohonem všech kol (1983).
Ačkoliv si třetí generace Pandy zachovává základní charakteristiku svých předchůdkyň, v mnoha ohledech dospěla. Jde především o komfort, použité technologie, výbavu bezpečnostních prvků a v neposlední řadě vysoce moderní harmonický vzhled.
Je navržena tak, aby poskytovala maximální vnitřní prostor na co nejmenší půdorysné ploše. Díky minimálním vnějším rozměrům zůstává ryzím kompaktním automobilem. Narostla jen o pár centimetrů. Při délce 365 cm, šířce 164 cm a výšce 155 cm dokáže pojmout až pět cestujících a současně disponuje jedním z nejprostornějších zavazadlových prostorů ve své třídě.
Nabídku pohonných jednotek rozšiřují dvouválce 0.9 TwinAir 85 k Turbo a nepřeplňovaný motor 0.9 TwinAir 65 k – oba se systémem Start&Stop. Paletu zážehových motorů doplní 1.2 Fire 69 k. Škálu motorizací uzavírá vznětový přeplňovaný motor 1.3 Multijet II o výkonu 75 k, rovněž se systémem Start&Stop. Motory s duálním palivovým systémem 0.9 Turbo TwinAir 80 k Natural Power (benzín / zemní plyn) a 1.2 EasyPower 69 k (benzín / LPG) se objeví později.
V harmonii s ekologickými motory je také indikátor řazení (GSI), který nenápadně vyzve řidiče, aby přeřadil na jiný stupeň a efektivněji tak využil výkonu motoru a snížil tím spotřebu paliva.
Restyling je patrný z boku, kde si nelze nepovšimnout několika zásadních charakteristických rysů druhé generace Pandy, např. třetího bočního okna. Hladké a zaoblené tvary lišty nárazníku a na bocích vzdávají hold první generaci Pandy a současně zdůrazňují „terénní“ vzhled, což podtrhují i výrazné podběhy kol.
Interiér navazuje na exteriér a svou prostorností, funkčností a pohodlím pro cestující snese srovnání s vozy vyšší kategorie. Flexibilita je reprezentována oddělenými a posuvnými zadními sedadly jako i sklopným opěradlem spolujezdce. Díky tomu nabízí Panda takřka rovnou ložnou plochu a dovoluje využít prakticky celou délku interiéru.
Panda bude na trh uvedena v provedení s pohonem předních kol (verze 4x4 doplní nabídku později) a čtyřmi motory (0,9 TwinAir Turbo 85 k; atmosférický 0,9 TwinAir 65 k; 1,2 Fire 69 k a 1,3 Multijet II 75 k). K dispozici budou 3 úrovně výbavy, 10 barev karoserie, 4 provedení interiéru, 2 kryty kol nebo 14 resp. 15“ litá kola. Celkem bude možné vytvořit přes 600 různých kombinací.
Při vývoji byla pozornost věnována také bezpečnosti. Základní výbava obsahuje 4 airbagy (čelní a okenní), ABS s BAS (Brake Assist System), přední bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači, uchycení dětských sedaček Isofix či světlomety s funkcí denního svícení. Unikátní navigace je vestavěna do přístrojové desky a nabízí informace aktualizované v reálném čase.
Po spuštění prodeje bude v kombinaci s motorem TwinAir k dispozici i automatizovaná převodovka Dualogic a během prvního roku se objeví také inovativní brzdový systém, který do 30 km/h detekuje překážky na krátkou vzdálenost a automaticky zastavit.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar